امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۱:۴۲  آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۲ام, ۱۳۹۶
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر : 75073
    ارسال خبر چاپ خبر
  • اینجا ضلع جنوبی پل خواجو در روزهای پرآبی زاینده رود است. شهر تاریخی اصفهان برای سومین سال متوالی میزبان برنامه روز جهانی تنیس روی میز شده و بنرهایی با شعار «تنیس روی میز برای همه» و تعدادی میز پینگ پنگ در فضای آزاد تعبیه شده است و خبر از یک ویژه‌برنامه می‌دهد. ساعت چهار را…

    اصفهان

    اینجا ضلع جنوبی پل خواجو در روزهای پرآبی زاینده رود است. شهر تاریخی اصفهان برای سومین سال متوالی میزبان برنامه روز جهانی تنیس روی میز شده و بنرهایی با شعار «تنیس روی میز برای همه» و تعدادی میز پینگ پنگ در فضای آزاد تعبیه شده است و خبر از یک ویژه‌برنامه می‌دهد. ساعت چهار را زمان شروع برنامه اعلام کرده اند، اما هرچه به خنکای عصر نزدیک تر می‌شویم، تعداد شرکت کنندگان در این برنامه بیشتر می‌شود، تا جایی که همه رهگذرانی که عصر پنجشنبه برای گذران اوقات فراغت اصطلاحا راهی« لب آب» شده اند، برای دقایقی هم که شده، تماشاگر برنامه روز جهانی تنیس روی میز می شوند.

    تنیس روی میز رشته خانوادگی می شود

    برنامه روز جهانی تنیس روی میز به همت سازمان ورزش شهرداری اصفهان، هیات تنیس روی میز و اداره ورزش و جوانان استان اصفهان به انجام رسید.مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری به عنوان یکی از میزبان های این مراسم با عرض خیر مقدم به حاضران ابراز امیدواری کرد تنیس روی میز با توجه به ظرفیت موجود، به یک رشته خانوادگی مبدل شود.علی قاسمی با بیان اینکه برای سومین سال متوالی است که با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان و هیات تنیس روی میز، در خدمت جامعه بزرگ تنیس روی میز استان اصفهان هستیم، یادآور شد: سازمان ورزش شهرداری اصفهان بنا به رسالتی که بر عهده دارد، با نگاه رشد و توسعه و ارتقای سلامت و با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان، هیات‌های ورزشی، ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله نیروهای مسلح، سازمان بسیج ورزشکاران، آموزش و پرورش درصدد است بستر سازی لازم را صورت بدهد تا ورزش در سبد خانواده‌ها جای بگیرد.وی با تاکید بر اینکه دغدغه مسوولان استان و خادمان ورزش اصفهان ایجاد فضایی برای پرداختن مردم به ورزش است، تصریح کرد: نگاه ما همگانی کردن رشته‌های ورزشی سازمان یافته، توسعه ورزش شهروندی و مهم‌تر ازهمه، ترویج فرهنگ و خوی پهلوانی و جوانمردی در ورزش است.وی با اشاره به سپرده شدن برنامه روز جهانی تنیس روی میز به اصفهان گفت: هر ماموریتی که در جهت توسعه ورزش و سلامتی و شادابی مردم به استان اصفهان سپرده شود، خادمان ورزش اصفهان با تمام ظرفیت و پتانسیل سخت‌افزاری و منابع فکری و نیروی انسانی آن را انجام می‌دهند.

