امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۴:۱۶  آخرین بروزرسانی : مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۵
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ | کد خبر : 74394
    ارسال خبر چاپ خبر
  • مسابقات تنیس‌روی‌میز دانش‌آموزان کشور از ۱۰ تا ۱۵ مردادماه در قم برگزار شد و سه پینگ‌پنگ‌باز خوزستانی به همراه یک مربی و سرپرست در این مسابقات شرکت کردند؛ در پایان این رقابت‌ها مربی و سرپرست تیم، با سوار کردن این سه دانش‌آموز مقطع ابتدایی به قطار، به دلایل مختلف و البته غیرمنطقی از همراهی آن‌ها…

    مسابقات تنیس‌روی‌میز دانش‌آموزان کشور از ۱۰ تا ۱۵ مردادماه در قم برگزار شد و سه پینگ‌پنگ‌باز خوزستانی به همراه یک مربی و سرپرست در این مسابقات شرکت کردند؛ در پایان این رقابت‌ها مربی و سرپرست تیم، با سوار کردن این سه دانش‌آموز مقطع ابتدایی به قطار، به دلایل مختلف و البته غیرمنطقی از همراهی آن‌ها از قم تا اهواز سر باز می‌زنند تا آن‌ها شبی پر از رعب و وحشت را برای رسیدن به اهواز سپری کنند.

    اتفاقی نادر که حیرت و ناراحتی شدید سه خانواده پینگ‌پنگ بازان اعزامی را در برداشت؛ تاثیرگذاری این اتفاق در حدی است که پدر یکی از نفرات اعزامی عنوان می‌کند که فرزندش بعد از بازگشت از این سفر از نظر روحی دچار مشکل شده است.

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور وبه نقل ازخبرنگار ایسنا در خوزستان به سراغ خانواده این سه ورزشکار نوجوان رفته و جویای این اتفاق متاثرکننده شده است.

    پدر ارشیا عنایت‌زاده، از ورزشکاران اعزامی به این مسابقات با گله‌مندی از اتفاق رخ داده، گفت: زمان حرکت قطار ساعت ۱۶:۳۰ روز ۱۵ مردادماه و حدود ساعت ۷ صبح فردای آن روز، زمان رسیدن قطار بوده است. در خصوص این ماجرا باید بگویم، مربی این تیم به جای این‌که سه خوزستانی اعزام شده به این رقابت‌ها را تا اهواز همراهی کند، آن‌ها را به تنهایی به اهواز می‌فرستد. ‌پسر من و پوریا حیدرپور هر دو آبادانی هستند و قرار بود وقتی پسرم به اهواز رسید، به من اطلاع دهد ولی زمانی که خانواده محمدامین کردانی، دیگر تنیسور اعزامی که از اهواز است، به دنبال فرزندشان می‌روند، متوجه می‌شوند این سه بچه به تنهایی به اهواز برگشته‌اند.

    وی گفت: وقتی موضوع را جویا شدم، پسرم گفت که مربی‌شان به آن‌ها گفته است به کسی نگویید که تنها برگشته‌اید و مثل این که آن مربی گفته است که مادرم بیمار است، در حالی که اگر هم به این صورت باشد که مادرش اهواز است نه قم! من واقعا از این موضوع ناراحت شدم.

    پدر این دانش‌آموز خوزستانی بیان کرد: تا شب قبل از آمدن بچه‌ها به اهواز، با مربی تیم در تماس بودم و به من گفت که آیا کسی را در قم دارید که من گفتم خیر. او مستقیما نگفت که قرار است بچه‌ها را رها کند و اگر می‌گفت اصلا اجازه نمی‌دادم فرزندم سوار قطار شود. هر چند که سهل‌انگاری آقای موسوی، مربی تیم از روز اول هم مشخص بود، چرا که وقتی من به او گفتم قرار است بچه‌ها را با چه وسیله‌ای به قم ببرید او گفت با اتوبوس یا خودروی سواری، که من گفتم حرفش را نزنید که در نهایت این بچه‌ها با قطار به قم اعزام شدند.

