امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۹:۵۹:۳۵  آخرین بروزرسانی : شهریور ۳۰ام, ۱۳۹۴
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ | کد خبر : 66829
    ارسال خبر چاپ خبر
  • در مورد سربازی‌ام فدراسیون گذشته لجبازی کرد/کاری کردند تا مسابقه دادن را فراموش کنم

    نوشاد عالمیان: بعد از المپیک حمایت نشدم/ کسی در خواب هم نمی‌دید به رده‌های برتر جهان برسم

    نفر اول تیم تنیس روی میز ایران گفت: انتظار داشتم بعد از المپیک لندن و پیشرفتی که داشتم رسیدگی خوبی و حمایت بیشتری شوم اما اینطور نشد. به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشوروبه نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نوشاد عالمیان که درخشش خوبی در المپیک و تا سال ۲۰۱۳ داشت و توانست به…

    نفر اول تیم تنیس روی میز ایران گفت: انتظار داشتم بعد از المپیک لندن و پیشرفتی که داشتم رسیدگی خوبی و حمایت بیشتری شوم اما اینطور نشد.

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشوروبه نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نوشاد عالمیان که درخشش خوبی در المپیک و تا سال ۲۰۱۳ داشت و توانست به رتبه ۴۰ جهان برسد و چند نفر از بزرگان تنیس روی میز جهان را شکست دهد در یک سال گذشته شرایط خوبی را نداشته و از دوران اوج خود فاصله گرفته که به خودش عدم حمایت‌ها و بی‌توجهی‌ها این شرایط را رقم زده است.

    او می‌گوید: من به همراه چند بازیکن دیگر پیشرفت خوبی را کرده بودیم اما متأسفانه حمایت نشدیم علت افت خود را نیز لغو پیاپی مسابقات خارجی و عدم حمایت‌ها می‌داند و اذعان دارد اگر تا سال آینده در ۱۰ مسابقه شرکت کنم می‌توانم حتی بالاتر از رتبه ۴۰ نیز برسم.

    تیم ملی تنیس روی میز این روزها برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌شود و این تیم اردوی خود را در جزیره کیش برپا کرده است.

    خبرگزاری فارس به همین منظور گفت‌وگویی را با نوشاد عالمیان نفر اول تنیس روی میز ایران ترتیب داده است که در زیر می‌خوانید:

    فارس: در حال حاضر وضعیت آمادگی نوشاد از لحاظ روحی و روانی و بدنی چگونه است؟

    از لحاظ روحی و روانی خوشبختانه بهتر شدم در چند وقت اخیر افت زیادی کرده بودم و این امر مشهود بود.

    فارس: دلیل این افت چیست؟

    من انتظار داشتم بعد از المپیک لندن و پیشرفتی که داشتم رسیدگی خوبی و حمایت بیشتری شوم اما اینطور نشد و با وجود اینکه صحبت زیادی کردند که حمایت می‌کنیم اما این اتفاق نیفتاد. چیزی که انتظار داشتم نشد و حتی شرایط بدتری هم رقم خورد. خیلی از مسابقات ما لغو شد و نتوانستیم برویم. این خیلی برایم بد بود و باعث شد که از دوران اوجم فاصله بگیرم و حتی مسابقه دادن را فراموش کنم.

    فارس:‌ این قضیه تنها به تو مربوط نمی‌شد بلکه تک ستاره‌های رشته‌های دیگر هم به آنها بی‌توجهی شد.

    دقیقا همین‌طور است مشکل دیگری که بعد از المپیک داشتم و روح و روانم را به هم ریخت مشکلاتی بود که در راه سربازی و حضور در باشگاه داشتم البته از تیم دانشگاه آزاد ممنونم که حمایت کردند. اگر حمایت خوبی می‌کردند این مشکلات برایم به وجود نمی‌آمد.

    فارس: ظاهراً فقط در مورد تو و بردارت اجرا شد که باید به تیم‌های نظامی بروید، چرا؟

    واقعاً دلیلش را نمی‌دانم اما فکر می‌کنم رئیس قبلی لجبازی‌هایی را در این خصوص انجام داد. البته شاید امسال هم این اتفاق بیفتد و نمی‌دانم شرایط چگونه می‌شود خوشبختانه سرپرست فدراسیون قول حمایت داده است که به مشکل نخوریم.

    فارس: چقدر طول می‌کشد تا همانند نوشاد سابق بشوی؟

    خوشبختانه کم‌کم به شرایط خوبی می‌رسم و دوباره یاد می‌گیرم که چطور در شرایط حساس بازی کنم و دوران اوجم یادم آمده است اما هنوز آن طور که می‌خواهم نشده‌ام.

    فارس:‌ پس هنوز به زمان نیاز داری.

    من چند ماه بعد از المپیک هم شرایط بسیار خوبی داشتم اما بعد از آن خوب نبودم چون بسیاری از مسابقات ما لغو شد. از سوی دیگر وقتی انسان سنش بالاتر می‌رود دغدغه‌هایش هم بیشتر می‌شود و اینجاست که باید حمایت شود.

