امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۰:۲۳  آخرین بروزرسانی : خرداد ۵ام, ۱۳۹۶
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر : 75199
    ارسال خبر چاپ خبر
  • با وجود آن که تنیس روی میز اصفهان هنوز نتوانسته یک ملی پوش قدر و مدعی به تیم ملی معرفی کند، اما در بسیاری از زمینه‌ها یک قدرت محسوب می‌شود و افراد بانفوذ و توانمندی را در عرصه‌های مختلف معرفی کرده است، به عنوان نمونه افشـین بدیعـی که از او می‌توان به عنوان پرنفوذتریـن شـخصیت…

    با وجود آن که تنیس روی میز اصفهان هنوز نتوانسته یک ملی پوش قدر و مدعی به تیم ملی معرفی کند، اما در بسیاری از زمینه‌ها یک قدرت محسوب می‌شود و افراد بانفوذ و توانمندی را در عرصه‌های مختلف معرفی کرده است، به عنوان نمونه افشـین بدیعـی که از او می‌توان به عنوان پرنفوذتریـن شـخصیت ورزشـی اسـتان اصفهـان در عرصه بین الملل نام برد.

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور وبه نقل ازخبرگزاری ایسنا، هفته آینده در شهر دوسلدورف آلمان – در آخرین روز از “ماه می” – در جریان برگزاری انتخابات فدراسیون جهانی تنیس روی میز ۵ ایرانی‌ برای گرفتن پست‌های مختلف آن کاندیدا شده‌اند، که از بین آن‌ها افشین بدیعی، شناخته شده و با نفوذ تر از سایرین است. بدیعی که دانش آموخته رشـته معماری دانشـگاه شـهید بهشـتی تهـران است با تجربه ای که در طی ۳ دهه فعالیت در زمینه‌های اجرایی به دست آورده و همچنین نایب رئیسی کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا به یکی از مـردان قدرتمند و صاحب نقوذ تنیـس روی میـز قاره آسیا تبدیل شده اسـت.

    انتخابات پیـش رو فدراسیون حهانی و موقعیت مهمی که بدیعی دارد بهانه ای شد تا گفت وگویی با کاندیدای احراز سمت نایب رئیسی فدراسیون جهانی داشته باشیم. متن این گفت‌وگو به این شرح است:

    چقــدر بــرای خودتــان در انتخابات پیش رو شــانس انتخــاب قائل هستید؟

    رقبای زیادی برای گرفتن این پست دارم، افرادی که از کشورهای صاحب نام و قدرتمند تنیس روی میز همچون چین، ژاپن، ســوئد، روســیه وهمچنیــن یک قطری که یک و نیم میلیون دلار بودجه از کشورش دریافت کرده است، در بین رقبایی که دارم دو وزیر هستند؛ یکی از روسیه که وزیر راه و ترابری این کشور و همچنین رئیس فدراسیون تنیس روی میز این کشور است و دیگر وزیر کشاورزی کنگو و کسانی که در گذشته نایب رئیس فدراسیون جهانی بوده‌اند. سرمایه من، کارم، سوابق و ارتباطات کاری‌ام با ۳۰ سال سابقه کار اجرایی در سراسر دنیا و در فدراسیون جهانی و آسیایی اســت.

    به هر جهت باید منتظر ماند و دید در روز انتخابات، اعضای مجمع به کدام یک از ما اعتماد می‌کنند. شانس من ۵۰-۵۰ است، اساساً من هیچ وقت برای رسیدن به پست و جایگاهی تلاش نمی‌کنم و کاندیدا نمی‌شوم مگر در مواقعی به تشویق و توصیه دوستان بوده باشد و این بار نیز به تشویق و توصیه اعضا در کنفدراسیون آسیا بوده است.

