امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۵:۰۲  آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۱۹ام, ۱۳۹۶
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر : 75112
    ارسال خبر چاپ خبر
  • فاطمه کیوانی بر این باور است در حال‌ حاضر پدیده‌ای در پینگ پنگ بانوان وجود ندارد و ایجاد شرایط بهتر نیازمند زمان است. نایب رییس پینگ‌پنگ بانوان که با حفظ سمت سرمربیگری تیم‌های ملی را نیز بر عهده دارد درباره وضعیت حال حاضر پینگ‌پنگ بانوان، بیان‌ کرد: پینگ‌پنگ مانند سایر رشته‌های تیمی نیست و یک…

    فاطمه کیوانی بر این باور است در حال‌ حاضر پدیده‌ای در پینگ پنگ بانوان وجود ندارد و ایجاد شرایط بهتر نیازمند زمان است.

    نایب رییس پینگ‌پنگ بانوان که با حفظ سمت سرمربیگری تیم‌های ملی را نیز بر عهده دارد درباره وضعیت حال حاضر پینگ‌پنگ بانوان، بیان‌ کرد: پینگ‌پنگ مانند سایر رشته‌های تیمی نیست و یک مقدار جواب‌دهی در آن دیرتر است.

    ممکن است بعد از دو سال که ما در فدراسیون حضور نداریم با افراد جدیدتر نتایج کارهای امروز برداشت شود. در حال‌ حاضر در پینگ‌پنگ پدیده‌ای نداریم و همه در یک سطح قرار دارند و ما به دنبال این هستیم تا در سه سال آینده دو نفر مانند شهسواری داشته باشیم. در حال‌ حاضر ما کسی را نداریم و دست ما بسته است و اگر بهترین مربی دنیا نیز بیاید در این چند ماه نمی‌توانست هیچ کاری را انجام دهد.

    او در ادامه‌ بیان‌ کرد: حداقل به سه سال زمان نیاز است. از من انتظار دارند در هفت ماه یک تنوع و تحول ایجاد کنم که در سال‌های پیش کسی نتوانسته است آن را انجام دهد.

    پینگ‌پنگ بانوان تا به حال به تیم قزاقستان نتیجه را واگذار نکرده بود، اما در رقابت‌های قهرمانی آسیا مغلوب تیم قزاقستان شد. کیوانی در این باره بیان‌ کرد: به قزاقستان در شرایطی بازی را واگذار کردیم که از دو بازیکن جوان استفاده کردیم. اگر در این بازی پیروز می‌شدیم عنوان یازدهمی را به دست می‌آوردیم و اگر می‌باختیم دوازدهم می‌شدیم. برای من یازدهمی و دوازدهمی مهم نبود. مهم بازیکنان جوان بودند.

    او در ادامه‌ بیان‌ کرد: صعود و سقوط یک بازیکن زمانی رخ می‌دهد که ۱۰۰ پله صعود و یا سقوط داشته باشد.

    فدراسیون پینگ‌پنگ بانوان پس از المپیک ریو با هدف پیشرفت در بخش بانوان خود دست به تغییراتی زد و کادرفنی را تغییر داد. کیوانی در این باره افزود: اتفاقا ممکن است در این مدت یک روند نزولی داشته باشیم، چرا که ما عمرانی را که نفر دوم تیم‌ ‌ملی بود و سالیان سال تجربه حضور در میادین بین‌المللی و ملی را داشت را از دست دادیم و از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. در حال‌ حاضر ما از دو جوان استفاده کرده‌ایم و از صفر آغاز کرده‌ایم.

    وی ادامه‌ داد: رسانه‌ها باعث انگیزه می‌شوند و یا انگیزه را از بین می‌برند. انتقاداتی که از من می‌شود نه تنها برای من،‌ بلکه برای سایر افراد دیگر نیز وجود دارد و علی دایی نیز در مصاحبه های خود از این دست انتقادها گفته است. از نظر فنی دو پله صعود و یا سقوط، صعود یا نزول محسوب نمی‌شود. زمانی می‌گویند که یک بازیکن سقوط کرده است که ۱۰۰ پله سقوط داشته است. شهسواری نیز در حال‌ حاضر آسیب دیده است و حدود ۲۰ روز است که درگیر فیزیوتراپی و پزشکان متخصص است.

    نایب رییس پینگ‌پنگ بانوان در ادامه‌ افزود: ما پشتوانه‌سازی را در حال‌ حاضر انجام می‌دهیم. ممکن است در دوره مدیریت ما زمان استفاده از محصول نباشد و آیندگان از آن استفاده ببرند. در رقابت‌های قهرمانی آسیا در بازی آخر خود از مهشید اشتری جوان ۱۶ ساله‌ای استفاده کردیم که با بازیکن با تجربه بازی داشت و نتیجه‌ را با ۱۴ بر ۱۶ واگذار کرد.

