امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۱:۴۳  آخرین بروزرسانی : تیر ۲۹ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ | کد خبر : 44317
    ارسال خبر چاپ خبر
  •   دبیر فدراسیون پینگ پنگ، درباره وضعیت بانوان و انتقادات اخیر ندا شهسواری سخن گفت.       به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل از  خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، چندین ماه است که فدراسیون پینگ پنگ نایب رییس بانوان ندارد و در شرایطی که برنامه ریزی ها برای لیگ مردان در سال ۹۲…

    DSC043911

     

    دبیر فدراسیون پینگ پنگ، درباره وضعیت بانوان و انتقادات اخیر ندا شهسواری سخن گفت.

     

     

     

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل از  خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، چندین ماه است که فدراسیون پینگ پنگ نایب رییس بانوان ندارد و در شرایطی که برنامه ریزی ها برای لیگ مردان در سال ۹۲ در حال انجام است اما هنوز دوهفته از لیگ سال ۹۱ بانوان باقی مانده است.

    از سوی دیگر بانوان راکت بدست ایران در حالی به مسابقات جهانی و قهرمانی آسیا اعزام شدند که در سال جدید هیچ اردوی برون مرزی نداشتند. آخرین اردوی آنها سه چهار روز پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا بود که در تهران برگزار شد.

    این شرایط باعث شد که ندا شهسواری با انتقاد از وضعیت پینگ پنگ بانوان اعلام کند: “اگر مسوولان می‌خواهند سرمایه‌گذاری روی بانوان نداشته باشند، پس ما را به مسابقه‌ای اعزام نکنند”. اما احسان باقری ، دبیر فدراسیون پینگ پنگ نظر دیگری دارد و می گوید: “فدراسیون در حمایت از تیم ملی بانوان نزدیک به ۹۰ درصد موفق بوده است.”

     

     

     

    آنچه در ادامه می خوانید مصاحبه خبرنگار ورزشی ایسنا با دبیر فدراسیون پینگ پنگ درباره وضعیت تیم ملی بانوان و صحبت های اخیر ندا شهسواری است.

     

     

     

    – آقای باقری، ندا شهسواری انتقاداتی به وضعیت تیم ملی پینگ پنگ بانوان داشت و گفت” اگر حمایتی از بانوان صورت نمی گیرد، تیم به مسابقات برون مرزی اعزام نشود” نظر شما در این باره چیست؟

     

     

     

    ندا شهسواری نکاتی را درباره این که بانوان نیاز به اعزام دارند مطرح کرده است که این موضوع نه تنها مختص به فدراسیون پینگ پنگ نیست، بلکه تمام فدراسیون ها این ضرورت را احساس می کنند. چون هر چقدر اعزام ها بیشتر باشد، مهارت های جسمانی، روحی و روانی ورزشکاران بیشتر خواهد شد. ما هم قبول داریم که نیاز به اعزام های بیشتری در بخش بانوان داریم.

     

    شهواری گفته بود که اعزام ملی پوشان تا دقایق آخر مشخص نیست. فکر می کنم این موضوع یک اپیدمی در ورزش ما به خصوص در بخش بانوان است و دلیلش محدودیت و چارچوب های قانونی، شورای برون مرزی و موضوعات دیگر است. بخشی هم مربوط به تامین منابع مالی است. همه این موضوعات دست به دست هم می دهد تا مشخص نبودن وضعیت اعزام ها ایجاد شود.

     

     

     

    – گفتید که اعزام های برون مرزی یک ضرورت است و این نیاز را احساس می کنید. اگر اینگونه است چرا این نیاز برای آقایان برآورده می شود اما برای بانوان خیر؟

     

     

     

    این موضوع نسبی است و اگر نگاه کنید در بخش آقایان اعزام های سال های گذشته نسبت به سال های اخیر کمتر است و اگر اعزام تیم ملی بانوان را بررسی کنید می بینید که اعزام های آن ها در مقایسه با دوسال قبل افزایش داشته است.

     

     

     

    – اما پس از المپیک حتی ندا شهسواری که بانوی المپیکی ماست، تنها به مسابقات جهانی و قهرمانی آسیا اعزام شده و هیچ تورنمنت یا اردوی برون مرزی نداشته است حتی بانوان به کاپ آسیا هم نرفتند. در صورتی که تیم ملی مردان چندین اعزام داشت

     

     

     

    من نمی گویم که اینطور نبوده است. این که بانوان نتوانستند به کاپ آسیا بروند بخشی به این موضوع مربوط بود که دیر باخبر شدیم ندا شهسواری به این رقابت ها دعوت شده است و از سوی دیگر شورای برون مرزی هم با این اعزام مخالفت کرد که این بحث ها در گذشته انجام شده و من نمی خواهم این موضوع را دوباره باز کنم. اما این که می گویم اعزام ها نسبت به گذشته افزایش یافته برای آن است که به صورت کلان نگاه می کنم.

     

     

     

    – شما می گویید به صورت کلان امسال اعزام ها بیشتر است ، پس لطفا این اعزام ها را نسبت به سال گذشته مقایسه کنید.

