امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۹:۵۷  آخرین بروزرسانی : تیر ۲۴ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ | کد خبر : 44123
    ارسال خبر چاپ خبر
  • منبع برنانیوز ستاره تیم ملی پینگ پنگ گفت: فشار و انتظارات از نوشاد عالمیان بالاست و نباید توقع داشت که همیشه پیروز شود.   تیم ملی تنیس روی میز ایران، در حالی در مسابقات داخل سالن آسیا در اینچئون کره جنوبی شرکت کرد که مهران احدی کاپیتان باسابقه خود را در اختیار نداشت و گفته…

    منبع برنانیوز

    ستاره تیم ملی پینگ پنگ گفت: فشار و انتظارات از نوشاد عالمیان بالاست و نباید توقع داشت که همیشه پیروز شود.

     

    تیم ملی تنیس روی میز ایران، در حالی در مسابقات داخل سالن آسیا در اینچئون کره جنوبی شرکت کرد که مهران احدی کاپیتان باسابقه خود را در اختیار نداشت و گفته می شد احدی به دلیل آنچه سن بالا عنوان شده است، از همراهی تیم ملی محروم شده است اما وی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی برنا اعلام کرد که قصد خداحافظی از تیم ملی را ندارد و تا وقتی که توان داشته باشد، به حضورش در پینگ پنگ ادامه خواهد داد.

     

    *مهران احدی همچنان از تیم ملی دور است؟

    نه من خیلی از تیم ملی دور نیستم و فقط به خاطر مشکلاتی که برایم به وجود آمده بود، نتوانستم تیم ملی را در مسابقات داخل سالن آسیا همراهی کنم اما برای مسابقات جهانی در خدمت تیم ملی و جامعه پینگ پنگ خواهم بود.

     

    *اما گفته می شد به خاطر سن و سال بالا شما را از تیم ملی خط زده اند؟

    این موضوع گاهی مطرح می شود اما برای مسابقات داخل سالن آسیا، سن و سال دلیل غیبت من نبود و من به دلایل شخصی و با هماهنگی که با سرمربی تیم ملی انجام دادم به اینچئون نرفتم.

     

    *تا کی قصد داری به بازی در تیم ملی ادامه دهی؟

    پینگ پنگ یکی از رشته هایی است که شرایط سنی ندارد و تا وقتی که ورزشکار آمادگی جسمانی بالایی داشته باشد می تواند بدون هیچگونه محدودیتی به کارش ادامه دهد. هر چه سن در این رشته مهارتی بالاتر می رود سطح تجربه افزایش پیدا می کند و پینگ پنگ بازانی هستند که تا سن بالای ۵۰ سال هم در سطح حرفه ای حضور داشته اند و حتی در المپیک هم شرکت کرده اند من هم تا وقتی که بتوانم به بازیگری ام ادامه می دهم اما داستان تیم ملی فرق می کند من نمی توانم بگویم که تا هر وقت بخواهم می توانم در تیم ملی هم باشم و مربیان باید در این خصوص تصمیم بگیرند و هر وقت صلاح بدانند من با کمال میل و مانند یک سرباز در خدمت تیم ملی هستم. الان هم خودم یک آکادمی پینگ پنگ زده ام و همیشه تمرین و مسابقه می دهم و فکر می کنم در این شرایط آمادگی ام بالاتر هم برود.

     

    *نتایج تیم ملی در مسابقات داخل سالن آسیا را چطور ارزیابی می کنی؟

    همه برای این مسابقات خیلی زحمت کشیدند اما باید این موضوع را قبول کنیم که تمامی قدرت های پینگ پنگ جهان در آسیا هستند و ما در مصاف با آنها کار بسیار سختی داریم و برای رسیدن به آنها باید خیلی تلاش کنیم و برنامه ریزی حرفه ای و مدونی لازم است تا به سطح تیم های قدرتمند آسیا برسیم.

     

     

    *پینگ پنگ بازان ایرانی هم در رده بندی رنکینگ فدراسیون جهانی سیر نزولی شدیدی داشتند؟

    این افت به این خاطر است که پینگ پنگ بازان ما در مسابقات بین المللی کمی حضور دارند و این موضوع در افت آنها در رنکینگ فدراسیون جهانی تاثیر زیادی دارد. بچه های ما باید در مسابقات مختلف خارجی و پروتورهای معتبر بین المللی شرکت کنند تا هم آمادگی خود را بالاتر ببرند و هم رنکینگ جهانی خود را افزایش دهند که این موضوع هم به برنامه ریزی مناسبی احتیاج دارد.