    فارس:‌ مسابقات قهرمانی آسیا در پیش است برای این رقابت‌ها وضعیت بدنی‌‌ات چگونه است؟

    بد نیست اما همانطور که گفتم فعلاً آن طور که می‌خواهم نیستم. البته تمرینات خوبی را در کیش پشت‌سر گذاشته‌ایم و تقریباً راضی‌ام اما به هر حال تمرین و مسابقه فرق دارد.

    فارس: در مسابقات بلژیک هم در بخش انفرادی خوب نبودی.

    در این رقابت‌ها ابتدا بد بودم اما در اواخر به شرایط خوبی رسیدم و در قسمت دو نفره توانستیم قهرمان شویم.

    فارس: فکر می‌کنی در آسیا چه نتایجی را کسب کنی؟

    تلاش می‌کنم که بهترین نتیجه را بگیرم. باز هم می‌گویم تمرین و مسابقه فرق دارد و نمی‌توانم در مورد خودم نظر بدهم شاید دوباره بد بازی کنم و شاید هم اوج بگیرم.

    فارس: سال آینده المپیک در پیش است چه برنامه‌ای داری؟

    المپیک مسابقات بسیار بزرگی است و تلاش می‌کنم که دوباره سهمیه بگیریم نیما برادرم و افشین نوروزی هم آمادگی بسیار بالایی داشته و شانس زیادی دارند. نمی‌توانم صد درصد بگویم که حتماً من سهمیه می‌گیرم.

    فارس: به برادرت نیما اشاره کردی او هم شرایط بسیار خوبی پیدا کرده است.

    نیما با انگیزه بالایی تمرین می‌کند و مسابقه می‌دهد در بلژیک هم خیلی خوب ظاهر شد و با شکست تمام حریفان قدرتمند به قهرمانی رسید باید از افشین بدیعی نایب رئیس آسیا هم تشکر کنم که کمک زیادی به او برای حضور در طرح توسعه جهانی انجام داد. نیما یک ماه در سوئد بود و حضور در این طرح‌ها و اردوها نشان داد که چقدر ضروری است.

    فارس: این موضوع ثابت کرد که شما باید در اردوهای بلندمدت حاضر باشید.

    بله، همین‌طور است. تأثیرش را می‌توان دید که نیما با یک ماه حضور در اردو چه پیشرفتی کرد. نیاز هر ورزشکاری است که در اردوهای بلندمدت حاضر باشد و من هم نیاز دارم.

    فارس: تا انتخابی المپیک به چند مسابقه نیاز داری.

    این رقابت‌ها اسفندماه برگزار می‌شود و فکر می‌کنم که رقابت کافی باشد.

    فارس: نوشاد عالمیان چه زمانی می‌تواند دوباره به رنکینگ ۴۰ جهان بازگردد؟

    اگر به مسابقات اعزام کنند تا سال دیگر و یا حتی زودتر باز می‌گردم می‌توانم قول بدهم که به رنکینگ بهتری هم خواهم رسید. به عنوان مثال حریفی که من در المپیک لندن بردم رتبه ۳۵ را داشت حالا او به رنکینگ ۱۲ رسیده و من جایگاه ۱۰۰ را دارم. من به کجا رسیدم و او به کجا رسید. آنها در سال دو تا سه برابر من مسابقه می‌دهند و بهترین اردوها را دارند تفاوت حمایت کردن را اینجا می‌بینیم.

    فارس: یکی از موضوعاتی که همیشه مطرح کردید بحث حقوق است آیا به این خواسته رسیده‌اید یا خیر.

    خیر، به ما هیچ وقت حقوق نداده‌اند. سرپرست فدراسیون صحبت‌هایی را کرده است و امیدواریم پیگیری کند فکر می‌کنم پرداخت حقوق به چهار پنج نفر اول پینگ پنگ چیز زیادی نباشد.

    فارس: داستان حضور در بوندس‌لیگا خیلی دور و دراز شده است چه تصمیمی برای این موضوع داری؟

    واقعاً در حال حاضر انگیزه زیادی دارم و سال آینده با اتمام خدمت سربازی‌‌ام حتماً باید بروم چون این موضوع به پیشرفتم کمک زیادی خواهد کرد.

    فارس: فکر می‌کنی در آسیا بتوانیم مقام هشتمی را تکرار کنیم؟

    برای حضور در جمع ۸ تیم کره شمالی را در پیش داریم که آنها هم تیم خوبی هستند. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بتوانیم آنها را شکست دهیم. حضور در جمع ۸ تیم بهترین نتیجه برای ما خواهد بود.

    فارس: به عنوان صحبت پایانی اگر مطلبی باقی مانده است بفرمایید؟

    تنها خواسته‌ ما این است که حمایت شویم. تنیس روی میز ایران پتانسیلی بالایی دارد و در مقاطع مختلف نشان داده است ما در پیشرفت خوبی کرده بودیم که متأسفانه حمایت نکردند من در رده امیدها به رنکینگ ۴ دنیا رسیدم و در جوانان به رتبه ۱۸ در بزرگسالان هم ۴۰ شدم که این موضوع بی‌نظیر است و هیچکس هم در خواب نمی‌دید که چنین اتفاقی برای این رشته بیفتد.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "نوشاد عالمیان: بعد از المپیک حمایت نشدم/ کسی در خواب هم نمی‌دید به رده‌های برتر جهان برسم"
    تازه ترین اخبار