امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۸:۲۰  آخرین بروزرسانی : اسفند ۷ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ | کد خبر : 36906
    ارسال خبر چاپ خبر
  •   استعفای مدیر تیم‌های ملی تنیس رو ی میز و بررسی گزینه‌هایی برای جایگزینی وی در روزهایی که فدراسیون عزم خود را برای سروسامان دادن به تیم ملی جزم کرده بود، این تیم را با چالش جدیدی روبرو کرده و این در حالی است که دو ماه دیگر تیم ملی باید در مسابقات جهانی شرکت…

     

    استعفای مدیر تیم‌های ملی تنیس رو ی میز و بررسی گزینه‌هایی برای جایگزینی وی در روزهایی که فدراسیون عزم خود را برای سروسامان دادن به تیم ملی جزم کرده بود، این تیم را با چالش جدیدی روبرو کرده و این در حالی است که دو ماه دیگر تیم ملی باید در مسابقات جهانی شرکت کند و بعد از آن هم رقابت‌های قهرمانی آسیا را پیش رو دارد.

     

    به گزارش  پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل از خبرنگار مهر، سال گذشته و پیش از مسابقات جهانی آلمان بازیکنان اعزامی به آلمان طی یک هفته اردوی یک هفته‌ای در اتریش کنار هم تمرین کردند و از همان جا راهی دورتموند، محل برگزاری مسابقات شدند. این آخرین باری که ملی‌پوشان تنیس روی میز کنار هم اردوی تمرینی داشتند. البته یک ماه پیش و قبل از آغاز رقابت‎های بین‌المللی فجر کاپ تهران، برگزاری اردو برای تیم ملی برنامه ریزی شد اما انصراف برخی بازیکنان منجر به لغو آن شد تا اینکه پس از یک سال و نیم از ۲۳ دی ماه گذشته یک مرحله اردوی تمرینی برای آنها برگزار شد.

     

    همزمان برای پیگیری اردوهای تیم ملی به صورت ماهیانه برنامه ریزی شد. به واقع فدراسیون تنیس روی میز که طی چند ماه گذشته پوستین دوز، نایب رئیس امور بانوانش دوباره آغاز به همکاری با این فدراسیون کرد و احسان باقری هم به عنوان سرپرست امور دبیری آن انتخاب شد و همین چند هفته پیش حکم دبیری وی هم صادر شد، با برنامه ریزی که برای تیم ملی مبنی بر برگزاری اردوی ماهیانه انجام داد، بالاخره عزم خود را جزم کرد تا رسیدگی به امور این تیم را آغاز کند اما در آغاز راه با مسائلی مواجه شد که دوباره این فدراسیون را در مورد تیم ملی با چالش مواجه کرد تا عمر روزهای آرام و بدون دغدغه تیم ملی کوتاه شود.

     

    اخراج افشین نوروزی از اردوی تیم ملی و بعد از آن محرومیت این بازیکن (یک سال قطعی و یک سال تعلیقی) سرآغاز چالش‌های جدید فدراسیون و تیم ملی تنیس روی میز بود که البته هفته گذشته پرونده این مشکل با کاهش محرومیت نوروزی به سه ماه و پس از آن بخشش کامل این بازیکن بسته شد اما تبعات آن همچنان گریبانگیر تنیس روی میز است چون استعفای مدیر تیم‌های ملی را به دنبال داشت که هنوز هم کسی جایگزین آن نشده است.

     

    مهرداد بابادی‌وند، یکی از افراد نزدیک به فدارسیون زارع‌پور طی سه سال گذشته بود که همکاری خود طی هشت ماه گذشته را به عنوا مدیر تیم‌های ملی ادامه داد تا اینکه ۲۸ بهمن از سمت خود استعفا داد. البته وی پیش از این هم اعلام کناره گیری کرده بود که مخالفت رئیس فدارسیون را به دنبال داشت اما این بار موافقت زارع پور، پایان کار وی را به دنبال داشت.

     

    استعفای چالش برانگیز

    مهرداد بابادی‌وند در اعتراض به رای اولیه صادر شده برای نوروزی استعفا داد در حالیکه پس از آن حکم همانی شد که او می‌خواست! وی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: احساس کردم در رای صادر شده عدالت رعایت نشده است. طی ۳۷ سالی که به طور مستمر در ورزش هستم هیچ گاه چنین حکم سنگینی برای ورزشکاران صادر نشده بود در حالیکه جرایم خیلی سنگین‌تر بود.

     

    وی تصریح کرد: ما بازیکنی داشتیم که فحاشی کرده بود اما فقط یک جلسه محروم شد. محرومیت دو ساله برای یک مصاحبه که بخشی از آن تکذیب شد و عذرخواهی هم شد، سنگین بود. من نمی‌توانم نسبت به این مسائل ساکت بمانم چون در این صورت به مسئولیت خود پشت کرده‌ام. بحث من این است که چرا تصمیم عجولانه می‌گیریم هر چند در نهایت همانی که می‌خواستم انجام شد اما دیر.

