امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۶:۵۰:۵۶  آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۲۸ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ | کد خبر : 41468
    ارسال خبر چاپ خبر
  • نویسنده مطلب : نیلوفر حامدی       ورزش حرفه‌ای همیشه در پاسخ به عملکردهای مثبت،‌ نتایج شایانی را رو می‌کند.   رییس آکادمی المپیک و پارالمپیک ایران قسمتی از دستمزد روابط بین‌المللی خود را در انتخابات فدراسیون جهانی تنیس روی میزگرفت.   این جلسه شاهرخ شهنازی را به سه عنوان ارزشمند رساند که البته…

    نویسنده مطلب : نیلوفر حامدی

     

     

     

    ورزش حرفه‌ای همیشه در پاسخ به عملکردهای مثبت،‌ نتایج شایانی را رو می‌کند.

     

    رییس آکادمی المپیک و پارالمپیک ایران قسمتی از دستمزد روابط بین‌المللی خود را در انتخابات فدراسیون جهانی تنیس روی میزگرفت.

     

    این جلسه شاهرخ شهنازی را به سه عنوان ارزشمند رساند که البته فدراسیون تنیس روزی میز کشور، در اقدامی مشابه آنچه قبلا انجام داده بود به سانسور این رویداد مهم پرداخت و با اطلاع رسانی کلی نسبت به تصمیمات گرفته شده در این نشست‌ تنها یک عنوان اخذ شده از سوی شهنازی را پوشش خبری داد.

     

    «گل» به تفصیل انتصاب‌های دیگر این مجمع انتخابی با برخی پشت‌پرده‌ها پرداخته است.

     

     

     

    کسب سمت شهنازی بی‌نیاز به حمایت زارع‌پور

     

     

     

    عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که چندی پیش نامزد پست نایب‌ رییسی انتخابات ITTF شده بود، چند ماه پیش از سوی آدام شرارا، رییس فدراسیون جهانی دعوت به همکاری در سه عنوان مطرح بین‌المللی شد.

     

    شرارا او را به عنوان مشاور ارشد ، مشاور عالی در امور آکادمی‌های بین‌المللی و همچنین مسوول اجرایی مسابقات المپیک انتصاب کرد .

     

    با این شرایط شهنازی پس از بازگشت به ایران باید به عنوان مشاور ارشد در مقر کمیته ملی المپیک یونان حاضر شود و پس از آن برای بازدید از شرایط برزیل، میزبان المپیک ۲۰۱۶ ، به آن کشور سفر کند.

     

    در قبال این رخداد بزرگ که لوحی زرین در سابقه نه‌ تنها پینگ‌ پنگ بلکه ورزش کشور محسوب می‌شود ، سایت فدراسیون کشور به سانسور این حقیقت پرداخت و با چند کلمه نسبت به پوشش این خبر مهم رفع تکلیف کرد.

     

    این در حالی است که پیش از این محمد زارع‌پور، رییس فدراسیون ادعا کرده بود خودش نام شهنازی را برای این سمت‌ها معرفی کرده کما اینکه چنین پست‌هایی به هیچ‌ وجه نیازی به معرفی‌نامه‌های فدراسیون‌های ملی ندارد.

     

     

     

    زارع‌پور هم به نوایی رسید

     

     

     

    اما بپردازیم به سایر کرسی‌هایی که از سوی مسوولان ایرانی اخذ شده است.

     

    پس از تغییر موضع افشین بدیعی، مدیر توسعه فدراسیون جهانی در آسیا نسبت به رییس فدراسیون ایران، گویا بده‌بستان‌های اساسی بین بدیعی و شخص زارع‌پور صورت گرفته است.

     

    چرا که بدیعی سمت نه‌چندان جدی‌اش یعنی عضویت در کمیته رسانه‌ای را به زارع‌پور بخشیده است. حالا زارع‌پور که پیش از این عضو مکاتبه‌ای کمیته تجهیزات فدراسیون جهانی بود، عضو جدید کمیته رسانه‌ شده است.

     

    هرچند قابل درک است که بدیعی برای رسیدن به عضویت در هیات‌رییسه فدراسیون جهانی نیازمند معرفی‌نامه از زارع‌پور بود، با این شرایط علت پشتیبانی بدیعی در مصاحبه‌های چند وقت اخیرش نسبت به عملکرد فدراسیون کاملا روشن می‌شود.

     

     

     

    و بازهم انتصاب‌های بدون تخصص

     

     

     

    اما این پایان ماجرا نیست.زارع‌پور در مدت مدیریت خود علاقه زیادی به استفاده از افراد غیرمتخصص این رشته ورزشی داشته است.

     

    لازم به ذکر است که به جز سمت‌های شهنازی که مستقیما از سوی شرارا برای او اختصاص پیدا کرده، سایر کرسی‌های اخذ شده برای مسوولان ایرانی با ارسال معرفی‌نامه از سوی زارع‌پور بوده است.

     

    با این توضیح شاید این پرسش که چرا لاله سامع با مدرک دکترا در رشته روانشناسی باید به عنوان عضو در کمیته علوم و تحقیقات معرفی شود، نکته حائز اهمیتی باشد! آقای زارع‌پور، خانم سامع با چه سابقه و اطلاعاتی می‌تواند به عنوان عضو کمیته علوم و تحقیقات مفید واقع شود؟ فردا که همین کرسی‌ها به علت عدم کارآمدی از دست رفت، کسی پاسخگو است؟!

     

     

     

    پیشکسوتان داخلی در غربت

     

     

     

    از سوی دیگر هوشنگ بزرگ‌ زاده، پیشکسوت نامدار ایرانی ، مشاور مخصوص کمیته پیشکسوتان شد. هرچند که مشکلی بر سابقه بالای بزرگ‌ زاده در عرصه پینگ‌ پنگ نیست ؛اما همه اهالی این رشته می‌دانند که این پیشکسوت حدود ۳۵ سال است که در آمریکا به سر می‌برد.

     

    با این وجود و در شرایطی که تعداد پیشکسوتانی که مسلط به زبان انگلیسی باشد، در کشور کم نیست چرا باید از گزینه خارج از ایران استفاده شود؟! آیا زارع‌پور مشکلی با نیروهای باسابقه داخلی دارد؟!

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "روزنامه گل:تکرار خودسانسوری فدراسیون تنیس روی میز/عنوان‌های شهنازی در سایت فدراسیون آب رفت"
    1. حسن ترکان گفت:

      با سلام و عرض ادب.
      افشین بدیعی نماینده شرکت باترفلای در ایران که همیشه بدنبال منافع شخصی در این رشته ورزشی بوده و سوابق این مهم برای خاص و عام محرز است برای احراز هر پستی و این مهم که رئیس فدراسیون قبلی نیز هر چند دیر متوجه ان شد و معرفی نامه مجددی اگر به ایشان داده شده باشد ارزشها کاملا زیر سوال رفته و وزارت ورزش در این رابطه اگر انجام شده باشد گناه بزرگی را مرتکب و بایستی مسئول فدراسیون و کسی که این حرکت را انجام و منافع ملی ما را تحتاشعاع قرار داده است پاسخگو باشد.با تشکر ترکان.


    تازه ترین اخبار