    فدراسیون تنیس روی میز چه حمایتی از شما برای رسیدن به این منصب جهانی داشته است؟

    می دانید که برای کاندیدا شدن در چنین پست‌هایی باید از طریق کشور ذی ربط ثبت نام صورت گیرد و ثبت نام من نیز از فدراسیون ایران انجام شده و آن‌ها نیز حمایت همه جانبه خود را اعلام کردند هرچند من در این زمینه توقعی ندارم. تمام کاندیداها تلاش می‌کنند با لابی آراء بیشتری برای خود جذب کنند اما من زیاد تلاش نکردم، از جایگاهی که در بخش توسعه دارم، راضی هستم، با این وجود اگر موفق شوم چنین پستی را به دست آورم برای تنیس روی میز ایران خوشحال می‌شوم، زیرا می‌توانم امتیازات بیشتری برای کشورم بگیرم.

    حمایت فدراسیون آسیایی چطوراست؟

    فدراسیون آسیایی بی تردید از من حمایت می‌کند، به ویژه رئیس فدراسیون آسیا که رابطه بسیار خوبی با من دارند و در اکثر جلســات فدراســیون جهانی که امکان حضور ندارنــد، مرا بــه عنوان نماینده خودشــان می‌فرستند و به خودم هــم اعلام کرده‌اند که از من پشــتیبانی کامل خواهند کــرد، اما رأی قــاره کافی نیســت، باید دید بقیه قاره‌ها به چه فردی رأی خواهند داد، کل آراء آسیا ۴۵ رأی از ۲۲۰ رأی است.

    اگر در کسب این کرسی موفق شوید به با نفوذترین و قدرتمندترین فرد ورزشی ایران در عرصه بین الملل تبدیل خواهید شد، آماده گرفتن این کرسی هستید؟ برنامه‌هایی که بعد از کسب این پست دارید چیست؟

    به طور قطع گرفتن چنین پستی بسیار مهم و ارزشمند است، اگــر شانس با من باشد و انتخــاب شــوم، آمادگــی کامــلی دارم. برنامه‌های بسیار خوب و کاملی برای رشد وتوسعه تنیس روی میز در جهان دارم که آن را ارائه کردم، بخشی از آن مورد موافقت قرار گرفته و در صورت انتخاب تلاش می‌کنم تاییدیه مابقی موارد را نیز بگیرم. در درجه اول سعی خواهم کرد بودجه بخش توسعه وآموزش برای کشورهای در حال توسعه را افزایش دهم. متاسفانه این بودجه برای بسیاری از کشورها بسیار کم است، یکی از این مشکلات ما این است که در تخصیص بودجه مساله جمعیت در نظر گرفته نشده است.

    یعنی تعداد کشورها در هر قاره در فرمول توزیع بودجه مطرح بوده و جمعیت که عامل مهمی است نادیده گرفته شده است به عنوان مثال؛ بودجه قاره اقیانوسیه با ۳۱ میلیون نفر جمعیت تقریباً هم اندازه با قاره آسیایی است که جمعیت ۴ و هفت دهم میلیاردی دارد. بنابراین توازن خوبی بین جمعیت و بودجه مورد نیاز کشورهای در حال توسعه وجود ندارد، اولین تلاشم رفع این مساله است و این که بتوانم امتیازات و حمایت‌های بیشتری از فدراسیون جهانی برای کشورهای در حال توسعه بگیرم.

    برای بخش آموزش چه برنامه‌هایی دارید؟

    برنامه دومی که در نظر دارم آن را اجرایی کنم، سرمایه گذاری در سنین پایه و آموزش بر روی این سنین است و سالهاست که در فدراسیون جهانی اصرار به توجه به بحث همگانی این رشته و همچنین بخش تفریحی تنیس روی میز دارم و البته برنامه‌های بسیار خوبی در این زمینه طراحی کردم، امیدوارم بتوانیم این رشته را بیش از گذشته در بخش آماتوری و قهرمانی توسعه دهیم؛ تا کنون تاکید بر روی مسائل فنی بوده و بیشتر افراد تکنیک‌های سخت فنی و پیچیده تنیس روی میز را می‌بینند وشاید درک آن برای آن‌ها سخت باشد. توصیه من آن بوده که ابتدا این ورزش را بیشتر همگانی کنیم و بتدریج زمانی که افراد علاقمند شدند به دنبال بخش‌های تکنیکی و سخت بروند.

