امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۳:۱۱:۳۰  آخرین بروزرسانی : تیر ۱۸ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ | کد خبر : 43868
    ارسال خبر چاپ خبر
  • به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگکشور به نقل از خبرگزاری  ایرنا، در مسابقات تیمی مردان که در آن ۲۰ تیم شرکت داشتند، تیم ملی پینگ پنگ ایران پس از تیم های ملی چین، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، سنگاپور، هنگ کنگ و هندوستان در جایگاه هشتم ایستاد و تیم های تایلند، ویتنام، قزاقستان، ازبکستان، مالزی، مغولستان،…

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگکشور به نقل از خبرگزاری  ایرنا، در مسابقات تیمی مردان که در آن ۲۰ تیم شرکت داشتند، تیم ملی پینگ پنگ ایران پس از تیم های ملی چین، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، سنگاپور، هنگ کنگ و هندوستان در جایگاه هشتم ایستاد و تیم های تایلند، ویتنام، قزاقستان، ازبکستان، مالزی، مغولستان، قرقیزستان، امارات عربی متحده، پاکستان، ماکائو، سری لانکا و نپال نیز در رده های بعدی قرار گرفتند.

    در قسمت زنان نیز که در آن ۱۹ تیم شرکت داشتند، زنان پینگ پنگ باز کشورمان پس از تیم های چین، هنگ کنگ، ژاپن، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان، مالزی، هندوستان، تایلند و ویتنام یازدهم شدند و تیم های ماکائو، قزاقستان، مغولستان، ازبکستان، قطر، سری لانکا، تایلند و پاکستان را پشت سر گذاشتند.

    در قسمت دو نفره مردان نیز تیم های نوشاد و نیما عالمیان و محمدرضا اخلاق پسند و حمیدرضا طاهرخانی در اقدامی هماهنگ پشت میز قرار نگرفتند و به این ترتیب هر دو تیم با قبول شکست فنی از گردونه این رقابت ها خارج شدند.

    تیم دو نفره زنان کشورمان متشکل از محجوبه عمرانی و ندا شهسواری نیز با قبول شکست برابر بازیکنان تایوان، از گردونه این رقابت ها حذف شد.

    در رقابت های انفرادی نیز تمامی بازیکنان ایران در همان مراحل ابتدایی مغلوب رقبای خود شده و حذف شدند، البته در این رقابت ها نوشاد عالمیان دو بار و نیما عالمیان و مریم صامت هر کدام یک بار صاحب پیروزی شدند که در نهایت کمکی به آنان و تیم نکرد.

     

    ** رتبه ایران نسبت به دوره های گذشته تغییر محسوسی نکرد

    تیم مردان ایران در حالی نسبت به دوره گذشته این مسابقات صعود یک پله ای داشت که در بیست و یکمین دوره مسابقه های پینگ پنگ قهرمانی آسیا در کره جنوبی همانطور که پیش بینی می شد،تیم کره شمالی یکی از قدرت های برتر پینگ پنگ آسیا شرکت نداشت و در قسمت زنان نیز با توجه به غیبت تیم های کره شمالی و اندونزی و اینکه قزاقستان نیز نفر اول خود را به این رقابت ها اعزام نکرده بود، تیم ما چهار پله صعود کرد و یازدهم شد.

    این در حالی است که پیش از این، کمیته برگزار کننده نیز در رتبه بندی مسابقات، تیم ملی مردان ایران را در جایگاه هشتم و تیم زنان را در رده یازدهم قرار داده بود که در پایان همین مساله نیز محقق شد و این موضوع خود مهر تاییدی است بر اینکه تیم های ملی پینگ پنگ مردان و زنان کشورمان حرکت رو به جلویی نداشته اند.

    البته این واقعیت را نباید منکر شد که توانایی مردان و زنان پینگ پنگ باز کشورمان بیش از این است و توان فنی شان از جایگاه واقعی شان به دلیل شرکت نداشتن در رقابت های بین المللی معتبر بیشتر است و چنانچه امکاناتی فراهم شود و آنان حداقل در ۶ تا ۸ پروتور معتبر بین المللی همانند بازیکنان سایر کشورها شرکت کرده، می توانند نتایج بهتری کسب کنند، امکانی که در ایران فقط برای یک بازیکن به نام نوشاد عالمیان فراهم شده است.