    افتخار آفرینی ورزشکاران اصفهانی

    پس از صحبت های مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری، برنامه های مفرحی برگزار شد و تعدادی از نوجوانان تنیس روی میز استان با لباس های متحد الشکل به اجرای این رشته پرداختند.در ادامه رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان که یکی از مدعوین این مراسم بود، از برگزار کنندگان این همایش تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه با مدیریت خوبی که در بخش ورزش استان داشتیم، در رشته‌های مختلف از جمله تنیس روی میز به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کردیم.حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی خواستار حمایت بیشتر از رشته تنیس روی میز شد و گفت: امیدوارم نوجوانان و جوانان به این رشته مفرح گرایش پیدا کنند و در عرصه‌های بین‌المللی با افتخارآفرینی خود پرچم جمهوری اسلامی ایران را درد نیا به اهتزاز درآورند. وی به موفقیت‌های ورزشکاران وتیم های اصفهانی در عرصه‌های ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: استان اصفهان در رشته‌هایی مانند فوتبال، فوتسال، هندبال، تنیس روی میز درخشش خوبی در ایران و حتی جهان داشته است و امیدوارم این درخشش‌ها مستمر و همیشگی باشد. به عنوان کوچک‌ترین خادم مردم استان اصفهان، همواره در کنار ورزشکاران استان بوده‌ام و همواره در جلساتی که در خصوص ورزش برگزار شده است، شرکت کردم.وی تصریح کرد: در بودجه سال ۹۶ نیز بودجه ورزش و جوانان ارتقا پیدا کرد و درخواست من از مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان این است که در بخش جوانان نیز که تا حدودی مغفول مانده است، به اندازه حوزه ورزش فعالیت کند. در بخش جوانان نیز، مسائلی مانند اشتغال جوانان و اوقات فراغت باید در اولویت قرار گیرند. نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز دیگر مدعو این برنامه بود که در سخنانی تاکید کرد: با ورود دوباره وتکمیل بحث معافیت مالیاتی در آینده خبرهای خوبی در حوزه ورزش داریم، ۰٫۲۷ درصد از ۹ درصد سهم مالیات بر ارزش افزوده که رقمی بالغ بر هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان است، به امور ورزش و جوانان اختصاص داده شد.زهرا سعیدی با بیان اینکه نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی از مدیرکل ورزش و جوانان استان توقع دارند که تلاش ویژه‌ای برای فعالیت در حوزه جوانان صورت بدهد، تصریح کرد: در طی چند سال اخیر کمتر به بحث جوانان توجه شده که این امر موجبات بروز مسائل ومشکلات زیادی شده است.وی خبر خوشی برای شرکت کنندگان در همایش روز جهانی تنیس روی میز داشت و گفت: بر اساس این قانون هر مبلغی که هر شخصیت حقیقی یا حقوقی برای توسعه ورزش همگانی و ورزش بانوان هزینه کند، به عنوان بخشودگی مالیاتی محاسبه می‌شود. امیدوارم با ایجاد شرایط مناسب و توسعه واقعی ورزش، در جهت تخلیه مثبت انرژی جوانان گام برداریم.

    افزایش مخاطبان تنیس روی میز در اصفهان

    رییس فدراسیون تنیس روی میز نیز که برای شرکت در این مراسم به اصفهان سفر کرده بود، گفت: در زمان مدیریت من در فدراسیون، دومین دوره‌ای است که جشنواره روز جهانی تنیس روی میز برگزار می‌شود. مهرداد علی‌قاراداشی در مورد انتخاب اصفهان برای برگزاری این همایش تصریح کرد: برگزاری و میزبانی شایسته، تعامل بسیار خوب هیات تنیس روی میز استان اصفهان با اداره‌کل ورزش و جوانان و شهردار اصفهان که عضو هیات رییسه هیات تنیس روی میز استان اصفهان است و از طرفی تیم کاری که در سازمان ورزش شهرداری اصفهان است و مکان تاریخی که برای برگزاری این جشنواره در نظر گرفته شده است، دست به دست هم داده تا هیات تنیس روی میز استان اصفهان به نمایندگی از فدراسیون میزبانی این جشنواره را به عهده گیرد. وی با بیان اینکه علاقه‌مندی ویژه به رشته تنیس روی میز باعث شده تا فدراسیون جهانی این رشته پرعضوترین فدراسیون دنیا لقب بگیرد، یادآور شد: در فاصله سال ‌۹۴ تا ۹۵، در بیشتر استان‌های کشور عضوگیری ۳ تا ۷ درصد افزایش داشته، اما در استان اصفهان، ۴۳ درصد افزایش عضوگیری داشته‌ایم.علی قارداشی تاکید کرد: علاقه‌مندی خانواده‌ها به رشته تنیس روی میز اتفاق خاصی است که باید مورد توجه قرار گیرد.سفر رییس فدراسیون به اصفهان باعث شد تا در مورد مسابقات آسیایی و جهانی نیز سوالاتی را در حاشیه برگزاری این همایش مطرح کنیم که وی با اشاره به اینکه تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با ترکیبی جوان حضور داشت، گفت: بیشتر، جوان‌گرایی برای ما اهمیت دارد، البته نتیجه هم مهم است، اما اهداف عالی‌تری داریم و قصد داریم بر روی رده‌های سنی پایه و بازیکنان جوان‌ سرمایه‌گذاری کیم.قارداشی با بیان اینکه ترکیب تیم ملی ایران در دو بخش آقایان و بانوان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان مشخص شده است، یادآور شد: در بخش آقایان افشین نوروزی، امین احمدیان و برادران عالمیان و در بخش بانوان نیز همان نفراتی که در مسابقات آسیایی حضور داشتند، به جز فاطمه جمالی‌فر حضور دارند.وی در پاسخ به این سوال که جمالی فر ستاره تیم ایران در مسابقات آسیایی بود، اما در مسابقات جهانی حضور ندارد، تاکید کرد: وی در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان پنجم شد و تنها نفرات اول تا چهارم به مسابقات قهرمانی جهان اعزام می‌شوند.

