امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۳:۵۸:۳۹  آخرین بروزرسانی : آذر ۲ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ | کد خبر : 9693
    ارسال خبر چاپ خبر
  • شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان هفته گذشته با اعزام تیم ملی پینگ‌پنگ به اتریش برای برپایی اردوی تمرینی در کمپ اشلایگر مخالفت کرد؛ کمپی که خود ملی‌پوشان پینگ‌پنگ به سطح فنی آن انتقاد داشتند و می گفتند به دردشان نمی‌خورد. با این همه انعقاد تفاهم‌نامه دو ساله فدراسیون پینگ‌پنگ با کمپ اشلایگر هزینه…

    شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان هفته گذشته با اعزام تیم ملی پینگ‌پنگ به اتریش برای برپایی اردوی تمرینی در کمپ اشلایگر مخالفت کرد؛ کمپی که خود ملی‌پوشان پینگ‌پنگ به سطح فنی آن انتقاد داشتند و می گفتند به دردشان نمی‌خورد. با این همه انعقاد تفاهم‌نامه دو ساله فدراسیون پینگ‌پنگ با کمپ اشلایگر هزینه ‌هایی را برای ایران در پی داشته‌ است .
    دبیر شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره علت مخالفت با این اعزام تصریح کرد: فدراسیون ها به دنبال اجرای برنامه‌های‌شان هستند. این یک روال عادی است که در مورد همه فدراسیون ها صدق می‌کند. ما با اعزام هایی که در سطح مسابقات پایین باشد و در قالب تورنمنت برگزار شود مخالف هستیم و نظر مساعد نداریم.
    علی رغبتی ادامه داد: اعزام به رقابت‌های انتخابی المپیک ، قهرمانی آسیا و برپایی اردو و دیدار تدارکاتی برای تیم‌هایی که در مسیر کسب سهمیه المپیک هستند در اولویت کار شورا است، سایر اعزام ها در اولویت نیستند.
    وی یادآور شد: ما از اعزام تیم‌ها به دنبال سه هدف هستیم. اول ، دستاوردی که به درد ورزش بخورد، دوم ، تفاهم و تعامل با سایر کشورها و سوم کاهش هزینه‌ها؛ در شرایطی که با افزایش هزینه در دنیا مواجه هستیم. با توجه به بودجه محدودی که داریم باید از هزینه شدن به هر شکلی جلوگیری کنیم به همین دلیل برخی اعزام‌ها رای نمی‌آورد.
    دبیر شورای برون مرزی درباره روال برگزاری جلسات شورا تاکید کرد: درخواست فدراسیون ها به دبیرخانه شورا ارسال می‌شود و پس از بررسی اجمالی، به شورا فرستاده می‌شود. در جلسات هم رییس، نایب رییس یا دبیر فدراسیون به جلسه می‌آیند تا در صورت وجود هر پرسشی به آن پاسخ دهند. برای رای گیری هم باید سه چهارم اعضا موافق باشند.
    رغبتی در پاسخ به این پرسش که چرا علیرغم مخالفت شورا با اعزام به کمپ اشلایگر، در جلسه بعدی هم مسئولان فدراسیون به برگزاری این اردو اصرار داشتند، گفت: مسئولان فدراسیون پینگ‌پنگ نتوانستند اعضای شورا را قانع کنند که این اعزام اهمیت دارد. ما در جریان شرایط کمپ اشلایگر هستیم. ما انتخابی المپیک و یکی دو برنامه دیگر را پیش رو داریم که در اولویت هستند. اعضای شورا برای اعزام بانوان به مجارستان موافق هستند چرا که قانع شدند. این که فدراسیون قبل از گرفتن تاییدیه شورا با جایی قول و قرار بگذارد خیلی صحیح نیست. فدراسیون باید مطمئن باشد که می‌تواند مجوز بگیرد. بعد از انتخابی آسیای میانه در تهران، ‌امکان بررسی مجدد وجود دارد. نه به خاطر برگزاری اردو در کمپ اشلایگر ، بلکه به این جهت که برای حضور در مسابقات جهانی و کسب سهمیه نیاز است، اردوها و اعزام های برون مرزی برای کسب آمادگی بیشتر در نظر گرفته شود.
    مدیر کل برنامه‌ریزی ، نظارت وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از گفت و گو‌ با ایسنا از برنامه‌ریزی چهار ساله برای فدراسیون‌ها خبر داد و یادآور شد: بنا داریم برای فدراسیون های المپیکی در فاصله بین دو المپیک و برای سایر فدراسیون ها بین دو دوره بازی‌های آسیایی برنامه‌ریزی کنیم، تلاش داریم. این کار را بکنیم، اما فعلا قطعی نیست . ما برنامه یک ساله هم داریم که در قالب تقویم سالانه تعریف می‌شود.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "مخالفت شورای برون مرزی با اعزام تیم ملی به کمپ اشلایگر"
    1. حسن گفت:

      با سلام و عرض ادب.صورت مسئله اشتباه و باید بررسی شود معرف و دلال این قرارداد که در ابتدای فدراسیون با تصمیم گیری غیر پینگ پنگیها به پیش میرفت و فرصت خوبی برای سوئ استفاده کننده دو طرفه میبود تا رضایت اربابان برون مرزی و وسوسه کردن مسئولین داخلی بوسیله کسب کرسی که در سطح روابط عمومی عضو کمیته پیشکسوتا ن وعضو نمیدانم دم در وایسادن و…..را وعده وعید داده و شخصیت ورزشی کشور عزیز اسلامیمان را زیر سوال میبرد یکمرتبه کمپ اشلایگر رو شد که بایستی هزینه های ان مشخص و بررسی شود .در این صورت لااقل در اینده ازین برگها نخواهیم خورد تقاضای شفاف سازی در این رابطه را داریم.با تشکر.

    2. علیرضا راشدیان گفت:

      به نظر من تیمهای رده های مختلف بانوان به این کمپ اعزام گردند که مطمئناٌ سطح و کیفیت بازیکنان موجود در ان کشور از سطح تنیس روی میز کشورمان بالاتر است و این اردوبرای ایشان بسیار مفید میباشد.

    3. amidi گفت:

      با سلام کاش افراد در خصوص مطالبی که اگاهی نداشتند اینقدر اظهار نظر نمی کردند.راستی چه کسی حق اظهار نظر در رابطه با کمپ اشلاگر را دارد خود من حاضرم هزینه ام را هم بدهم بروم انجا مطلبی یاد بگیرم.بازیکنان هم بخاطر یکسری مسایل حرفهایی زدندومسلما اگر الان نظرشان را بپرسیددر ارتباط با کمپ و مسایل فنی ان نظرشان مثبت است

    4. حسن گفت:

      با سلام و عرض ادب.کمپ اشلاگر و هر اردوخارج از کشور و استفاده هز کشورهای پیش رفته در این ورزش مورد تایید همه بوده و هست مهم نحوه قرارداد بصورتی گه در اختیار باشند نه ما در اختیارانها-انعکاس داده شود انچه در هر اردو از نظر توان فنی بدست امده -تگلیف مربی و مربیگری تیم ملی و حضور و غیر حضوری بودن – برنامه ایشان برای شرکت در این رویداد بسیار مهم سهمیه المپیک چیست ؟
      ما هم همین سوال را داریم چه کسی حق اظهار نظر در رابطه با کمپ اشلاگر را دارد آیا در فدراسیون است یا در خارج از کشور؟ اگر کسی حق صحبت در این رابطه را ندارد و مفاد آن بسیار محرمانه است اعلام تا رعایت شود .
      با گفتن اشلاگر اشلاگر که ما اشلاگر نمیشویم باید با برنامه از اطلاعات و فنون علمی روز آنها استفاده شود و …. چه اطلاعاتی در این رابطه فدراسیون در اختیار کارشناسان و متخصصین این رشته گذاشته شده است ما که خودمان اعلام میکنیم آگاهی نداریم ولی چرا اظهار نظر نکنیم ؟
      میخواهیم آگاه شویم از شما انتظار بیشتری میبود . با تشکر


    تازه ترین اخبار