امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۳:۰۳  آخرین بروزرسانی : تیر ۶ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۲ | کد خبر : 43176
    ارسال خبر چاپ خبر
  •   روزنامه گل ، مورخه ششم تیرماه ۱۳۹۲ . سال هشتم .شماره ۲۰۸۸ نیلوفر حامدی     تعاملات سرمربی و بازیکن ، تیم ملی پینگ پنگ را ناقص کرد       بازهم دلایل شخصی باعث تغییر فهرست تیم ملی پیش از یک رقابت مهم شد . مهران احدی ، ملی پوش پینگ پنگ ایران…


     

    روزنامه گل ، مورخه ششم تیرماه ۱۳۹۲ . سال هشتم .شماره ۲۰۸۸
    نیلوفر حامدی

     

     

    تعاملات سرمربی و بازیکن ، تیم ملی پینگ پنگ را ناقص کرد

     

     

     

    بازهم دلایل شخصی باعث تغییر فهرست تیم ملی پیش از یک رقابت مهم شد . مهران احدی ، ملی پوش پینگ پنگ ایران دو روز پیش از ازاعزام به رقابت های قهرمانی آسیا اعلام کرد که به دلایل شخصی نمی تواند تیم ملی را در این سفر همراهی کند .

     

    احدی از تعامل و هماهنگی اش با ابراهیم علیدخت ، سرمربی تیم ملی و همچنین محمد زارع پور ، رئیس فدراسیون گفت .

     

    اما جریانات رخ داده پیش ازاین تصمیم ، شبهاتی را در اصل ماجرا به وجود آورد . علاوه بر اینکه باید اشکالی هم به کادر فنی تیم ملی گرفت ، مبنی بر اینکه چرا با وجود انصراف احدی ، ملی پوش دیگری جایگزین او نشد ، هرچند کادر فنی در تیم ملی پینگ پنگ منحصرا در شخص علیدخت خلاصه می شود .

     

     

     

    کمرنگ شدن حضور احدی از زاگرب

     

     

     

    چندی پیش ملی پوشان این رشته به منظور شرکت در مسابقات جهانی فرانسه به پروتور زاگرب اعزام شدند اما احدی با وجود اینکه جزو ملی پوشان اعزامی به فرانسه بود ، جایی در فهرست زاگرب نداشت . در آن زمان هم احدی اعلام کرد که با مربی تیم برای عدم حضور در زاگرب به توافق رسیده است ولی تمام نظریه های فنی بر این باور است که بازیکنان پیش ازرقابت های مهم باید در بازیهای تدارکاتی شرکت کنند .

     

    این مسئله در آن زمان پاسخ داده نشد تا اینکه احدی در اردوی هفته پیش تیم ملی در شمال هم شرکت نکرد . تمام این اطلاعات نشان دهنده ناگهانی نبودن این تصمیم است . قطعا هم علیدخت و هم احدی پیش از این راجع به تصمیم اخذ شده با هم صحبت کرده بودند . البته خبرهای دقیقی ازاین تعاملات نرسیده اما چیزی که واضح است نشان دهنده موضوعی فراتر از دلایل شخصی است .

     

     

     

    تصمیمی برخلاف میل باطنی

     

     

     

    مدت هاست که فدراسیون با تئوری جوانگرایی به مهره سوزی ستاره های قدیمی پرداخته است . با این پیش زمینه شنیده می شود احدی هم به دنبال همین نظرات اعلام انصراف کرده است . شنیده ها حاکی از آن است که بازیکن و مربی برای این مسئله به توافق رسیده اند ، همان طوری که احدی به ” گل” گفت : (( من با علیدخت و زارع پور هماهنگ کردم و موافقت هم از سوی آن ها اعلام شد . هرچند این تصمیم برخلاف میل باطنی هر بازیکن است اما برخی دلایل شخصی باعث این تصمیم گیری شد.))

     

     

     

    چرا کسی جایگزین احدی نشد

     

     

     

    اما نکته قابل توجه زمانی به چشم می آید که نقش سر مربی را بررسی کنیم . اگر نظر مسئولان تیم و فدراسیون بر سن بالای احدی تاکید داشت ، چرا زودتر این تصمیم را اتخاذ نکردند ؟

     

    چرا وقتی احدی در اردوی بابل شرکت نکرد فکری به حال یک بازیکن جانشین نشد ؟!

     

    حتی همین حالا وقتی مهره های پر قدرتی مثل عارف احمدی فر و میدیا لطف الله نسبی حضور دارند که در رقابت انتخابی تیم ملی هم رتبه پنج و شش را به خود اختصاص داده اند چرا از این نیروها استفاده نمی شود ؟! در حال حاضر تیم ملی بدون پشتوانه و با میانگین بسیار پایین عازم مسابقات بسیار مهمی می شود که تجربه یکی از مهمترین فاکتورهای حضور در آن است .

