امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۱:۱۵:۵۲  آخرین بروزرسانی : آذر ۲۳ام, ۱۳۹۴
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ | کد خبر : 70802
    ارسال خبر چاپ خبر
  • آبروداری نیما عالمیان در سال تلخ ملی‌پوشان تنیس روی میز ایران

    نگاهی به رنکینگ یک‌ ساله پینگ‌پنگ‌بازان ایران از ژانویه تا دسامبر

    سال ۲۰۱۵ میلادی برای بازیکنان برتر تنیس روی میز کشورمان به جز نیما عالمیان سال خوبی نبود. به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور وبه نقل از خبرگزاری تسنیم، آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس روی میز کمتر از دو هفته قبل اعلام شد. در این رنکینگ نیما عالمیان همچون چند ماه گذشته توانست عنوان بهترین…

    tasnim

    سال ۲۰۱۵ میلادی برای بازیکنان برتر تنیس روی میز کشورمان به جز نیما عالمیان سال خوبی نبود.

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور وبه نقل از خبرگزاری تسنیم، آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس روی میز کمتر از دو هفته قبل اعلام شد. در این رنکینگ نیما عالمیان همچون چند ماه گذشته توانست عنوان بهترین پینگ‌پنگ‌باز ایرانی را بالاتر از برادرش نوشاد به خود اختصاص بدهد.

    قرار گرفتن نیما بالاتر از نوشاد در رده‌بندی جهان شاید اتفاقی بود که کمتر کارشناسی آن را پیش‌بینی می‌کرد اما عالمیان کوچکتر که سال ۲۰۱۵ را با ایستادن در رده ۱۸۸ شروع کرده بود، همین سال را با قرار گرفتن در مکان ۱۱۲ به پایان رساند تا صعودی ۷۶ پله‌ای را تجربه کند. این در حالی بود که نوشاد عالمیان سال ۲۰۱۵ را با ۲۵ رتبه سقوط نسبت به جایگاهش در ژانویه تمام کرد و ۱۱ رده پایین‌تر از برادرش ایستاد.

    صعود نیما عالمیان در سال ۲۰۱۵ واقعاً قابل توجه بود. او البته در ابتدا روند نزولی را پشت سر گذاشت و حتی به رتبه بالاتر از ۲۰۰ نیز رسید اما در اکتبر، نوامبر و دسامبر صعودی عجیب داشت و توانست به رده ۱۱۲ برسد، البته نیما عالمیان تنها پینگ‌پنگ‌باز سرشناس ایران بود که در سال ۲۰۱۵ صعود داشت؛ چون نه تنها نوشاد عالمیان بلکه افشین نوروزی، میعاد لطفی و پوریا عمرانی نیز در آخرین رنکینگ سال ۲۰۱۵ نسبت به رده‌بندی منتشر شده در ابتدای سال نزول داشتند.

    این روند نزولی در بخش بانوان نیز دیده شده است. به جز صبا صفری که از رتبه ۷۵۴ به رده ۷۰۹ رسید، سایر بانوان برتر کشورمان از جمله ندا شهسواری، محجوبه عمرانی، مریم صامت و فاطمه روندی نزولی داشتند.

    نکته بسیار مهم در بخش بانوان، رنکینگ نداشتن بازیکنان در برخی از ماه‌های میلادی است. برای مثال ندا شهسواری سه بار، محجوبه عمرانی چهار بار، مریم صامت چهار بار، فاطمه جمالی‌فر یک بار و صبا صفری نیز چهار بار در طول سال هرگز در رنکینگ قرار نداشتند که این خود نشانه‌ای بر وجود ضعف در این بخش است. این در حالی است که در بخش نوشاد فقط نوشاد عالمیان یک بار و میعاد لطفی سه بار جایی در رده‌بندی نداشتند.

    فدراسیون تنیس روی میز از ۴ اسفند ۹۳ تاکنون یعنی در نزدیک به ۹٫۵ ماه گذشته با سرپرست اداره شده است. بدون شک اداره یک نهاد یا سازمان به شکل سرپرستی برای کوتاه مدت می‌تواند شرایط ثبات را فراهم کند اما در بلند مدت نتایج خوبی به دنبال نخواهد داشت، چرا که نمی‌توان برای بلندمدت برنامه‌ریزی کرد. نتیجه چنین شرایطی نیز نزول رتبه قریب به اتفاق بازیکنان تنیس روی میز است که شاهد آن هستیم.

    جداول مربوط به رنکینگ ۱۰ بازیکن برتر تنیس روی میز ایران در دو بخش مردان و زنان در طول سال ۲۰۱۵ در زیر آمده است:

    نیما عالمیان

     

    نوشاد عالمیان

    افشین نوروزی

     

    میعاد لطفی

     

    سید پوریا عمرانی

     

    ندا شهسورای

     

    محجوبه عمرانی

     

    مریم صامت

     

    فاطمه جمالی فر

     

    صبا صفری

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "نگاهی به رنکینگ یک‌ ساله پینگ‌پنگ‌بازان ایران از ژانویه تا دسامبر"
    1. modir گفت:

      به نام خدا
      جناب سید حسن سجادی
      باسلام
      لطفا با بنده تماس بگیرید
      ۰۹۱۶۵۰۰۱۲۳۵
      باتشکر


    تازه ترین اخبار