    وی ادامه داد: من خودم مربی تنیس‌روی‌میز هستم و وقتی می‌خواهیم بازیکنان‌مان را برای مسابقات به اهواز بیاوریم، در هر رده سنی هم که باشند، آن‌ها را تا پایان کار همراهی می‌کنیم. باید بگویم با اتفاق پیش آمده، من بیشتر از آن‌که ناراحت باشم، متحیر شده‌ام که این مربی چه فکری کرده است که این سه بچه را به امان خدا در کوپه قطار رها کرده است؟!

    ‌پدر پوریا حیدرپور، دیگر نوجوان تیم دانش‌آموزی استان نیز در این خصوص گفت: خدا شاهد است که من حتی نمی‌گذارم فرزندم در شهر خودمان یعنی آبادان هم به تنهایی جایی برود. وقتی او می‌خواهد به جایی برود از وقت و کارم می‌گذرم و او را همراهی می‌کنم اما وقتی بچه‌ام برای مسابقات به قم می‌رود، مربی‌اش می‌گوید کار دارم و آن‌ها را به امان خدا رها می‌کند تا به تنهایی به اهواز بیایند.

    وی افزود: من خودم وقتی با قطار به مسافرت می‌روم تا صبح بیدارم که مبادا یکی به یک‌باره وارد کوپه قطار شود و اتفاقی پیش بیاید. من حتما این موضوع را از طریق آموزش و پرورش پیگیری می‌کنم.

    پدر پوریا عنوان کرد: ‌من حتی طی صحبتی که با مربی فرزندم داشتم، قرار شد با توجه به این‌که ما در آبادان زندگی می‌کنیم، پوریا را به خانه خاله‌اش در اهواز ببرد، در حالی که اصلا آن‌ها را در قم رها کرده است. باورتان نمی‌شود با وجود این‌که چند روز از این موضوع می‌گذرد، هنوز ناراحت هستم و نمی‌توانم چیزی بخورم.

    وی گفت:‌ آموزش و پرورش باید یک مربی خوب را با این سه بازیکن به مسابقات اعزام می‌کرد و من با این ذهنیت که یک مربی خوب و کاردان همراه با بچه‌ها است، قبول کردم پسرم به این مسابقات برود و اگر می‌دانستم شرایط به این صورت است، هیچ‌ وقت نمی‌گذاشتم به این رقابت‌ها برود.

    پدر این نوجوان بیان کرد:‌ حتی پسرم به من گفته است که می‌خواهم به فلان مسابقات بروم که به او گفتم دیگر حق نداری از جایت تکان بخوری و باید بگویم ذهنیت من از عرش به فرش آمده است و دیگر به چشم خودم هم اطمینان نمی‌کنم و باز هم می‌گویم حتما پی‌گیر این موضوع هستم که چرا این بچه‌های بی‌دفاع به تنهایی به اهواز آمدند؟

    وی ادامه داد:‌ مربی تیم با بیان این دلیل که مادرم بیمار بوده است، بچه‌ها را به تنهایی به اهواز می‌فرستد، در حالی که بعد متوجه شدیم این مربی، همسر و فرزندانش را هم با خود به قم برده است و به همین دلیل فرزندان ما به تنهایی به اهواز برگشته‌اند.