    نکته دیگر در این خصوص، نداشتن اردوهای بلندمدت است که باید به آن اشاره کرد. پینگ پنگ بازان کشورمان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی در دو اردوی سه روزه در شهرهای رشت و بابل شرکت کرده و زنان نیز به همین ترتیب در آکادمی بین المللی پینگ پنگ در تهران تمرین کردند.

    این در حالی است که رقبا برای شرکت در این مسابقات حداقل یک اردوی بلندمدت دو ماهه را پشت سر گذاشته اند، از این رو نباید از بازیکنان کشورمان انتظاری بیش از این داشته باشیم.

     

    ** اعتراض پینگ پنگ بازان و شرکت نکردن در رقابت های دو نفره

    تیم های دو نفره مردان ایران در ادامه رقابت های پینگ پنگ قهرمانی آسیا در کره جنوبی و در حالی که تیمشان در قرعه کشی بود، هنگام آغاز این مسابقات به صورت خودجوش و آنچه که عنوان شده در اعتراض به تصمیمات مسوولان فدراسیون پینگ پنگ کشورمان و کادر فنی پشت میز قرار نگرفتند و با شکست فنی از گردونه رقابت ها حذف شدند.

    البته حذف نمایندگان ایران به دلیل شکست فنی و حاضر نشدن در سر میز به طور یقین تبعاتی برای بازیکنان و پینگ پنگ ایران دارد و آنان امتیاز منفی خواهند گرفت.

    نکته قابل توجه در این ارتباط، مشخص بودن برنامه مسابقات و اینکه مسوولان و کادر فنی از دو ماه پیش می دانستند بازیکنان پینگ پنگ کشورمان ما باید در این رقابت ها شرکت کنند، از این رو باید آنان را آماده می کردند که نه تنها به این مهم نپرداختند بلکه مدعی شدند بازیکنان با هماهنگی کادر فنی در رقابت های دو نفره شرکت نکردند تا با آمادگی کامل در رقابت های انفرادی شرکت کنند!

    ادعایی که از پایه و اساس اشتباه بود چرا که به اعتقاد کارشناسان، شانس ما با توجه به شرایط رقابت های دو نفره برای باقی ماندن بیشتر در جدول مسابقات بیشتر از سایر رقابت ها بوده است فرصتی که از ملی پوشان کشورمان گرفته شد.

    در واقع کاروان پینگ پنگ ایران در مسابقه های پینگ پنگ قهرمانی آسیا در شهر پوسان کره جنوبی درخششی نداشت و یک تیم کاملا معمولی و ناکام بود.

     

    ** توهمات رییس فدراسیون پینگ پنگ ایران

    در شرایطی که تیم های ملی پینگ پنگ مردان و زنان ایران در مسابقه های پینگ پنگ قهرمانی آسیا در شهر پوسان کره جنوبی ناکام ماندند، محمد زارع پور رییس فدراسیون پینگ پنگ اعتقاد دارد، پینگ پنگ ایران سال آینده در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون حتما به روی سکو می رود!

    زارع پور که به دنبال حفظ جایگاه خود در پینگ پنگ است، ادعا دارد اگر با این روند پیش برویم، در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی به روی سکو خواهیم رفت.

    هیچ کارشناسی در پینگ پنگ ایران و جهان نمی تواند در این خصوص ادعا کند چرا که در بازی های آسیایی از هر کشور فقط دو پینگ پنگ باز می توانند شرکت داشته باشند و با توجه به اینکه در حال حاضر تیم های چین، ژاپن، کره جنوبی، کره شمالی، تایوان، هنگ کنگ، سنگاپور و هندوستان، قوی تر از ما بوده و رتبه جهانی بازیکنان این کشورها با پینگ پنگ بازان ایران فاصله زیادی دارد، قطعا نماینده ای از ایران شانسی برای رفتن روی یکی از سکوها برای گرفتن مدال بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی را ندارد.

    بنابراین نباید از یک طرف بازیکنان را تحت فشار گذاشت و از طرف دیگر در مردم توقع ایجاد کرد.

    اینکه ما در مسابقه های پینگ پنگ بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی به طور حتم مدال خواهیم گرفت، توهمی بیش نیست و باید از آن پرهیز کرد. طرح این موضوع فقط زاییده تخیلات موهوم و خیالبافی های محمد زارع پور رییس فدراسیون پینگ پنگ است که هیچ آشنایی با این رشته ورزشی ندارد.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "ناکامی پینگ پنگ بازان ایران با بی برنامگی مسوولان و کادر فنی"
    تازه ترین اخبار