     

    *انتظار شکست غیر منتظره نوشاد عالمیان در مسابقات داخل سالن آسیا را داشتی؟

    نتایجی که نوشاد گرفت خیلی هم غیرمنتظره نبود. او در این مسابقات سه باخت کسب کرد که یکی از آنها مقابل پینگ پنگ باز چینی بود که در همین مسابقات سوم شد و از بازیکنان مطرح جهان است و انتظاری نمی رفت نوشاد مقابل او برنده شود. نفر بعدی کنتای ژاپنی بود که او هم از بازیکنان قدر جهان است و رنکینگ بالایی دارد اما نفر بعدی که تقریباً هم سطح نوشاد بود، کمال هندی بود که او هم بازیکن مطرحی است و با نوشاد در یک سطح حرکت می کنند و حالت برد و باخت با هم دارند.

     

    *اما به هر حال انتظارات از نوشاد عالمیان بالا رفته است؟

    اشتباه ما همین است که انتظارات را از نوشاد بالا برده ایم. نوشاد واقعاً یکی از بهترین ورزشکاران ایران است که می تواند به یکی از بهترین های جهان هم تبدیل شود اما من فکر می کنم تبلیغات بسیار زیادی روی او می شود که از توان نوشاد خارج است و اولین ضربه را خود او می خورد به نظرم نوشاد می تواند قهرمان جهان هم شود به شرطی که برنامه ریزی خوبی روی او صورت بگیرد و این فشار و استرس از روی او برداشته شود.

     

    *به نظر می رسد شما هم شرایطی نزدیک به او را تجربه کرده اید؟

    دقیقا. به همین خاطر می دانم که گاهی چقدر عرصه بر او تنگ می شود. نوشاد مانند برادر کوچکتر من می ماند که همیشه از او حمایت کرده ام اما باید این فشار از روی او برداشته شود و من فکر می کنم با وجود سن و سال کم، خیلی تحمل بالایی دارد که این انتظارات زیاد را تحمل کرده است.

     

    *منظور تو این است که باید روی بقیه پینگ پنگ بازان هم سرمایه گذاری کرد؟

    به نظر من نباید فقط روی نوشاد زوم کنند و به پینگ پنگ بازان دیگر این رشته هم بها باید بدهند. متاسفانه به آنها کمتر بها داده شده است. در حالی که اگر به آنها رسیدگی شود می توان به نوشادهای دیگری تبدیل شوند مثل خود نیما برادر نوشاد که استعداد خوبی دارد.

     

    *قبل از حضور مسابقات داخل سالن آسیا هم اردوی تیم ملی را در منزل پدر نوشاد در بابل برپا کرده بودند؟

    از این موضوع اطلاع کافی ندارم اما آنچه که می دانم این است که بابل سالن خوبی دارد و بچه ها می توانند در آن تمرین کنند.

     

    *عملکرد ابراهیم علیدخت بعنوان مرب تیم ملی راضی کننده است؟

    کارنامه آقای علیدخت کاملاً مشخص است. ایشان مربی بسیار خوبی است که کوچینگ بسیار عالی انجام می دهد و شناخت بسیار خوبی از پیچ های پینگ پنگ دارد و می تواند مفاهیم پینگ پنگ را به خوبی به ورزشکاران این رشته انتقال دهد و به نظر من ایشان یکی از بهترین مربیان ایران است که باید بماند و به کارش ادامه دهد.

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "احدی:در پینگ پنگ سن و سال مهم نیست!/نباید روی نوشاد زوم کنند"
    1. با احترام و ادب به محضر مربی اخلاق و کاپیتان باغیرت تیم ملی کشورمان

      با کمک حضرت علی علیه السلام ، به حق همین ماه عزیز ، با انگیزه و ارده ی پولادینی که از شما سراغ داریم منتظر حضور شما در المپیک بعدی هستیم!

      دوستدار شما : امیر و محمدرضا اکبری آرمند


    تازه ترین اخبار