    همچنین پدر محمدامین کردانی، سومین بازیکن خوزستانی اعزامی به مسابقات قم، گفت: ‌من فرزندم را به امیدی دست این مربی و آموزش و پرورش سپردم و چرا او باید به تنهایی به اهواز برگردد و وقتی این مربی خانواده‌اش را همراه با خود به قم برده است، چطور می‌تواند در این شرایط مراقب فرزندان ما باشد؟

    وی افزود: این انسانیت نیست که سه بچه، تک و تنها از قم به اهواز برگردند و این مربی چه فکری با خود کرد که این کار را انجام داد و اکنون هم باید یک نفر جوابگو باشد. اگر این بچه‌ها را به خاطر گوشی‌های‌شان در کوپه قطار خفه می‌کردند و یا آن‌ها موقع نماز از قطار پیاده می‌شدند و در این شهر و آن شهر آواره می‌شدند، چه کسی می‌خواست پاسخگو باشد و باید فرزندم را کجا پیدا می‌کردم؟

    پدر محمدامین بیان کرد: پسر من در این چند روزی که از قم برگشته است، تا از او در خصوص آن شب سوال می‌کنم، در خود فرو می‌رود و ناراحت می‌شود. من به دنبال کارهای حقوقی مربوط به این اتفاق هستم و تا مسوولی جوابگوی من نباشد، دست بردار نیستم. معلوم نیست پسرم چه وضعیت روحی‌ای پیدا کرده است. ‌من خودم یک کارگر هستم و تلاش می‌کنم تا پسرم راحت زندگی کند.

    وی ادامه داد: من خبر نداشتم که قرار است این مربی این کار را کند و وقتی به دنبال فرزندم رفتم، متوجه شدم که او و دو خوزستانی دیگر بدون مربی و به تنهایی به اهواز برگشته‌اند و اگر می‌دانستم قرار است این‌گونه شود، خودم به دنبال بچه‌ها می‌رفتم.

    پدر این دانش‌آموز گفت:‌ این مربی در تماسی که با من داشت، سوال کرد که آیا کسی را ندارید تا بچه‌ها با او به اهواز برگردند، چرا که مادرم بیمار است. از او پرسیدم مگر مادرتان همراه شما است؟ که گفت بله اما حالا که کسی را ندارید، خودم بچه‌ها را به اهواز بر می‌گردانم و دوباره به قم می‌روم.

    وی بیان کرد: به هر حال بچه‌های ما دست او امانت بودند و باید در هر شرایطی، او خودش بچه‌ها را به اهواز بر می‌گرداند؛ تاکنون ندیده بودم کسی این‌قدر بی‌تفاوت باشد. اصلا شرایط روحی فرزندم خوب نیست و من پی‌گیر این موضوع هستم و دست بردار نیستم.

    به گزارش ایسنا، پس از شنیدن ماجرا از زبان والدین این سه دانش‌آموز، به سراغ حسن‌علی افروزی، رییس هیات ورزش دانش‌آموزی استان رفتیم. او نیز با ابراز تاسف از اتفاق پیش آمده و تصمیم جدی برای برخورد قاطع با خاطیان، تصریح کرد: ما یک آیین‌نامه ۱۸ صفحه‌ای داریم که طبق آن مربی و سرپرست موظف هستند در تمام شرایط، همراه با نفرات اعزامی باشند.

    وی بیان کرد: ‌من خودم زمانی که متوجه شدم، این موضوع را از طریق حراست اداره‌کل آموزش و پرورش استان پیگیری کردم و باید بگویم اشد مجازات را برای سیدحکیم موسوی، مربی تیم و سیدحسن حسینی، سرپرست تیم در نظر خواهیم گرفت، چرا که کارشان غیرقابل توجیه است.

    رییس هیات ورزش دانش‌آموزی خوزستان عنوان کرد: ‌من از همان روزی که متوجه این قضیه شدم، گفتم که کوتاه نمی‌آیم و با در نظر گرفتن اشد مجازات برای این مربی و سرپرست، آن‌ها را جریمه خواهیم کرد و باید بگویم من پشت خانواده‌ این سه دانش‌آموز هستم.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "ماجرای تنهایی ۳ پینگ‌پنگ باز نوجوان خوزستانی از قم تا اهواز!"

    نظرات

    *

    code

    تازه ترین اخبار