     

     

     

    این جا سر بازیکنان در جوانی بریده می شود

     

     

     

    شاید جالب باشد بدانیم بسیاری از قهرمانان پینگ پنگ در جهان در حال حاضر میانگین سنی بالایی دارند . با توجه به اینکه اگر از نظر فنی به این رشته نگاهی داشته باشیم ، فاکتور قدرت که با افزایش سن کاهش می یابد ، در رده های پایین نیازمندی های پینگ پنگ محسوب می شود .

     

    این رشته به دلیل ظرافتی که دارد در وهله اول نیازمند سرعت است پس از آن هم فاکتورهای هماهنگی اعصاب و عضلات و چابکی به کار ورزشکار می آید . پس نمی توان سن را عاملی برای کاهش توان در نظر بگیریم . کما اینکه پرسون در حال حاضر با ۴۲ سال سن در رنکینگ جهانی قرار دارد و بازی های خوبی را هم نمایش می دهد . پری موراچ صرب ۴۰ ساله و اشلایگر اتریشی ۳۸ ساله هم با وجود سن بالا عملکرد مطلوبی دارند و از فهرست تیم ملی خود خط نخورده اند . اما حتما حوزه علمی ورزش پینگ پنگ در ایران بالاتر است که احدی ۳۷ ساله را به راحتی و با انواع بهانه ها کنار می گذارند .

     

    مهره سوزی پیشکسوتان و بی توجهی به سنین پایه ، آینده پینگ پنگ ایران را نگران کننده می کند .

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "روزنامه گل:حذف احدی به خاطر بالا رفتن سن ؟!"
    1. مدیر سایت گفت:

      به نام خدا
      جناب امیر
      با سلام
      احتراما،این برای چندمین بار است که به حضرتعالی و شاید صدمین بار است به بقیه دوستان در ارتباط با شرایط انتشار وتاییددیدگاهها توضیح میدهیم!
      دوست عزیز وگرامی ما واقعا ماری نداریم که دیدگاه شما صحت دارد یا نه مخالف ما بوده یا موافق ما !عرض ما این است که فرض کنیم چنین چیزی که شما عنوان میفرمایید و اعتقاد دارید صحت داشته باشد !پس چرا برای تایید این دیدگاه خودتان را معرفی نمی کنید؟
      آیا مطلبی را که از روزنامه گل می باشد ودقیقا در این ارتباط می باشد مطالعه فرموده اید؟
      دوست عزیز یا با بنده تماس بگیرید وخودتان را معرفی بفرمایید یا اینکه خودتان را بصورت کامل در سایت معرفی کرده که شرایط احراز دیدگاه وجود داشته باشد .
      جهت اطلاع میتوانید خودتان را صرفا برای مدیر سایت معرفی فرموده و درخواست نمایید که دیدگاه شما با نام محفوظ منتشر گردد.
      ضمنا ما دشمن کسی نیستیم وعلاوه بر راهکار و پیشنهاد در روشنگری حقایق این رشته واطلاع رسانی و همچنین انتقاد و روکردن دست مفت خورهای بی درد و اهل کوفه و منفعت طلبات است حال میخواهند در فدراسیون باشند یا هرکجای دیگر!
      منتظر تماس شما هستم..
      باتشکر

    2. amidi گفت:

      با سلام اقای احدی با سوابق بازیگری و گدراندن دوره های مربیگری و تحصیلات اکادمیک بهترین گزینه برای مربیگری در یکی از رده های پایه ای ملی است. قبلا هم چندین بار من به ایشان پیشنهاد دادم که در عرصه مربیگری وارد شوند.واقعا سخت است وقتی بازیکنی از لحاظ علم و اگاهی از کل کادر فنی فدراسیون بالاتر باشد و هی تصمیماتی را اجرا کند که اعتقادی به انها نداشته باشد

    3. مهران احدی بازیکن با ارزش و بااخلاقی است که تا صد سال دیگر هم چنین بازیکنی نخواهد آمد من تعجب میکنم بازیکنی که بالای۹۰درصد بازیهاش را تو لیک و تیم ملی میبرد چطور بازیگن کم قدرت یا سن بالا شده واقعا جای تأسف دارد این حرفها وشایعه ها در شأن بازیگن اخلاق مدار و متعصب ایران مهران احدی نیست مهران خودش همواره بهترین تصمیم ها را گرفته و این تصمیم ها هم برای خودش پایان خوبی داشته است¤ 


    تازه ترین اخبار