امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۱:۲۷:۱۱  آخرین بروزرسانی : فروردین ۲۱ام, ۱۳۹۵
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ | کد خبر : 73304
    ارسال خبر چاپ خبر
  • برگزاری دومین سال "روز جهانی پینگ‌پنگ" در ایران

    بدیعی: کشورها بیشتر از فیفا عضو فدراسیون جهانی پینگ‌پنگ هستند

    نایب رییس کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا می‌گوید فدراسیون جهانی پینگ‌پنگ با ۲۲۰ عضو تعداد اعضای بیشتری از فدراسیون جهانی فوتبال دارد و این امر نشان دهنده محبوبیت پینگ‌پنگ در سراسر جهان است. به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور وبه نقل ازخبرگزاری ایسنا منطقه اصفهان، افشین بدیعی با اشاره به برگزاری روز جهانی تنیس…

    نایب رییس کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا می‌گوید فدراسیون جهانی پینگ‌پنگ با ۲۲۰ عضو تعداد اعضای بیشتری از فدراسیون جهانی فوتبال دارد و این امر نشان دهنده محبوبیت پینگ‌پنگ در سراسر جهان است.

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور وبه نقل ازخبرگزاری ایسنا منطقه اصفهان، افشین بدیعی با اشاره به برگزاری روز جهانی تنیس روی میز برای دومین سال متوالی، اظهار کرد: هیجان زده هستم که این مراسم در ایران و در حاشیه زاینده رود زیبا و پرآب و همچنین کنار پل خواجو شاهکار معماری ایران برگزار شده است. فدراسیون جهانی تنیس روی میز با ۲۲۰ کشور عضو بزرگترین فدراسیون ورزشی در جهان است و این امر نشان دهنده اهمیت تنیس روی میز است.

    او افزود: با وجود اینکه فوتبال ورزش پرطرفداری است ولی ۲۰۹ عضو در فیفا حضور دارند و از نظر عضویت کشورها در فدراسیون جهانی کوچکتر از تنیس روی میز است و تنها ۴ کشور کوچک دیگر است که اگر به عضویت فدراسیون جهانی تنیس روی میز درآیند آنگاه می توانیم ادعا کنیم که تمام کشورهای جهان عضو فدراسیون جهانی این رشته هستند. به همین دلیل فدراسیون جهانی تنیس روی میز تاکیدش بر روی فراگیر شدن این ورزش است.

    بدیعی با اشاره به برگزاری روز جهانی تنیس روی میز،‌خاطر نشان کرد: از سال ۲۰۱۴ رایزنی‌هایی با سازمان ملل متحد انجام شد که براساس آن، روز ۶ آوریل به عنوان روز جهانی تنیس روی میز نامیده شد و همین‌طور از سوی این سازمان و کمیته بین المللی المپیک به عنوان روز ورزش و توسعه برای صلح نامگذاری شد.

    نایب رئیس کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا با اشاره به برگزاری جشن‌های مختلف در سراسر جهان به مناسبت روز جهانی پینگ‌پنگ، گفت: کشورهای مختلف جهان این روز را جشن می‌گیرند و رشته پینگ‌پنگ را در معرض عموم قرار می دهند تا نیروهای بیشتری را جذب این رشته کنند. امسال نیز دومین سالی است که مراسم جهانی تنیس روی میز برگزار می‌شود. در سال اول ۱۵۷ مراسم در ۷۰ کشور دنیا این روز جشن گرفته شد و امسال طی ۱۶۸ مراسم در ۷۴ کشور دنیا این روز را جشن گرفتند در ایران نیز یکی از این مراسم‌ها کنار پل خواجو و در شهر زیبای اصفهان برگزار شد.

    بدیعی با اشاره به ویژگی‌های رشته تنیس روی میز، گفت: این ورزش ویژگی‌های زیادی دارد، اما ویژگی مهم آن، ورزش خانواده بودن است و می‌توان همه جا این ورزش را در هر سنی بازی کرد. اخیرا نیز در مسابقات جهانی پیشکسوتان که در کشور چین برگزار شد یک خانم ۱۰۱ ساله استرالیایی به رقابت پرداخت که نامش در کتاب گینس نیز ثبت شده است. چنین چیزی رکوردی است که در بقیه ورزش ها نمی توانید ببینید و البته نکته دیگر اینکه این رشته ورزشی دارای کمترین جراحت ورزشی است.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "بدیعی: کشورها بیشتر از فیفا عضو فدراسیون جهانی پینگ‌پنگ هستند"
    تازه ترین اخبار