    علاقه به تنیس روی میز و پیشرفت

    بخش پایانی برنامه روز جهانی تنیس روی میز به بازی کردن تعدادی از نوجوانان و جوانان اختصاص داشت که به سراغ یکی از نوجوانان رفتیم که خودش را رامین طغرلیان معرفی کرد. وی که ۱۳ سال سن دارد، تنیس روی میز را زیر نظر پدرش که از مربیان این رشته است، آموزش دیده و در سطح استانی و کشوری موفقیت هایی نیز کسب کرده است. رامین در مورد انتخاب تنیس روی میز می گوید: در رشته هایی مثل فوتبال، احتمال مصدومیت زیادی وجود داشت، من هم از سن شش سالگی رشته تنیس روی میز را انتخاب کردم و به این رشته علاقه زیادی دارم. وی در ادامه توضیح می دهد که تعدادی از هم کلاسی هایش را نیز به سمت تنیس روی میز ترغیب کرده و توانسته اند در مسابقات آموزشگاهی رتبه برتر را کسب کنند.

    برگزاری دوره مربیگری بین المللی در اصفهان

    با پایان یافتن برنامه روز جهانی تنیس فرصتی دست داد تا در حاشیه پل خواجو گفت وگویی را با مهدی تکابی، رییس هیات تنیس روی میز اصفهان ترتیب بدهیم. وی در خصوص این برنامه گفت: روز جهانی تنیس روی میز ابتکاری از سوی فدراسیون جهانی این رشته بوده است تا زمینه را برای لذت بردن مردم و همگانی کردن تنیس روی میز فراهم کند.تکابی یادآور شد: طراحی این جشنواره به این شکل که نماد نصف‌جهان را در کنار نماد تنیس روی میز قرار دهیم، منحصر به هیات تنیس روی میز استان اصفهان است و جشنواره اصفهان در سال گذشته به عنوان یکی از سه برنامه برتر در جهان شناخته شد و امسال هم با همکاری سازمان ورزش شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری سومین دوره جشنواره روز جهانی تنیس روی میز کردیم. رییس هیات تنیس روی میز اصفهان با اشاره به افزایش جمعیت علاقه مندان این رشته بیان داشت: خوشبختانه در طول یک سال گذشته جمعیت تنیس‌بازان اصفهانی رشد ۴۳ درصدی را تجربه کرد و برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به رسالتی برای هیات‌های ورزشی در جهت ایجاد شادابی در بین شهروندان تبدیل شود. به نظر من اولویت اصلی زندگی مردم ما مسائل اقتصادی نیست بلکه شور، نشاط و انگیزه است. انگیزه اشتغال و کسب درآمد نیز به دنبال این شور و نشاط به وجود می‌آید. امیدوارم بتوانیم سال آینده نیز به نمایندگی از فدراسیون تنیس روی میز میزبان این جشنواره باشیم.وی در پایان خاطرنشان کرد: رییس فدراسیون برای تشکر از هیات تنیس روی میز استان اصفهان دو دوره کلاس مربیگری بین‌المللی سطح یک را به اصفهان هدیه کرد که در اردیبهشت یا خردادماه در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می شود

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "یادمان روز جهانی تنیس روی میز در اصفهان"

    نظرات

    *

    code

    تازه ترین اخبار