    کیوانی در پاسخ به این سوال که بهتر نیست از جوانان در بازی‌های دوستانه و تورنمنت‌های مختلف استفاده شود و نه در قهرمانی آسیا؟ عنوان کرد: شهسواری در حال‌ حاضر از وضعیت خوبی برخوردار نیست و دست او آسیب دیده است. باید به جوانان فرصت دهیم. در بازی مقابل قزاقستان اگر می‌بردیم عنوان یازدهمی را کسب می کردیم و در صورت باخت در همان دوازدهمی که عنوان دوره گذشته بود می‌ماندیم؛ پس خیلی تغییری نمی‌کرد. بنابراین باید به جوانان فرصت دهیم. مربی قزاقستان زمانی که ارنج من را دید متوجه کار درست من شد.

    او در پاسخ به این سوال که در حال‌ حاضر هم سمت نایب رییسی و هم سرمربیگری تیم‌های ملی را بر عهده دارید؛ آیا تداخلی در کارتان ایجاد نمی‌شود؟ بیان‌ کرد: زمانی که در این فدراسیون همدلی و یکدلی وجود دارد و دبیر و رییس فدراسیون چیزی از شما می‌خواهند ممکن است در ابتدا مقاومت کنید، اما در نهایت می‌خواهید کار انجام شود و زمانی که به شما اعتماد می‌کنند و از همدلی شما مطمئن هستند این بسیار مهم است. من نیز دوست دارم مربیانی که به فدراسیون می‌برم همدل باشند نه این که امروز حرفی را بگویند و فردا از پشت سر خنجر بزنند، این‌ها را یک مدیریت قبول نمی‌کند. زمانی که فدراسیون از من خواست سرمربی شوم اعلام کرد که ممکن است مربی خارجی فعلا در ایران حضور نداشته باشد و تا زمانی که مربی خارجی بیاید از من خواسته شد تا این مسوولیت را قبول کنم. ابتدا مقاومت کردم و سپس با جان و دل پذیرفتم چرا که نخواستم دست فدراسیون را خالی بگذارم. از پتانسیل‌ ضعیفی نیز استفاده نکردم اما به واسطه مشکلاتی که به وجود آمد از جمله رفتن عمرانی و آسیب شهسواری این مشکلات به وجود آمد.

    او در پاسخ به این سوال که بهتر نبود فدراسیون در ابتدای تغییرات عنوان می‌کرد که نیاز به مدت زمان برای رسیدن به موفقیت است؟ پاسخ داد: واقعیت این است، برای موفقیت والیبال مردان حدود ۹ سال زمان برده شد تا فدراسیون والیبال جزو برترین فدراسیون‌های کشور شود. کاری که فدراسیون والیبال کرد سرمایه‌گذاری بر روی بازیکنان ۱۵ تا ۱۶ ساله بود. ما این تغییرات را پس روی نمی‌دانیم. نفر دوم تیم‌ ‌ملی را از دست داده‌ایم و یک بازیکن آسیب دیده را نیز داریم. آسیب‌دیدگی‌ شهسواری از رقابت‌های قهرمانی جهان و انتخابی المپیک است که در حال‌ حاضر آسیب‌دیدگی‌ او حاد شده است و به مرحله‌ای رسیده است که باید درمان شود. ندا در قهرمانی آسیا با وجود آسیب‌دیدگی‌اش بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت.

    نایب ریس پینگ‌پنگ بانوان درباره برنامه پشتوانه سازی فدراسیون، بیان‌ کرد: اعزام‌های متعددی را در برنامه داریم. برنامه سه ساله خود را به وزارت ورزش و جوانان ارسال کرده‌ایم. اردوها و مسابقات مختلف را مشخص کردیم. در حال‌ حاضر ضعف ما این است که جوانان‌مان تجربه میادین بین‌المللی کمی دارند. اگر روی این جوانان سرمایه‌گذاری شود حدود پنج پتانسیل‌ را در آینده خواهیم داشت و این زمان‌بر است و به این زودی‌ها محقق نمی‌شود چه من باشم و چه شخص دیگری در فدراسیون حضور داشته باشد.

    سرمربی تیم‌ ‌ملی در پایان بیان‌ کرد: رسانه‌ها بسیار به ما کمک می‌کنند. ما همیشه در جلسات خود عنوان می‌کنیم که رسانه‌ها بانی قوت قلب ما هستند. نقدهای منفی باعث می‌شود تا به جای تمرکز روی کارهای فنی خود اطرافیان را راضی نگه داریم.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "فاطمه کیوانی:در حال حاضر پدیده‌ای نداریم/ دست ما بسته است"

    نظرات

    *

    code

    تازه ترین اخبار