    برنامه‌هایی نیز در بخش فنی و قوانین دارم از جمله؛ افزایش ارتفاع تور که منجر به این خواهد شد که سرعت بازی کمی پایین تر بیاید، رالی‌های طولانی تر و بازی زیبا تر خواهد شد. البته می دانیم که چینی‌ها با این تغییر قانون به شدت مخالف هستند اما در صورتی که انتخاب شدم با رایزنی سعی خواهم کرد آن را اجرایی کنم.

    وضعیت فعلی تنیس روی میز ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

    با توجه به برنامه‌هایی که در فدراسیون در حال اجرا است، تنیس روی میز ایران شرایط مطلوبی دارد، استعدادهای خوب و بی نظیر در رده سنی پایه همانند نونهالان و نوجوانان داریم که بسیار خوب هستند وآینده درخشانی در پیش روی آن‌ها است. به اعتقاد من با تحولی که در دو دهــه گذشــته در تنیس روی میز ایجاد شــده این رشــته به ســمت خوبی پیــش می‌رود؛ امیــدوارم برنامه‌های خوبــی که فدراسیون دارد با ســرعت بیشتری اجرایی شود البته باید به این نکته توجه داشته باشید که تنیــس روی میز یکــی از سخت‌ترین رشته‌های ورزشی است و بازیکــن ســازی به دلیــل پیچیدگی و تعدد تکنیک بســیار دشــوار اســت و حوصله نیاز دارد. اما آنچه مسلم است در مجموع افق روشنی پیش روی تنیس روی میز کشور است.

    تنیــس روی میز اصفهان را چطور می‌بینید؟

    حضور افراد با برنامه، خلاق و توانمند در رأس هر رشته ای می‌تواند زمینه ساز رشد وپیشرفت آن رشته باشد، در تنیس روی میز اصفهان قرار داشتن رئیسـی فعــال مانند تکابی، موجب شده این استان به یکی از بازوان توانمند فدراسیون تبدیل شود و برنامه‌های بسیار خوبی به صورت منظم در حال اجرا در اصفهان است که نتایج و ثمره آن در آینده مشخص خواهد شد. امیدوارم در آینده‌ای نه چندان دور بازیکنان بیشتری از اصفهان را در رده‌های کشوری ببنیم.

    وضعیت تنیس روی میز در مسابقات کشورهای اسلامی و همچنین جایگاه بازیکنان ایرانی در این مسابقات را چطور می دانید؟

    به دلیل این که بازی‌های همبستگی اسلامی همانند المپیک برگزار می‌شود، جایگاه بسیار خوبی دارد و به تدریج جای خود را باز می‌کند و این مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده است و کارشناسان فدراسیون جهانی با حضور در این مسابقات به ارزیابی ونظارت می‌پردازند، در آینده به طور قطع جایگاه وامتیاز این مسابقات بالاتر هم خواهد رفت.

    تیم ایران و بازیکنان ایرانی وضعیت بسیار خوبی در مسابقات دارند، در تیمی سید یک داشتیم و در بخش انفرادی سید دوم، البته باید این نکته را یادآوری کنم که تیم‌های قطر، آذربایجان و ترکیه از بازیکنان چینی بسیار خوبی استفاده می‌کنند، بازیکنانی که حتی در کشوری که از طرف آن معرفی شدند زندگی هم نمی‌کنند. به این صورت که در چین تمرین و زندگی می‌کنند و فقط برای مسابقات به نام کشورهایی که نام بردم حضور پیدا می‌کنند واین کار منصفانه ای نیست؛ ولی به هر حال چون قانون اجازه می‌دهد و پاسپورت کشور مورد نظر را دارند مجوز شرکت آن‌ها در مسابقات صادر می‌شود، هر چند آن‌ها با تقلب بازیکنان خوبی دارند در این سو نیز بدون تردید ما هم بازیکنان خوب و خوش تکنیکی داریم که نتایج آن‌ها در مسابقات بهترین سند بر این ادعا است.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "بدیعی و برنامه‌هایش برای کرسی نایب رییسی فدراسیون جهانی تنیس روی"

    نظرات

    *

    code

    تازه ترین اخبار