     

    “حالا که حکم محرومیت افشین نوروزی بخشیده شده امکان بازگشت شما به فدراسیون به عنوان مدیر تیم‌های ملی وجود دارد”؟، بابادی‌وند در پاسخ به این پرسش گفت: تصمیمی برای بازگشت ندارم ضمن اینکه درخواستی هم نشده است. وقتی زارع‌پور با استعفای من موافقت می‌کند یعنی دیگر به من و تخصصم نیازی نیست. ضمن اینکه باید در پست های تخصصی افراد متخصص به کار گرفته شوند.

     

    گزینه‌ای که اختیار تام می‌خواهد

    به گزارش خبرنگار مهر، در هر صورت با استعفای مدیر تیم‌های ملی تنیس روی میز عزمی گزینه‌هایی برای جایگزینی مطرح شده‌اند که مهمترین آن ابراهیم علیدخت، اولین المپین تنیس روی میز ایران است. کسی که خود را کاشف نیما عالمیان می‌داند و قهرمانی‌های زیادی هم با صندوق ضمانت صادرات در لیگ برتر داشته و امسال هم با بانک دی در آستانه یک قهرمانی دیگر است.

     

    البته علیدخت پیش از این در یک مقطع کوتاه مدیر تیم‎‌های ملی بود که البته به دنبال اعتصاب بازیکنان از حضور در اردوها، وی از سمت خود کناره گیری کرد. بعد از آن هم که بابادی‌وند مدیریت تیم‌های ملی را بر عهده گرفت بحث مربیگری علیدخت در تیم ملی مطرح شد که البته بی نتیجه ماند تا امروز که وی یکی از گزینه‌های مطرح شده برای مدیریت تیم‌های ملی است اما برای پذیرفتن آن شرایط خاص خود را دارد.

     

    وی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: این پیشنهاد جدید نیست اما من هم برای پذیرفتن آن شرایطی دارم که مالی نیستند. من می‌خواهم اختیارات و وظایم در تیم ملی مستقل باشد چون هر جا بودم به این شیوه کار کرده‌ام. می‌خواهم اختیارات حوزه خودم به طور کامل دستم باشم در واقع مدیر تیم‌های ملی و سرمربیگری این تیم را با هم می‌خواهم. در هر صورت باید نشستی با رئیس فدراسیون داشته باشم تا بتوانم تصمیم نهایی‌ام را بگیرم.

     

    علیدخت تنها گزینه نیست

    آیا فدراسیون تنیس روی میز شرایط ابراهیم علیدخت را می‌‎پذیرد و در نهایت وی مدیر تیم‌های ملی می شود”؟، این پرسشی بود که محمد زارع‌پور در پاسخ به آن گفت: هیچ چیز مشخص نیست. علاوه بر علیدخت چند گزینه دیگر هم مد نظر داریم که با آنها مذاکره کنیم. در واقع گزینه‌های ما برای مدیریت تیم‌های ملی بیشتر از یکی است و در نهایت با یکی از آنها به نتیجه می‌رسیم.

     

    “احتمال بازگشت مهرداد بابادی‌وند وجود دارد”؟، پاسخ رئیس فدراسیون تنیس روی میز به این پرسش مهر منفی بود. او تصریح کرد: وقتی با استعفای وی موافقت شده یعنی قراری به بازگشت نیست. دو روز پیش از اینکه بابادی‌وند استعفا دهد، به او گفتم صبر داشته باش اما وی این کار را نکرد. در حالیکه طی این مدت هیچ برنامه ریزی و اعزامی بدون نظر مدیر تیم‌های ملی انجام نشده بود. ضمن اینکه موافقت من با استعفای بابادی‌وند به این معنا نیست که با وی مشکلی دارم.

     

    لزوم داشتن تیمی منسجم با رهبری آگاه

    به گزارش خبرنگار مهر، در هر صورت در روزهایی که تیم ملی تنیس روی میز نیاز به آرامش و نظم زیاد دارد، استعفای مدیر تیم‌های ملی و بررسی گزینه‌هایی برای جایگزینی وی این تیم را با چالش جدیدی روبرو کرده است. این در حالی است که دو ماه دیگر تیم ملی باید در مسابقات جهانی شرکت کند و بعد از آن هم رقابت‌های قهرمانی آسیا در کره جنوبی را پیش رو دارد.

     

    رقابت‌های قهرمانی جهان در دو بخش انفرادی و دوبل برگزار می‌شود و ملی‌پوشان باید حضوری کاملا موفق در این رقابت‌ها داشته باشند تا با ارتقا رنکینگ خود شرایط را برای محقق شدن اهداف در نظر گرفته شده برای دوره آینده مسابقات جهانی (بخش تیمی) مبنی بر صعود به دسته یک جهان مهیا کنند. لازمه رسیدن به این مهم داشتن تیمی منسجم با برنامه ریزی منطقی است و داشتن رهبری واحد با آگاهی‌های لازم به عنوان مدیر تیم‌های ملی هم نیاز آن است.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "بررسی برای تعیین مدیری آگاه ؛ عمر کوتاه روزهای به‌سامان تیم ملی تنیس روی میز/ استعفای چالش برانگیز"
    1. فریبا قوامزاده گفت:

      با سلام …امیدواریم روزی برسد که نگاه تساوی گرایانه و شایسته سالاری حاکم شود بر امور مدیریتی ما و از این نوع نگرش جهان سومی خارج شویم که حتما باید مدیران را از میان اقایان برگزید…


    تازه ترین اخبار