امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۸:۵۴  آخرین بروزرسانی : آذر ۴ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۵ آذر ۱۳۹۰ | کد خبر : 9776
    ارسال خبر چاپ خبر
  • دگردیسی و تغییر ساختار مدیریت کلان وسیاستگذار ورزش ایران از سازمان تربت بدنی به وزارت ورزش و جوانان، در ماه‌های پایانی سال ۸۹، عملا برگزاری مجامع تعیین رییس بسیاری از فدراسون‌ها ورزش المپیکی و غیر المپیکی را به تعویق انداخت، ضمن اینکه در آخرین روزهای ریاست علی آبادی برسازمان سابق تربیت بدنی، طرح موضوع غیرقانونی…

    دگردیسی و تغییر ساختار مدیریت کلان وسیاستگذار ورزش ایران از سازمان تربت بدنی به وزارت ورزش و جوانان، در ماه‌های پایانی سال ۸۹، عملا برگزاری مجامع تعیین رییس بسیاری از فدراسون‌ها ورزش المپیکی و غیر المپیکی را به تعویق انداخت، ضمن اینکه در آخرین روزهای ریاست علی آبادی برسازمان سابق تربیت بدنی، طرح موضوع غیرقانونی بودن فعالیت برخی از روسای فدراسیون‌ها به خاطر دوشغله یا بازنشسته بودن از طرف پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور، معادلات جدیدی را پیش روی ورزش ایران قرار داد که البته با توجیهات و مخالفت‌ها نیز همراه شد و این موضوع گرچه در زمان سعیدلو، به دلیل شرکت کاروان ایران در بازی‌های آسیایی، به نوعی کمتر مورد توجه قرار گرفت، اما مشخص بود حال که بحث پیگیری یک مصوبه قانونی به میان آمده و مرجع ناظر بر این امر نیز هرگز از موضع خود عقب نشینی نخواهد کرد، آرامش مقطعی آن زمان ، در حکم آرامش پس از طوفان بوده و باید درانتظار وقوع اتفاقاتی تازه نشست.

    اینک، وزارت ورزش و جوانان مدعی است که قصد دارد تکلیف برخی از فدراسیون‌ها که با سرپرست اداره می شوند یا فدراسون‌هایی که مدت ریاست چهارساله مدیران‌شان به اتمام رسیده را مشخص کند. در این اوضاع و احوال، تمدید مهلت یک روزه ثبت نام از نامزدهای فدراسیون‌ها چوگان، کشتی و کوهنوردی هر چند به بهانه تعطیلات هفته گذشته رخ داد،اما به طور خاص و به دلیل حساسیت بالاتر کشتی، هرگز به عنوان دلیلی محکمه پسند برای یزدانی خرم، رئیس فدراسیون محسوب نشد و او در اعتراض به این دستورالعمل، جنگ پنهان چند ماهه با وزارت ورزش را علنی ساخت تا جایی که این موضع گیری، رسما سند برکناری یزدانی خرم را با استناد به منع قانونی ریاست وی، امضا کرد.

    علاوه بر این، برخی از فدراسیون‌ها به تازگی صاحب سرپرست شده‌اند که از آن جمله می توان به فدراسیون‌ها چون شنا، اسکیت و سوارکاری اشاره کرد. برخی از فدراسیون‌ها  همچون کشتی، فوتبال، تیراندازی باکمان، چوگان،کوهنوردی و والیبال مدت ریاست چهارساله مدیران شان به اتمام رسیده یا در شرف پایان است، ثبت نام از نامزدهای برخی از این فدراسیون‌ها آغاز و مابقی در انتظار اعلام وزارت ورزش و جوانان هستند.

    با گذشت یک هفته از مهلت ثبت نام نامزدهای ریاست فدراسیون دوومیدانی تنها داوودحومنیان که از منتقدین این فدراسیون رسما ثبت نام کرده است. البته کاظم آشتیانی،سرپرست فعلی فدراسیون نیز در گفتگو با رسانه­ها عنوان کرده است که قصد دارد درانتخابات ثبت نام کرده و امیدوار است بتواند با پشتوانه کاری که در ماه‌ها ی اخیربرا ی خود دست و پا کرده است به عنوان ریئس فدراسیون انتخاب شود.

    مهلت ثبت نام ازکاندیداها شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون والیبال هم با نام نویسی از ۹ نفر به پایان رسیده که در این زمان به نظر می رسدبیشترین رقابت میان داورزنی رئیس فعلی فدراسیون و میرفخرایی از پیشکسوتان این رشته ورزشی باشد، گرچه روز گذشته داورزنی با حکم وزیر به عنوان سرپرست در سمت خود ابقا شد.

    در مورد فدراسیون ژیمناستیک نیز، حدود ۱۰ ماه پش شاهد برکناری احمد محتشم از ریاست این فدراسیون به دلیل انتقادات وارده از سوی اهالی این رشته و مدریت وقت سازمان تربیت بدنی به خاطر نتایج ضعیف تیم ملی در گوانگجو بودیم. در نهایت سازمان ورزش،درویش زاده، منتقد اصلی این فدراسیون را به سمت سرپرست این فدراسون منصوب کرد، اما با گذشت این زمان شاهد ثبت نام و بازگشت محتشم به انتخابات مجدد هستیم.

    آیا در مقطع زمانی جدید، بار دیگر تمامی معادلات مجامع توسط وزارت رقم خواهد خورد یا در پوست‌اندازی ورزش، همچنان دست‌های نهان و آشکار سرنوشت فدراسیون‌ها را رقم خواهند زد؟ این سوالی است که پاسخ به آن خیلی نیازمند زمان نخواهد بود!

    لطفا منتظر باشید…..
     
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "منهای پینگ پنگ"
    تازه ترین اخبار