امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۰:۱۷:۲۰  آخرین بروزرسانی : بهمن ۲۶ام, ۱۳۹۴
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ | کد خبر : 72390
    ارسال خبر چاپ خبر
  • با عنایت به گذشت حدود دو ماه از بر سرکارآمدن کادر فنی جدید و علیرغم وجود شرایط حساس به سبب نزدیک شدن به مسابقات بزرگ پیش رو ، متاسفانه نه تنها هیچ حرکت اساسی و چشمگیر و مورد انتظار نبوده ایم ،بلکه اخیرا شاهد ریزش نیروهای کارآمد و ارزشی در سیستم فدراسیون نیز هستیم ،…

    با عنایت به گذشت حدود دو ماه از بر سرکارآمدن کادر فنی جدید و علیرغم وجود شرایط حساس به سبب نزدیک شدن به مسابقات بزرگ پیش رو ، متاسفانه نه تنها هیچ حرکت اساسی و چشمگیر و مورد انتظار نبوده ایم ،بلکه اخیرا شاهد ریزش نیروهای کارآمد و ارزشی در سیستم فدراسیون نیز هستیم ، در حالی که ما برعکس این موضوع را انتظار داشتیم.

    با مقایسه این دوره تصدی با مدت مشابه تصدی جناب سعادتمند (که اهل این رشته نیز نبوده اند!) میتوانیم حدس زد که خبری از برنامه میان مدت و بلند مدت اثر بخش در میان نیست و این روند نشانگر دست به گریبان بودن فدراسیون با روزمرگی میباشد که نشانه خوبی نیست.

    البته ان شاالله برنامه هایی وجود دارد که توصیه میشود هر چه زود تر نشانه هایی از آن برنامه ها نمود پیدا کند، چرا که ما فقط در این مدت شاهد دید و بازدید و …. از ارکان اصلی فدراسیون هستیم ولا غیر.

    مطلبی دیگر این که،
    مدتی قبل ، بر حسب وظیفه از طریق رسانه های اجتماعی (که حتما به سمع و نظر مسوولین هم رسیده) تذکر داده شد که فدراسیون بایستی نظارت دقیق تر ، کارشناسانه و از همه مهمتر هدفمند به کمیته های زیر مجموعه خود داشته باشد و از روند قدیمی “”” بگذار بگذرد””” پرهیز نماید،

    اما همچنان شاهد برخوردها و رفتارهای سلیقه ای و غیر کارشناسانه و قائم به فرد و بدون پشتوانه منطقی و استدلال متغن را در برخی حوزه ها ، هستیم که به نظر میرسد این رفتارها نه تنها کارایی لازم را ندارند بلکه باری بزرگ بر دوش فدراسیون نیز خواهند بود که به تدریج سرعت سیستم را پایین خواهند آورد.

    بطور مثال سوال از مسوولین فدراسیون این است :

    در حوزه پیشکسوتان منطق و رویکرد کمیته پیشکسوتان چیست؟

    استدلال تقسیم بندی افراد درتقسیم رده های سنی مختلف بخشنامه جدید چیست؟

    راه کار یا راه کارهای جذب علاقمندان و افزایش انگیزه و استقبال عموم با توجه به کثرت بازیکنان در رده های پر تقاضا (مثل رده ۴۰سال) چسیت؟

    و ……..

    ((((مع الوصف ، و به دلیل تکرار چندین باره این تقاضا و پاسخ برعکس مسوولین ،

    بنده و تنی چند ازسایردوستان منتقد به این مکانیزم از حضور در مسابقات این دوره (بهمن/۱۳۹۴) صرف نظر میکنیم تا شاید حرمت افراد و اعتبار مسابقات هرجند ناچیز”حداقل” ازطرف اینجانبان حفظ شده باشد.

    (البته استدلال و منطقی درخور مسابقات در سطح کشوری مد نظر است ، نه توجیه!!!))))))

    مطلبی دیگر :
    منطق ایجاب میکند که جهت نا امن کردن سطح برتر ملی (که با آسایش خیال بر این باورند که یکسال در تیم ملی خواهند ماند)،
    افزایش تعداد مسابقات در رده های پایین تر باشد تا بازیکنان رده های پایین تر تلاش مضاعف برای رشد خود داشته باشند و در این میان استعدادهایی نیز کشف خواهد شد ( که روند با ثبات تری دارند) و این تهدید موجب حفظ سطح آمادگی مستمر در همه لایه ها خواهد شدو ….
    در صورتی که در کشور ما برعکس عمل میشود!
    بطوریکه در رده دسته برتر چندین مسابقه برگزار میشود و در رده های پایین تر یک و یا حد اکثر دو بار!!!!!!!
    همه بهتر از بنده میدانند که در حال حاضر بازیکنانی در رده های پایین تر داریم که مخل آسایش بازیکنان رده های بالاتر هستند.
    ……

    مطالب بسیار است و این حقیر به این چند نکته بسنده میکنم و امید وارم اهالی این رشته حقیقت را حتی اگر ظاهرا به ضرر خود هم باشد بیان بفرمایند.

    انتقاد نه به منزله تخریب است، بلکه بیانگر دوست داشتن خانواده خود است.

    غیر از این مورد سوال خواهد بود و شک برانگیز!!!!

    موفق و پیروز باشید.

    ابوالفضل نوفلاح

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "سکون وروزمرگی در فدراسیون جدید"
    تازه ترین اخبار