امروز: جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ | ۱۵:۵۶:۲۹  آخرین بروزرسانی : آبان ۳ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ | کد خبر : 7710
    ارسال خبر چاپ خبر
  • همانطور که مستحضرید سیستم تاکتیکی بازیکنان ایرانی از سال ۱۳۶۰ متحول ودفاعی کنترلی و زدن ضربه هابعد از اوج تبدیل به سیستم حمله ای و زدن ضربه ها در نقطه اوج و حتی بعضا خشگه زنی متداول گردید این مهم ۳۰ سال ادامه یافته ولی پیشرفت نسبت به طول زمان بسیهر کند و نتوانسته ایم…

    همانطور که مستحضرید سیستم تاکتیکی بازیکنان ایرانی از سال ۱۳۶۰ متحول ودفاعی کنترلی و زدن ضربه هابعد از اوج تبدیل به سیستم حمله ای و زدن ضربه ها در نقطه اوج و حتی بعضا خشگه زنی متداول گردید این مهم ۳۰ سال ادامه یافته ولی پیشرفت نسبت به طول زمان بسیهر کند و نتوانسته ایم گوی سبقت را از بعضی از کشورها گرفته و موفق باشیم هنوز هم بسیاری از مربیان معتقدند این رشته مشگل و جهت رسیدن به قهرمانی حتی در مقطع نوجوانان ۸ سالی لازم است در صورتی که تحولی دیگر در سال ۹۰ لازم میباشد.
    برای این مهم آموزش تکنیک صحیح در رده پایه همراه حرکت پاها به صورت کاملا تعریف شده مفید-بدن سازی اختصاصی این رشته در جوانان و امید به صورتی که مربی کاملا عضلات در گیر را شناسائی ( مثال دست شامل زند فوقانی -۲ و ۳ سر بازویی -عضلات گرداننده درونی وارتباط انها با دالی -سینه ای و پشت ذوذنقه وعضلات پاها دو سر ران و نعلی و….)سپس با تمرینات صحیح نسبت به تقویت  اختصاصی انها برای این رشته به صورت سیستماتیک اقدام و کاملا در خلال برنامه هماهنگی اعصاب و عضلات مد نظر باشد و…..
    در این صورت راه ۸ ساله یکپنجم خواهد شد و اینجاست که بازیکن این رشته که مربی شده  بهتر قادر به انجام این مهم خواهد بود-تحول در قسمت حرفه ای با توجه به طی کردن مدارج قبل حرکات پای صحیح در نتیجه سوار توپ بودن و زدن ضربه ها راس مثلثی که قاعده ان قفسه سینه است نشان از بدنی آماده را داشته که قادر است تمام نیروی بر گرفته از همه عضلات در گیر را در ان واحدبا هماهنگی اعصاب و عضلات به صورت توان استخراج و با عنایت به حد اقل ۵۰ نقطه فرود روی میز حریف با کمترین مصرف انرزی انجام دهد و به راحتی چهار چهارم میز را حمله وسرعت بازی با ضربات قبل از اوج چندین برابر و تحول صورت می پذیرد.با تشکر
    حسن ترکان
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "نکته کابردی وآموزشی ازآقای ترکان"
    1. دلیر از کردستان گفت:

      با عرض سلام خدمت آقای ترکان
      من با نظر ایشان کاملا موافقم و پیشنهاد میدهم که فدراسیون با جذب افراد جوان و جویای نام که در زمینه بدنسازی اختصاصی تنیس روی میز دارای توانایی و استعداد میباشند زمینه درست کردن مربیان بدنساز را برای آینده مهیا کنند.
      چون اگر نگاهی به دیگر رشته های ورزشی بیندازیم سایر فدراسیونها اینکار را سالهاست که شروع کرده اند و در حال حاضر از وجود این افراد در تیمهای ملی پایه و بزرگسال استفاده میکنند.
      با تشکر از آقای ترکان به خاطر مطلب جالبشون.

    2. سپهری گفت:

      با عرض سلام و احترم خدمت جناب اقای ترکان.
      جا دارد که همین جا از جناب اقای ترکان تشکر کنیم به پاس زحماتی که در عرصه این رشته ورزشی میکشند.
      جا دارد که اعتراف کنم اینجانب فهیمه سپهری تمام اموخته هایم “در این حیطه ورزشی را مدیون استاد و مربی بزرگم جناب اقای ترکان می دانم و همین جا از ایشان بابت زحماتی که این چندین ساله برای من حقیر کشیده اندتشکر میکنم. ومن بانظر ایشان کاملا موافقم و از فدراسیون خواستارم که با جذب چنین مربیان متخصصی میتوانند کمک بزرگی به پیشرفت پینگ پنگ کشور بکنند.
      سپاسگذار این استادم به خاطره این مطالب اموزشی.
      با تشکر.

