امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۱:۰۵:۳۸  آخرین بروزرسانی : آبان ۴ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰ | کد خبر : 7938
    ارسال خبر چاپ خبر
  •  خبری جدید منتشر شده است از این رباتها  وپوشش ان توسط رسانه های ورزشی و غیر ورزشی  حتی از خبر قهرمانی مالونگ در پروتور سوئد هم گسترده تر شوده است. به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل از سایت فدراسیون جهانی: این دو ربات با نام های “وو” و “کونگ” هم مانند آدم ها هر…

    ربات های پینگ پنگ باز

     خبری جدید منتشر شده است از این رباتها  وپوشش ان توسط رسانه های ورزشی و غیر ورزشی  حتی از خبر قهرمانی مالونگ در پروتور سوئد هم گسترده تر شوده است.
    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل از سایت فدراسیون جهانی: این دو ربات با نام های “وو” و “کونگ” هم مانند آدم ها هر چه بیشتر تمرین می کنند بازی شان بهتر می شود به طوری که در آخرین دیدارشان یک رالی دو و نیم دقیقه ای با ۱۷۶ توپ رد و بدل شده داشتند. دانشگاه شژیان چین که سازنده ی این دو ربات است خبراین اتفاق را رسما در سایت رسمی دانشگاه منتشر کرد که متن آن را ذیلا مشاهده می کنید.گفتنی است ویدئو ی این رالی نیز توسط همین داشنگاه انتشار یافته است.
    کشور چین از زمان ورود ورزش تنیس روی میز به عرصه های بین المللی در المپیک سال ۱۹۸۸ قدرت برتر این رشته بوده است.هم اکنون داشنمندان این کشور از ربات انسان نمایی رو نمایی کرده اند که می تواند مانند انسان ها پینگ پنگ بازی کند و حرکات پینگ پنگ بازان را تقلید کند.این دو ربات، وو و کونگ، ورود خود به جهان پینگ پنگ را با انجام دیداری در دانشگاه شژیان در مقابل یکدیگر و در مقابل انسان ها در جنوب شرقی چین اعلام کردند.
    این دو ربات ۱٫۶ متر و ۵۵ کیلوگرم وزن دارند وبرای این که بتوانند ضربات فورهند و بک هند را اجرا کنند ۳۰ قطعه حمل می کنند.آن ها مجهز به دوربین هایی هستند که به کمک آن ها می توانند حرکت توپ را دنبال کنند و با توجه به آن پاسخ دهند.این دوربین ها در هر ثانیه ۱۲۰ عکس می گیرند و تنها ۵۰ تا ۱۰۰ میلی ثانیه طول می کشد تا آن ها پس از محاسبه ی سرعت، مسیر، موقعیت و محل فرود توپ به آن پاسخ دهند.ساختن ربات های پینگ پنگ باز به دانش فنی بسیار بالایی نیازمند است.
    ربات پینگ پنگ باز
    دانش مندان این دانشگاه ۴ سال برای ساخت این ربات ها وقت صرف کردند.اگر چه این ربات ها نمی توانند مانند انسان ها به توپ پیچ بدهند اما می توانند توپ را با دقت ۲٫۵ سانتی متر تشخیص دهند و آن را برگشت بدهند.هم اکنون رکورد این ربات ها در مقابل انسان ها ۱۴۴ ضربه است.
    شایان ذکر است که  درگذشته در سال  ۲۰۰۹دانشمندان ویتنامی از ربات پینگ پنگ بازی با نام توپیو رونمایی کرده بودند
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "رباتهای پینگ پنگ باز رکوردار شدند"
    تازه ترین اخبار