امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ | ۰۶:۰۷:۲۸  آخرین بروزرسانی : شهریور ۸ام, ۱۳۹۵
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵ | کد خبر : 74446
    ارسال خبر چاپ خبر
  • سرمربی سابق تیم ملی تنیس روی میز گفت: اگر سرمربی ندا شهسواری در المپیک حضور داشت او می توانست موفق تر عمل کند. به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،محمد علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: در المپیک ریو بازیکنان از توان کامل خود استفاده نکردند و متاسفانه نتایج بسیار ضعیف کسب شد….

    سرمربی سابق تیم ملی تنیس روی میز گفت: اگر سرمربی ندا شهسواری در المپیک حضور داشت او می توانست موفق تر عمل کند.
    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،محمد علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: در المپیک ریو بازیکنان از توان کامل خود استفاده نکردند و متاسفانه نتایج بسیار ضعیف کسب شد. نوشاد عالمیان در بازی اول استراحت خورد و در بازی دوم مقابل حریفی از اسلونی قرار گرفت که متاسفانه به دلیل شرایط بد روحی نتوانست موفق عمل کند و بازی را یک بر ۴ بر حریف واگذار کرد. هر چند حریف وی از نظر رنکینگ در شرایط بهتری قرار داشت اما از او انتظار می رفت همه توانش را به کار گیرد و آموزه های فنی اش را به نمایش بگذارد.
    وی گفت: نوشاد در المپیک قبلی هم حضور داشت و در مقابل حریفان عملکرد قابل قبولی به نمایش گذاشت. او توانست تجربیات خوبی مقابل حریفانش کسب کند. اما در المپیک ریو بسیار ضعیف عمل کرد. پس از مسابقه نوشاد عالمیان سرمربی تیم ملی در مصاحبه ای اعلام کرد که هیچ مشکلی قبل از مسابقه درباره تیم ملی وجود نداشته و بازیکنان از نظر روحی و روانی و تمرینی در شرایط خوبی بودند اما نمی دانم چرا نوشاد در حین مسابقه بهم ریخت و نتوانست آن طور که انتظار می رفت عمل کند!
    عباسی افزود: اینجا حلقه ای گمشده ای وجود دارد که باید معلوم شود چگونه یک بازیکن تا قبل از مسابقه هیچ مشکلی ندارد ولی به یک باره در حین بازی به مشکل برخورد می کند. امیدوارم مسئولان فدراسیون در این مورد بررسی های لازم را داشته باشند و نتیجه را به مردم اعلام کنند.
    وی گفت: نیما عالمیان هم در بازی نخست مقابل بازیکن ۱۶ ساله ای از آمریکا قرار گرفت که در رنکینگ در مقایسه با وی در شرایط عقب تری قرار داشت. این نخستین بار بود که نیما عالمیان راهی المپیک می شد او در بازی دوم مقابل بازیکنی از رمانی بار رنکینگ ۷۸ نتیجه را یک بر چهار واگذار کرد. به نظرم توان فنی نیما بسیار بالا است و او این توان را در بازی های بین المللی بار ها به نمایش گذاشته است اما او هم مثل نوشاد به دور از انتظار در المپیک ظاهر شد.
    عباسی ادامه داد: ندا شهسواری تنها نماینده ایران در بخش بانوان تنیس روی میز بود که با سختی های فراوان دومین بار موفق به کسب سهمیه المپیک شد. او در بازی نخست مقابل الکساندر از بلاروس با رنکینگ ۹۸ قرار گرفت و در یک بازی پایاپای در گیم آخر نتیجه را واگذار کرد. اگر سیما لیموچی سرمربی وی به موقع موفق به حضور در این مسابقه می شد، ندا از نظر روانی در شرایط بهتری قرار می گرفت و می‌توانست در مقابل این حریف موفق تر عمل کند ای کاش فدراسیون در مورد اعزام سرمربی وی به المپیک زود تر اقدام می کرد.
    وی گفت:‌ قبل از حضور در المپیک بازیکنان باید شبانه روزی در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند و کاملا کنترل شده پیش روند و برنامه های مورد نظر اعضای کادر فنی را اجرایی کنند. حضور روانشناس در اردوی تیم ملی هم بسیار موثراست. خصوصا بازیکنی مثل نوشاد به روانشناس احتیاج دارد تا بتواند به شرایط ایده الی که در گذشته داشت بازگردد. در مورد این بازیکن و علت نتیجه نگرفتنش در المپیک شایعاتی وجود دارد که امیدواریم مسئولان فدراسیون در این خصوص صادقانه مسائل را توضیح دهند و اگر کوتاهی خاصی صورت گرفته از مردم عذر خواهی کنند.
    سرمربی سابق تیم ملی تنیس روی میز افزود: به نظرم ما توانایی کسب پیروزی در المپیک را داریم یکی از دلایلی که نتوانستیم در ریو خوب نتیجه بگیریم انرژی منفی بود که مسئولان فدراسیون در مصاحبه هایشان قبل از اعزام به المپیک به بازیکنان منتقل می کردند. در بسیاری از این مصاحبه ها شندیدیم که مسئولان فقط به یک برد راضی اند. حتی سرمربی تیم ملی هم درمصاحبه ای اعلام کرد که صعود به مرحله بالاتر نتیجه قابل قبولی است! به نظرم این اظهار نظر ها انرژی های منفی بود که قبل از مسابقه در المپیک پیرامون بازیکنان وجود داشت.
    وی گفت: حتی اگر می دانیم بازیکنی صد درصد نتیجه را واگذار می کند و می بازد باید به او انرژی مثبت دهیم و نباید با مطرح کردن مسائلی چون بهتر بودن رنکینگ حریفان حاضر در المپیک خحود را برای باخت حاضر کنیم یا برای توجیح علمکردمان زمینه را از قبل آماده کنیم. 
    عباسی درخصوص برنامه های آینده در تیم ملی افزود:‌ با توجه به سهمیه بندی ایران در جمع کشور های آسیای میانه قرار گرفته است. بنابراین کسب سهمیه المپیک کار ساده ای است. فکر می کنم باید از افراد شایسته و تحصیل کرده که دانش کافی در این بخش را دارند استفاده کنیم و با اجرای اردوهای طولانی مدت زمینه لازم برای تمرکز بازیکنان را فراهم آوریم تا آنها بتوانند در میادین بین المللی موفق شوند.
    وی ادامه داد: ‌استفاده از بازیکنان قدرتمند خارجی هم در اردوهای تیم ملی می‌تواند بسیار موثر باشد بازیکنانی که بتوانند با تسلط و قدرت بازیکنان ایرانی را شکست دهند.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "عباسی:فدراسیون برای اعزام سرمربی شهسواری به موقع اقدام نکرد"

    نظرات

    *

    code

    تازه ترین اخبار