امروز: چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ | ۰۱:۵۶:۳۱  آخرین بروزرسانی : آبان ۱۹ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۰ | کد خبر : 8736
    ارسال خبر چاپ خبر
  • همان گونه که پیش بینی می شد محمد عباسی در نخستین هفته های رسیدن به وزارت، عزل و نصب ها را آغاز کرد. در شرایطی که تعلل بیش از حد در ابقا و  یا عدم انجام تغییرات در برخی فدراسیون‌های ورزشی به عنوان تهدیدی بزرگ  برای وزارت تازه تاسیس ورزش و جوانان قلمداد می شد،…

    همان گونه که پیش بینی می شد محمد عباسی در نخستین هفته های رسیدن به وزارت، عزل و نصب ها را آغاز کرد.
    در شرایطی که تعلل بیش از حد در ابقا و  یا عدم انجام تغییرات در برخی فدراسیون‌های ورزشی به عنوان تهدیدی بزرگ  برای وزارت تازه تاسیس ورزش و جوانان قلمداد می شد، خبرهای دریافتی حاکی از  شروع موج تغییرات در هفته جاری خواهد بود و در این بین، رئیس فدراسیون شنا  به عنوان اولین قربانی تغییرات ورزشی و سومین تغییر مدیریتی معرفی شد.
    وزیر  ورزش و جوانان پس از این که حکم معاون مالی اداری سازمان را برای  وزارتخانه در دوران سرپرستی به صورت موقت تمدید کرده بود، در اولین انتصاب  رسمی خود عصمت ا… ساکی زاده که مدیر امور منابع منابع بانک توسعه تعاون و  مدیر گروه بازرسی صندوق تعاون کشور بوده را جانشین مهرداد سراجی کرد تا  رسما تغییرات مدیریتی خود را در این وزارتخانه استارت بزند.
    عباسی  همچنین در دومین تغییر رسمی خود، سید احمد رسولی نژاد را به سمت معاونت  امور مجلس و استان های این وزارتخانه منصوب کرد. رسولی نژاد نیز سابقه  نمایندگی مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی را داشته و در زمان  مدیریت عباسی در وزارت تعاون هم معاون پشتیبانی و امور مجلس این وزارتخانه  بوده است.
    اولین وزیر ورزش و جوانان امیر حسین آیت‌اللهی، رئیس  فدراسیون شنا را چند روز پس از مصاحبه بلند بالا و اعتراض به وضعیت فعلی  ورزش ایران از کار برکنار کرد. آیت‌اللهی، رییس فدراسیون شنا، شیرجه و  واترپلو در شرایطی دو سال قبل رسما جانشین وحید مرادی شد که جواد پذیرفته،  نادر غفوری و علیرضا رحیمی سه نامزد دیگر ریاست این فدراسیون، پیش از  برگزاری این مجمع در نامه‌ای اعتراض‌آمیز انصراف خود را از حضور در این  انتخابات اعلام کرده بودند.
    از طرفی، محسن رضوانی و مجید مشتاق عشق  به عنوان دو نامزد دیگر،از کارمندان سازمان تربیت بدنی بودند که با نظر  سازمان تربیت‌بدنی در انتخابات شرکت نکردند. جالب اینجاست آیت‌اللهی در  مصاحبه‌ای با یک خبرگزاری ادعا کرد دلیل عدم حضور کاندیداها در مجمع، ترس  آنها بوده است!
    به این ترتیب مجمع انتخابات ریاست فدراسیون شنا در  حالی برگزار شد که آیت‌اللهی به عنوان گزینه‌ای که از وی به عنوان نور چشمی  سعیدلو نام برده می‌شد، در رقابت با خودش! و به عنوان تنها کاندیدا،  توانست رای اعضاء مجمع را از آن خود کند.
    دو انتصاب رسمی در وزارت  ورزش و جوانان و برکناری آیت‌اللهی، رییس فدراسیون شنا به عنوان نقطه شروع  موج تغییرات در فدراسیون‌های ورزشی نیز به سهم خود از جریانات مهم ورزش  ایران تلقی می شود.
    از سوی دیگر نیز شنیده‌ها حاکی از ایجاد تغییرات گسترده در فدراسیون‌های ناکارآمد و سایر مدیران ستادی این وزارتخانه است.
    البته خبرهادرحوزه تنیس روی میزکشور حکایت از این دارد که دوستان  وزارت ورزش در چند روز گذشته  از برخی افراد  رزومه  دریافت کرده اند.که در این بین افراد پینگ پنگی و نیمه پینگ پنگی وحتی غیر پینگ پنگی به چشم میخورد…
    بنابراین  گزارش به نظر می رسد تغییرات به همین پست ها ختم نمی شود و شایعه های  زیادی در مورد عزل و نصب های دیگر در وزارت ورزش و جوانان وجود دارد. این  در حالی است که شنیده می شود در تشکیلات ساختاری وزارتخانه تازه تاسیس،  قرار است دو پست قائم مقامی در امر ورزش و جوانان ایجاد شده و حداقل شش  معاون وزیر در آن فعالیت کنند. اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست و باید منتظر  ماند و دید چه برنامه ای در این زمینه وجود دارد.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "تغییرات بعدی عباسی چه کسانی خواهند بود؟"
    تازه ترین اخبار