امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۶:۱۰:۰۹  آخرین بروزرسانی : اسفند ۲۷ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ | کد خبر : 37901
    ارسال خبر چاپ خبر
  •   اهالی تنیس روی میز در حالی روزهای پایانی سال ۹۱ را سپری می کنند که همانند دو سال گذشته سال خوبی را تجربه نکرده و یک بار دیگر با حاشیه هایی سال را با دشواری گذراندند.   به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشوربه نقل از ایرنا، فدراسیون پینگ پنگ طی سال جاری یک…

     

    اهالی تنیس روی میز در حالی روزهای پایانی سال ۹۱ را سپری می کنند که همانند دو سال گذشته سال خوبی را تجربه نکرده و یک بار دیگر با حاشیه هایی سال را با دشواری گذراندند.

     

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشوربه نقل از ایرنا، فدراسیون پینگ پنگ طی سال جاری یک روز شاهد درگیری مسوولان فدراسیون با بازیکنان ملی پوش بود و روز بعد خبر از برکناری مدیری و رییس هیاتی دریافت می کردند.

     

    در این بین از بی انضباطی در برگزاری رقابت های بین المللی جام فجر و همچنین توهم براندازی بر اساس مصاحبه یک بازیکن ملی پوش نباید به راحتی گذشت که تنها بخشی از حواشی این رشته در سال ۹۱ بود.

     

    **مسوولان فدراسیون در باد عملکرد نوشاد در المپیک خوابیدند

     

    رقابت های جهانی دورتموند آغاز فعالیت های برون مرزی فدراسیون تنیس روی میز در سال ۹۱ بود که اوایل فروردین ماه برگزار شد. جایی که تیم های ایران با ترکیب کامل و در دو بخش زنان ومردان در آن شرکت داشتند و نتایج مطلوبی بدست نیاورند.

     

    البته دراین رقابت ها تیم ملی همچنان که امروز سرمربی ندارد، سرمربی نداشت.

     

    بعد از آن نمایندگان ایران به نام های نوشاد عالمیان و ندا شهسواری در بازی های المپیک ۲۰۱۲لندن شرکت کردند.

     

    البته در این بین اعزام نوشاد عالمیان با اقبال بیشتری روبه رو بود و او حداقل مهرداد بابادیوند را به عنوان مربی درکنار خود داشت امکانی که با ممانعت ازاعزام سیما لیموچی مربی تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران از شهسواری دراین بازی ها گرفته شد.

     

    این موضوع گریبان نخستین پینگ پنگ باز زن ایران را گرفت و وی درهمان دیدار نخست برابر حریف نه چندان مطرح خود از آفریقای جنوبی مغلوب و وداعی زود هنگام با این رقابت ها داشت.

     

    فرصتی که شاید با اعزام مربی به این رقابت ها می توانست به یک شگفتی تبدیل شود همانطور که برتری نوشاد عالمیان برابر رقبای استرالیایی و هنگ کنگی شگفتی ساز شد.

     

    در ادامه تعدادی از پینگ پنگ بازان البته به صورت گزینشی ازسوی مسوولان فدراسیون در رقابت های نه چندان معتبری شرکت کردند اما باز هم موفق نبودند که دراین بین به شکست نوشاد عالمیان برابر نماینده دانمارک در رقابت های بین المللی قطر باید اشاره کرد.

     

    عالمیان که به عنوان تنها نماینده ایران دراین رقابت ها شرکت داشت در عین نا باوری با نتیجه ۴بر ۳ مغلوب حریف با ۱۱۰ پله تفاوت در رده بندی جهانی شد و به ایران بازگشت.

     

     

     

    **فجرکاپ و ادامه ناکامی های برون مرزی این بار

     

    در رقابت های پینگ پنگ فجر کاپ ۸ تیم مجارستان، بلاروس، آذربایجان، هندوستان، تاجیکستان، عراق، افغانستان و لبنان به همراه ۴ تیم باشگاه دی تهران، پتروشیمی بندرامام(ره)، نفت سپاهان و منتخب جوانان و امید ایران شرکت داشتند که در رقابت های انفرادی و دو نفره نمایندگان ایران از جمله نوشاد و نیما عالمیان،محمدرضا اخلاق پسند،افشین نوروزی و سایر کسانی که در دسته برتر هستند از کسب مدال های انفرادی و دونفره باز مانده و تنها دررقابت های تیمی توانستند صاحب عنوان شوند عنوانی که زیادهم به درد پینگ پنگ ایران نخوردودرعوض رنکینگ جهانی بازیکنان ایرانی کاهش پیدا کرد.

     

     

     

    **سناریو افشین نوروزی و توهم براندازی

     

    افشین نوروزی نماینده ایران در المپیک ۲۰۰۸ پکن و نماینده بازیکنان در مجمع عمومی وکمیته فنی فدراسیون درجریان برگزاری اردوی تیم ملی مصاحبه ای انجام داده و از عملکرد فدارسیون انتقاد کرد که این موضوع به مذاق مسوولان فدراسیون خوش نیامد و وی را ابتدا از اردو اخراج و درادامه بلافاصله به کمیته انضباطی فراخواندند.

     

    درجلسه کمیته انضباطی اعضا به اتفاق آرا این ملی پوش با اخلاق را تنها به دلیل مصاحبه با یک رسانه مجرم شناخته و محکوم کردند. محکومیتی که در ادامه باپیگیری خبرنگاران رسانه های جمعی و گروهی و همکاری مسوولان وزارت ورزش و جوانان رفع شد و این بازیکن پس از ۵۰ روز به ورزشی که بیش از ۲۰ سال به آن اشتغال داشت بازگشت.

     

    این موارد تنها قسمتی از وضعیت پینگ پنگ ایران درسال ۹۱ بودجایی که پیشکسوتان ، مربیان ، کارشناسان وملی پوشان نگران و در پی اصلاح امور نابسامان آن هستند آنان به دنبال تغییر دراین فدراسیون می باشند.

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره تنیس روی میز درسال ۹۱ /پینگ پنگی ها به دنبال تغییرند!"
    1. حمید وحدانی گفت:

      پینگ پنگ ایران یه مدیر قاطع و سالم میخاد.کسی که باج نده و فقط به فکر پیشرفت پینگ پنگ باشه.(البته پیشرفت فنی و اخلاقی) .تورو خدا این چسبیده هارو پرت کنید.اون میزی که پشتش نشستید بقا نداره. به قول آقا اقبال لطف الله نسب گل ریگ باشید که همیشه بمونید (البته با نام نیک) آب میره.آبرو میره.شرف میره.ولی خوش به حال آقا اقبال که آبرو شرف عزت وقار مردی علم و مردانگی رو با هم داره.آق اقبال به خاطره همین ها تورو نمی خوان و بهت میدون نمیدن.اشکالی نداره.مهم اینه که تو اقبال لطف الله نسبی و تو دل همه هستی. یا حق


    تازه ترین اخبار