امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۴:۵۱  آخرین بروزرسانی : شهریور ۸ام, ۱۳۹۵
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵ | کد خبر : 74443
    ارسال خبر چاپ خبر
  • نمره منفی در کارنامه فدراسیون

    حذف نام «جام فجر» از مسابقات بین‌المللی تنیس روی میز!

    ناتوانی فدراسیون در برگزاری مطلوب یک تورنمنت نوجوانان و جوانان

    مسابقات بین‌المللی تنیس روی میز نوجوانان و جوانان در حالی در قزوین برگزار شد که عدم حضور تیم‌های خوب خارجی کاملاً مشهود بود. به گزارش  پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور وبه ونقل ازخبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، یازدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس روی میز نوجوانان و جوانان در بخش تیمی در حالی به میزبانی قزوین به…

    تسنیم

    مسابقات بین‌المللی تنیس روی میز نوجوانان و جوانان در حالی در قزوین برگزار شد که عدم حضور تیم‌های خوب خارجی کاملاً مشهود بود.

    به گزارش  پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور وبه ونقل ازخبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، یازدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس روی میز نوجوانان و جوانان در بخش تیمی در حالی به میزبانی قزوین به پایان رسید که تیم‌های کشورمان در هر دو رده دختران و پسران به مقام قهرمانی رسیدند.

    این مسابقات در حالی برگزار شد که از آن در سایت فدراسیون جهانی تنیس روی میز با عنوان «جام فجر» نام برده شده و این در حالی است که در پوستر مربوط به مسابقات نامی از جام فجر دیده نمی‌شود. برگزاری تورنمنت‌هایی با این نام در کشورمان در بسیاری از رشته‌ها وجود دارد و حتی قرار بوده که مسابقات نوجوانان و جوانان نیز به همین نام برگزار شود، اما دلیل این اقدام فدراسیون هنوز مشخص نیست.

    نکته مهم دیگر مربوط به لیست تیم‌های خارجی است. در این مسابقات نفرات خارجی در قالب تیم‌های بلاروس، ترکمنستان، هند و آذربایجان به میدان رفتند. البته قرار بود چند تیم دیگر نیز به تهران سفر کنند که روز پیش از برگزاری مسابقات، انصراف خود را اعلام کردند.

    انصراف این تیم‌ها شرایط را نیز تغییر داد. در حالی که طبق اعلام فدراسیون تنیس روی میز قرار بود در در رده سنی نوجوانان و جوانان و در هر دو بخش پسران و دختران ۳ تیم از ایران حضور داشته باشند، اما به یکبار برنامه تغییر کرد، به‌طوری‌که در بخش جوانان پسر چهار تیم از ایران به میدان رفتند و حتی در بخش نوجوانان پسر پنج ایرانی حضور داشتند.

    نکته دیگر کم بودن تعداد نفرات تیم‌های خارجی بود. این مسئله باعث شد پینگ‌پنگ‌بازانی از ایران به این تیم‌ها اضافه و باعث تشکیل تیم‌هایی با نام «بلاروس-ایران»، «آذریجان-ایران»، «ترکمنستان-ایران» و «هند-ایران» شد. بدون شک اینکه فدراسیون کشورمان نتوانسته تیم‌های خارجی با ترکیب کامل را به ایران دعوت کند، یک امتیاز منفی در کارنامه‌اش ثبت خواهد شد. در دوره‌های گذشته تیم‌های خارجی با تعداد بیشتری در ایران حاضر می‌شدند و با ترکیب کامل به میدان می‌رفتند تا رقابت‌های برگزار شده، یک تورنمنت بین‌المللی واقعی باشد.

    این تیم‌ها کیفیت بالایی نیز نداشتند و حتی اسامی نفرات آنها منتشر نشد تا هیچکسی متوجه نشود که بازیکنان آنها چه سطحی دارند، البته به نظر می‌رسد سطح بازیکنان خارجی بالا نیست، چرا که اگر اینگونه بود، تا الان اسامی آنها از سوی فدراسیون منتشر می‌شد.

    فدراسیون تنیس روی میز برای رنکینگ‌دار برگزار کردن این مسابقات یک شانس بزرگ نیز آورد؛ اینکه تعداد تیم‌های انصرافی بیشتر نشد. در واقع اگر این اتفاق رخ می‌داد، مسابقات بین‌المللی از فهرست تورنمنت‌های رنکینگ‌دار خارج می‌شد. ملاک برای یک تورنمنت رنکینگ‌دار در تنیس روی میز نیز حضور حداقل چهار تیم خارجی است.

    نکته پایانی نیز مربوط به اطلاع رسانی مسابقات است. همزمان با تورنمنتی که در ایران برگزار می‌شود، دو تورنمنت نوجوانان و جوانان در کشورهای السالوادور و چین تایپه در حالی برگزاری است که اطلاعات مربوط به آنها و نتایج رقم خورده در سایت فدراسیون جهانی در دسترس قرار گرفته است، اما از تورنمنت بین‌المللی کشورمان فقط یک تاریخ در سایت ITTF وجود دارد و اطلاعات دیگری وجود ندارد.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "حذف نام «جام فجر» از مسابقات بین‌المللی تنیس روی میز!"

    نظرات

    *

    code

    تازه ترین اخبار