امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۲:۵۸:۰۹  آخرین بروزرسانی : تیر ۱۵ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۲ | کد خبر : 43713
    ارسال خبر چاپ خبر
  • اعزام خلوت، صامت را تماشاچی دوبل بانوان کرد
    بازرسان وزارت به‌دنبال بررسی امور فدراسیون در غیاب زارع‌پور!

    در ادامه مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا به غیر از نوشاد عالمیان شخصی از نمایندگان ایران در جدول مسابقات باقی نمانده است! پس از اینکه تیم ملی طبق آنچه نرسیدن به زمان بازی‌ها عنوان شد، حضور در رقابت‌های دوبل را از دست داد، نوشاد تنها بازیکنی است که به مرحله بعد مسابقات انفرادی راه یافته است.

    ملی‌پوشان پینگ‌پنگ ایران با نتایج نه‌چندان مطلوب بلکه بسیار عجیب که سندی محکم بر صحت نقدهای این مدت تنیس روی میز ایران است، بازی‌های خود را واگذار کردند. از سوی دیگر در حالی که تیم ملی در بوسان کره‌جنوبی در جنگ با رقبا به سر می‌برد گویا تنش بین وزارت ورزش و فدراسیون پینگ‌پنگ هم وارد فاز جدیدی شده است.

    چرا که دو روز پیش مسوولان بازرسی وزارت ورزش به منظور بررسی حوز‌ه‌های مختلف مالی، فنی و مدیریتی در فدراسیون مستقر شده‌اند.

    غیبت مشکوک به بهانه همزمانی بازی‌ها

    پیش از رقابت‌های انفرادی قرار بود ملی‌پوشان مرد ایرانی بازی‌های دوبل خود را برگزار کنند اما تیم ملی در این رقابت‌ها حاضر نشد تا با باخت فنی مواجه شود. در مصاحبه‌ اخبار ورزشی ساعت ۱۹:۴۵ روز پنجشنبه با ملی‌پوشان همزمانی مسابقات انفرادی و دونفره دلیل این غیبت عنوان شد در صورتی که شواهد خلاف این مساله را ثابت می‌کند.

    ساعت مسابقه دوبل نوشاد و نیما عالمیان با سریلانکا و بازی اخلاق‌پسند و طاهرخانی با هند حدود ساعت ۱۴ بوده است. از طرف دیگر بازی‌های انفرادی هم پنج تا هشت ساعت بعد برگزار می‌شد. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که شاید تیم ملی با هدایت سرمربی‌اش ترجیح داده در رقابت‌های دوبل شرکت نکند تا قدرت بیشتری در بازی‌های انفرادی داشته باشد. هرچند این غیبت هم چاره‌ساز نشد.

    باخت‌های ۴ بر صفر ماحصل اردوهای ۴روزه!

    اما در رقابت‌های انفرادی هم ملی‌پوشان ایرانی با نتایج عجیبی روبه‌رو شدند. نیما عالمیان، محمدرضا اخلاق‌پسند و حمیدرضا طاهرخانی مقابل رقبای خودشان از چین‌تایپه و هند با نتایج ۴ بر صفر مغلوب شدند. جالب اینجاست که رقیب اخلاق‌پسند رنکینگ ۵۲۸ را در مقابل رتبه ۳۰۱ او دارد. در شرایطی که اردوها چهار روزه به اتمام می‌رسند، عجیب نیست که این‌چنین نتایجی به دست می‌آید.

    صامت، تماشاچی دوبل بانوان شد

    شرایط در بخش بانوان هم چندان جالب نیست. چرا که تنها مریم صامت توانسته به دور بعد راه یابد که البته او هم مقابل حریف چینی خود در روز گذشته چهار بر صفر نتیجه را واگذار کرد.

    محجوبه عمرانی هم با این نتیجه مقابل هند شکست خورد. نکته قابل تامل در تیم بانوان بازی‌های دوبل است. با توجه به اینکه نمایندگان بانوان تیم ملی سه‌نفر هستند، در این مسابقات هم همچون رقابت‌های جهانی فرانسه، مریم صامت تماشاچی بوده است. مساله‌ای که مثال عینی تلف شدن سرمایه‌های ورزشی است.

    نوشاد مبارزه کن!

    ندا شهسواری و محجوبه عمرانی در تیم دونفره شنبه باید با تایوان مبارزه کنند. در بخش مردان هم نوشاد مقابل حریفی از کره‌جنوبی با رنکینگ ۱۵۶ قرار می‌گیرد.

    نوشاد در دوره ۶۴نفر با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود و با پیروزی مقابل حریف قزاق که ۷۳۵ پله در رنکینگ از او بالاتر است به جمع ۳۲نفر راه یافت. نابغه پینگ‌پنگ ایران که این روزها از نظر روحی شرایط خوبی ندارد و پس از باخت مقابل هنگ‌کنگ از شدت ناراحتی راکتش را شکست باید در بازی بعدی تمرکز خود را حفظ کند تا بتواند به دور بعدی و جمع ۱۶نفر راه یابد.

    کاسه صبر وزارت بالاخره لبریز شده؟

    اما در داخل هم خبرهای عجیبی به گوش می‌رسد. چنان‌چه در گذشته به ویژه در ماه‌های اخیر وزارت ورزش نارضایتی خود را نسبت به وضعیت فدراسیون اعلام کرده و حتی در برهه‌ای از زمان خواستار استعفای محمد زارع‌پور بود، دست به اقدام جدیدی زده است. چند روز گذشته حوزه بررسی‌های تیم بازرسی وزارت به منظور کنکاش در امور مالی، فنی و مدیریتی در فدراسیون مستقر شده‌اند.

    این مساله در روزهایی که زارع‌پور در کنفدراسیون آسیایی سمت جدید هم پیدا کرده، بسیار جای توجه دارد!

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "روزنامه گل: حاشیه‌های تنیس روی میز قهرمانی آسیا"
    تازه ترین اخبار