امروز: چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ | ۰۱:۱۷:۵۵  آخرین بروزرسانی : آبان ۱۹ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰ | کد خبر : 8238
    ارسال خبر چاپ خبر
  • انتظار اصلی جامعه ورزش از وزارت جدیدالتاسیس ورزش و جوانان، رسیدگی به احوالات نابسامان برخی فدراسیون‌ها و آرام کردن اوضاع در سال حساس قبل از المپیک است. در این راستا برخی‌ها دل به تغییر و تحولات خوش کردند و گروه دیگر با این روش موافق نبودند. به هر حال در شرایط بحرانی برخی فدراسیون‌ها، به…

    انتظار اصلی جامعه ورزش از وزارت جدیدالتاسیس ورزش و جوانان، رسیدگی به احوالات نابسامان برخی فدراسیون‌ها و آرام کردن اوضاع در سال حساس قبل از المپیک است.
    در این راستا برخی‌ها دل به تغییر و تحولات خوش کردند و گروه دیگر با این روش موافق نبودند.
    به هر حال در شرایط بحرانی برخی فدراسیون‌ها، به یک‌باره شاهد برکناری رییس فدراسیون اسکیت بودیم. قصد نداریم از این تصمیم انتقاد یا دفاع کنیم، چرا که اسکیت هم کم‌حاشیه نبود، اما سوال این است که آیا اسکیت در اولویت فدراسیون‌های مشکل‌دار بوده و رشته‌های مدال‌آور و المپیکی نیاز جدی به رسیدگی ندارند؟ این در حالی است که ۱۶ فدراسیون توسط سرپرست با گذشت از زمان قانونی یا حضور روسایی با اتمام دوره ریاست بدون ابلاغ جدید اداره می‌شوند.
    علی باقری، کارشناس مجامع وزارت ورزش و جوانان درباره ابهامات مذکور پاسخی نداد، اما خبر جدیدی از تشکیل مجامع اعلام کرد: «هشت فدراسیون از جمله چوگان، کوهنوردی و کونگ‌فو در اولویت برگزاری مجامع قرار گرفتند که از روز سه‌شنبه ۱۰ آبان مهلت نام‌نویسی نامزدهای ریاست این هشت فدراسیون آغاز می‌شود.»وی افزود: «بعد از اعلام مهلت ثبت‌نام نامزدها بعد از ۴۵ روز تا دو ماه، مجامع انتخاباتی برگزار می‌شود.»
    باقری در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون‌های مهم در بین هشت فدراسیون قرار دارند یا خیر، عنوان داشت: «با انجام بررسی‌های لازم قطعا به فکر رشته‌های مهم هم هستیم، اما نمی‌توانم راجع به تغییر و تحولات در برکناری و عزل روسای فدراسیون‌ها نظر بدهم و در جریان این امور نیستم.»
    سیدمصطفی هاشمی‌طبا، رییس سابق سازمان تربیت‌بدنی در این باره به گل گفت: «با تشکیل وزارت ورزش همه ما امید به حل برخی مشکلات داشتیم، حتما روش برکناری را خوب دانستند که اجرایی‌اش کردند.»
    وی ادامه داد: «ابتدا باید از مسوولان پرسید چرا به این ترتیب تصمیم‌گیری می‌کنند و سپس با دانستن جزییات نظر داد، اما من به شخصه مخالف برکناری یک دفعه‌ای روسا هستم، چون باید مشکلات در مجمع مطرح و سپس راجع به آن تصمیم‌گیری شود. در کل جنبه مثبتی در رسیدگی به فدراسیون‌ها تاکنون ندیدم و مخالف تغییر به این شکل هستم.»
    کارشناس ورزش کشور تصریح کرد: «بحث آزاد در مجامع راجع به مشکلات هر رشته روش پسندیده‌تر نسبت به عزل و نصب‌های ضربتی است.»
    هاشمی‌طبا بحث بیشتر در این باره را به بعد از تشکیل مجامع فدراسیون‌ها موکول کرد، اما به هر حال خبر جدیدی از تشکیل مجمع‌های انتخاباتی برای رساندن فدراسیون‌ها به وضعیت ثابت موضوعی بود که مدت‌ها منتظر شنیدن آن بودیم.
    نکته اساسی این است که بحران و اخبار عجیب و غریب که نمی‌شود به‌راحتی در رسانه آن راعنوان کرد، از بعضی فدراسیون‌های مهم که نقش به‌سزایی در کارنامه المپیک ایران دارند، لزوم رسیدگی به حواشی مربوط به آنها را به خوبی آشکار کرده و شاید کمتر کسی فکر می‌کرد در این میان فدراسیون اسکیت در اولویت باشد و سایر رشته‌ها همچنان درانتظار باقی بمانند.»
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "آیا بهار تغییرات به فدراسیونها رسیده است؟"
    تازه ترین اخبار