امروز: چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ | ۰۲:۰۰:۳۳  آخرین بروزرسانی : آبان ۱۹ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ | کد خبر : 8766
    ارسال خبر چاپ خبر
  • از زمانی که تنیس روی میز از خوزستان وارد  ایران گردید ؛همواره این استان زرخیزجزو قدرتهای  اصلی این رشته در سطح کشوربوده است. سالیان طولانی  تیمهای بزرگسالان و جوانان وامید  ونوجوانان ونونهالان  جزو رده های اول  وصاحب نامان کشور تلقی می شد و در تمام معادلات از خوزستان با برجستگی و اهمیت نام برده می شد. خوزستان…

    از زمانی که تنیس روی میز از خوزستان وارد  ایران گردید ؛همواره این استان زرخیزجزو قدرتهای  اصلی این رشته در سطح کشوربوده است.
    سالیان طولانی  تیمهای بزرگسالان و جوانان وامید  ونوجوانان ونونهالان  جزو رده های اول  وصاحب نامان کشور تلقی می شد و در تمام معادلات از خوزستان با برجستگی و اهمیت نام برده می شد.
    خوزستان با داشتن ملی پوشان بزرگسال  وجوان ونوجوان  یکی از ارکان مهم و پر اهمیت تنیس روی میز کشوربود وتقریبا در تمامی رده ها بازیکنان مطرحی داشت که در کنار هرکدام از این بازیکنان مطرح چندین بازیکن دیگر اعلان موجودی میکرد.
    در زمانی که خوزستان یکی از قطبهای اصلی و برتر کشور بود امکانات و تعداد مربیان از بند انگشتان دست  بیشتر نبود  اما همان مربیان اندک  وانگشت شمار توانایی تثبیت این استان قهرمان پرور در رده های برتر را دارا بوده و همیشه جزو بهترینهابود.
    در حال حاضر با یک بررسی بسیارساده  به این نتیجه می رسیم که تعداد مربیان استان خوزستان به نسبت استانهای دیگر بیشتر  ودر برخی جهات حتی با تعداد بازیکنان برابری میکند.سوال اینجاست که:چرا و به چه علت با وجود دارا بودن این همه مربی مدرک داروبادارا بودن بالاترین امکانات در سطح کشور (مالی واماکن ورزشی)باید اوضاع تنیس روی میزخوزستان در سطح کشور(رده های پایه) از تنزل چشمگیر و غیر قابل دفاعی برخوردار باشد؟مسبب این همه ناکامی و شکست و عدم بازیکن سازی همانند قبل چه کسی و چه چیزی است؟
    مسلما مسئولان هیئت تنیس روی میزخوزستان باید بصورت خیلی جدی و به فوریت دنبال ریشه یابی و آسیب شناسی اساسی دراین زمینه باشند.در سالهای گذشته استان خوزستان با این همه مربی و آن همه امکانات از استانهایی عقب افتاده است وطعم تلخ شکست را چشیده که از لحاظ امکانات و مالی  وغنی بودن بازیکنان اصلا قابل قیاس با خوزستان نیست.(رده های پایه)
    مسئولین محترم هئیت خوزستان وکادر فنی آن باید با زیر نظر گرفتن و تقسیم کردن بازیکنان راه جدیدی پیدا کنند تا خوزستان را از این ووضعیت فعلی رهایی بخشند.
    باید یک سیستم نظارتی بر روند  فعالیت مربیان استان خوزستان خصوصا مرکز  بصورت متمرکزایجاد گردد تا خروجی تمام مربیان را از نزدیک و طی یک برنامه  کلان زیر نظربگیرد.
    در هر صورت آنچه واقعیت دارد این است که روند مربیگری در خوزستان با توجه به نتایج بدست آمده در چندین مسابقه اخیر  نه تنها راضی کننده نیست بلکه  اقتدار وبرجستگی خوزستان را خدشه دار نموده است.
    مطمئنا استان همیشه قهرمان خوزستان از پتانسیل فوق العاده ای در تمامی رده های سنی برخوردار است و میتوان گفت که: ورزش در خون هرخوزستانی در جریان است.
    مربیان محترم و کاردان خوزستان هم باید در صدد راهکاری برای برون رفت از وضعیت موجود باشند.
    امیدواریم در روزهای آینده  شاهد بررسی وتجدید نظر در باره علت کاهش وافت شدید وضعیت  استان در سطح کشور باشیم.
    اینجانب دقیقا در تاریخ ۲۶ شهریور در این باره طی مطلبی در سایت به مسئولان تنیس روی میز خوزستان هشدار داده بودم .
    جهت اطلاع بیشتر از این مطلب اینجا را کلیک فرمایید.

    مدیر سایت: سید منصور علوی
     
     
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "آیاپینگ پنگ خوزستان از اقتدار افتاده است؟"
    تازه ترین اخبار