    3. مختاری گفت:

      با سلام و احترام خدمت استاد عزیزم آقای ترکان
      اینجانب حسین مختاری از مربیان با سابقه اصفهان میباشم که بسیاری از دانش تنیس روی میز خود را از آقای ترکان آموخته ام . ضمن اینکه در تمرینات ایشان حضور داشته و از نزدیک با نحوه عملکرد یک مربی کاربلد و حرفه ای و با دانش چون آقای ترکان و نیز دیگر مربیان (به قول دوستان مبصر) آشنایی کامل را دارم .
      بهتر است همه بدانند که من خود شاهد بودم که در عرض کمتر از ۸ ماه تمرین مداوم و حرفه ای بازیکنی به جامعه تنیس روی میز معرفی شد که نه تنها از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی که از نظر بدنی نیز در اوج آمادگی کامل بود و او کسی نبود جز آقای آرش شیروانی ، در حالی که این بازیکن در مقطع جوانان توپ میزد در رده امید در همان سال جزو ۳ نفر اول کشور قرار گرفت . بدیهی است اگر فدراسیون و هیات استان بدلیل ناتوانی و ضعف خویش در مورد حذف چنین مربی با دانش و کاربلدی بر آمد فقط و فقط جنبه های کمبود و حسادت داشته و چون خود را ضعیف و ذلیل در مقابل چنین اشخاصی میبینند در نهایت در پی دور کردنشان از متن کار بر می آیند و همین شد که میبینید . روزگاری نه چندان دور (بین سالهای ۱۳۷۰ الی ۱۳۷۵) اصفهان به قطبی عظیم در بین تمام استانهای کشور بدل شده بود و این مهم فقط و فقط سعی و تلاش و پشتکار مربیانی چون آقای ترکان بود که همه به باد رفت و نابود گشت . زمانی که اصفهان در تمام رده های سنی (نونهالان – نوجوانان – جوانان – امید و بزرگسالان) جزو ۳ تیم برتر کشور چه از نظر فنی و چه از نظر اخلاقی بود و نیز ۴ باشگاه در سوپر لیگ کشور داشت که معمولا اول تا چهارم ایران میشدند و آقای ترکان با همین دانش و سبک کاری در سطح باشگاهی و رده های دیگر قهرمانی کشور به این مهم دست پیدا کردند . همچنین قابل ذکر است بازیکنانی همچون شاهین اخلاق پسند در بدو شروع این رشته در اصفهان و در تیم آقای ترکان که جزو تیمهای قهرمان و نایب قهرمان سوپر لیگ کشور بود زیر نظر ایشان کار کردند و پلکان ترقی را یکی پس از دیگری پیمودند .
      در پایان از فدراسیون محترم خواستاریم که با تدبیر و تفکر و تحقیق چنین مربیانی را در راس تیمهای ملی جای داده و نیز آنها را وادار نمایند که کلاسهای مربیگری پایه را برای مربیان جوان برپا دارند تا انشاءالله نه فقط یک مربی بلکه مربیان بیشماری همچون آقای ترکان داشته باشیم .

    4. حسن گفت:

      با سلام و عرض ادب اگر بازیکنانی به کشور عزیزمان اضافه شدند حاصل زحمات خود ودر رابطه با اقای اخلاق پسند مدیون زحمات مربیان خودشان میبوده اند .با تشکر.

    5. حسن گفت:

      با سلام و عرض ادب.جهت زدن ضربه تاپ اسپین صحیح و موفق .الف; fشناخت عضلات در گیر به ترتیب اهمیت۱عضله بازویی زند اعلایی-طریقه تقویت; با وزنه سبک در دست و مشت به صورت عمودی هماهنگ با ساعد بالا و پایین۲-دو سر بازویی. تقویت;وزنه در دست از طرف رو بالا و پایین.۳عضله درون گرداننده مدور.تقویت;وزنه در دست و دست چپ زیر بغل بازوی دست راست و ساعد بالاو پایین و عقب و جلو از قسمت ساعد.۴عضله سه سر بازویی.تقویت;وزنه در دست و ساعد از پشت بالا و پایین.نکته بسیار مهم هماهنگی اعصاب و عضلات در این قسمت است که بهترین تمرین میل زدن سردست بوسیله میل چوبی ورزش زورخانه ای با وزن حد اکثر ۵ کیلو برای قهرمانی پیشنهاد میشود. در موقع اجرا باید دقت شود ۵ انگشت دست کاملا دسته میل چوبی را لمس کنند.ب;تقویت انگشتان .بسیار مهم در مبحث احساس لمس توپ میباشد رفیق شدن با راکت بصورتی که در موقع ضربه احساس شودضربه بوسیله دست زده میشود نه راکت و راکت جزئی از اندام دست است بسیار مهم و ضروری است.برای رسیدن به این شرایط پیشنهاد میشود از لاستیک گرد کچک و نازک طبی دقت شود نوع طبی استفاده و تک تک انگشتان با فشار دادن و عکس ان تقویت شوند بخصوص انگشت پنجم کوچک.هر موقع توانستیم ۵ انگشت را باز کرده و بدون هیچ عکس ا لعملی از طرف ۴ انگشت دیگر انگشت کوچک را خم و راست کنیم به این هدف رسیده و بسیار در احساس لمث توپ و انتقال صحیح نیروی بر گرفته از عضلات در گیرو خروج کامل ان این انگشت موثر است توجه شود اگر نیرو و انززی جمع اوری شده قبل از ضربه کاملا تخلیه نشود برای ضربه بعدی و جمع اوری نیرو و هماهنگی اعصاب و عضلات دچار مشگل خواهیم شد .در موقع ضربه توجه شود به چرخش کمر مناسب سرعت توپ و لحظه ضربه موقعی است که توپ راس مثلثی قرار گرفته که قاعه ان قفسه سینه است.(جا گیری پشت توپ و میزان خم شدن را تایین میکند)و انتقال وزن بوسیله بر گشت چرخش کمر انجام میگردد نه تنها بوسیله پا و کف پا همه این اعضائ در زمان ضربه و خروج نیرو و انززی به صورت انفجاری و توان با هماهنگی عمل میکنند پیشنهاد میشود ضربه و پیچ دادن به توپ با قسمت کمی بالاتر از وسط راکت به طرف انتهای قوسی راکت به طرف دسته. انتهای ضربه پیچ باشد دامنه حرکت دست به طرف عقب از ارنج هماهنگ با ساعد شروع نهایتا باندازه کافی بازو وکمتر از ۱۸۰درجه و ریلاکس سپس شروع به سرعت گرفتن ساعد به طرف جلوشدت کامل و خروج نیرو در موقع ضربه و تخلیه. در این لحظه تاثیر انگشت کوچک را احساس میکنید.با تشکر.

    6. فهیمه گفت:

      با سلام واحترام
      سپاسگذارم از جناب اقای ترکان بابت این مطالب علمی و کاربردی که در اختیار این جامعه پینگ پنگ قرار میدهند.
      ای کاش تمامی مربیان ما از این بار علمی برخوردار بودند در این صورت وضعیت پینگ پنگ کاملا عوض و رو به بهبودی میرفت!!!!
      تشکر فراوان از جناب اقای ترکان.

      نظر دهید

    7. دهقانی گفت:

      با سلام.
      باید ممنون دار چنین مربی بزرگی باشیم که این چنین اطلاعات علمی خود را به ما منتقل میکنند.
      به نظر من جایگاه چنین مربیانی باید در کشور ما حفظ و از این عزیزان در سطوح ملی به نحو احسن استفاده کرد.
      ممنونم از اقای ترکان.

    8. سپهری گفت:

      با سلام وتشکر از اقای علوی.
      پیرو مذاکره تلفنی “خانم دهقانی از مربیان سطح یک بین المللی که به اتفاق نظرات خودمان را اعلام کردیم .در صورت نیاز شماره تلفن ایشان ارسال می شود.
      جناب اقای ترکان مدارج ومسئولیتهای عالی این رشته را داشته اندو نیازی به تعریف از ایشان نیست اگر تشکر شده است به خاطره داشتن اطلاعات فنی که مورد نیاز این رشته می باشد و مشتاقیم ایشان این مطالب را عنوان و پیگیری کنند.و بدین وسیله مراتب تشکر اعلام شده. اگر این برخورد بد است اعلام تا به گونه ای دیگر عمل شود.
      تشکر از لطف شما.

    9. بهاری گفت:

      با سلام بنده یک بازیکن فینت دارم و می خواستم یک سری از تمرینات فینت و تاکتیکهای بازی برایش داشته باشم
      متشکرم


    تازه ترین اخبار