     

     

     

    آنطور که خود بازیکنان و ملی پوشان اذعان داشتند، پیش از المپیک و بعد از آن اعزام ها بهتر بوده است، خانم ها سال های سال بود که به مسابقات برون مرزی اعزام نمی شدند. من به صورت کلان نگاه می کنم و طبق گفته خود بانوان این اعزام ها نسبت به گذشته افزایش داشته است اما این که ما بخواهیم تعمدی ورزشکاران را به مسابقات اعزام نکنیم چنین چیزی واقعیت ندارد.

     

     

     

    – اگر بخواهیم مشکلات را در نظر بگیریم می توانیم بگوییم که فدراسیون اولویت بندی کرده و براساس اهمیت و منابع مالی، بانوان به اردوهای برون مرزی اعزام نشدند اما در این شرایط حتی اردوهای داخلی هم برای بانوان به صورت منظم تشکیل نشد و تنها سه روز مانده تا مسابقات قهرمانی آسیا ملی پوشان به اردو فرا خوانده شدند. آیا این شرایط برای تیم ملی استاندارد است؟

     

     

     

    ما تا مسابقات آسیایی ۲۰۱۴ از خانوم لیموچی برنامه خواسته بودیم که اگر وی برنامه خود را به ما بدهد براساس همان برنامه عمل می کنیم. سرمربی تیم ملی بانوان تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۳ برنامه خود را داده بود.

     

     

     

    – صحبت ما هم همین است. با این که لیموچی به شما برنامه داده است، اما هیچ اردوی برون مرزی تشکیل نشده و تنها سه روز مانده تا مسابقات قهرمانی آسیا ملی پوشان به اردو آمده اند.

     

     

     

    لیموچی از نظر آماده سازی به ملی پوشان برنامه داده بود و آن ها را کنترل می کرد و در نهایت منجر شد به اردویی که منتهی به اعزام بود.

     

     

     

    – آیا این موضوع استاندارد است که ملی پوشان به صورت انفرادی در خانه های خود تمرین کنند و سه چهار روز مانده به مسابقات بیایند اردو، بدون این که هیچ تورنمنت یا حریف تمرینی خارجی داشته باشند؟

     

     

     

    وقتی چارچوب استاندارد را می آورید ، همه چیز را باید به صورت استاندراد در نظر بگیرید. شما به صورت گزینه ای انتخاب می کنید. همه چیز ما اگر با استاندارد مطابقت داشت در آن صورت مثال استاندارد بزنید.

     

     

     

    – آقای باقری ما چارچوب استاندارد را چشم پوشی می کنیم و بحث اردوهای برون مرزی یا مسابقاتی که آقایان اعزام می شوند اما بانوان به این رقابت ها نمی روند را در نظر نمی گیریم و حداقل ها را مدنظر قرار می دهیم که این حداقل ها برگزاری اردوهای داخلی است. حالا سوال ما این است که از نظر شما برگزاری اردوهای سه روزه پیش از اعزام، یک اردوی استاندارد است؟

     

     

     

    شما می گویید حداقل ها، بعد سراغ استانداردها می آیید! در سطح تیم ملی بانوان و با شرایطی که داشتیم حداقلی که می توانستیم برای آن ها مهیا کنیم همین است. باید دید که چه داده اند و چه می خواهند یعنی آن چیزی که به فدراسیون ارائه می شود و آن چیزی که از فدراسیون انتظار می رود آیا استاندارد است؟

     

     

     

    – منظورتان ملی پوشان هستند یا مسوولان ورزش؟

     

     

     

    ملی پوشان واقعا تلاش خود را می کنند و هر چه که دارند را وسط میدان می گذارند و در اردو کم کاری نمی کنند. قهرمانان کار خود را می کنند و در هر میدانی مسابقه می دهند، تمام تلاش خود را می کنند. ما هم براساس آن چیزی که در اختیار ماست به ورزشکاران خود کمک می کنیم.

     

     

     

    – پیش از این آقای زارع پور اعلام کرده بود که فدراسیون مشکل مالی ندارد و درآمدزایی دارد پس اگر اینگونه است چرا ما تنها چند روز برای تیم ملی بانوان اردو می گذاریم ؟مگر نه این که درآمد فدراسیون برای حمایت از ورزشکاران است؟

     

     

     

    فدراسیون از ورزشکاران خود حمایت می کند اما سطح درآمدها نسبت به گذشته تفاوت کرده و شما از وضعیت بودجه ، منابع مالی و کمک های وزارت ورزش به فدراسیون ها مطلع هستید. فدراسیون درآمدزایی دارد اما همانگونه که درآمدزایی هست، هزینه های مختلفی از جمله نگهداری اماکن و تجهیزات وجود دارد.

     

     

     

    – از تیم ملی چه چیز مهمتر است؟

     

     

     

    این ها تجهیزاتی است که تیم ملی می خواهد از آن استفاده کند اگر این تجهیزات وجود نداشته باشد تیم ملی می خواهد کجا بیاید؟

     

     

     

    – پس شما حمایت هایی که از تیم ملی پینگ پنگ بانوان انجام می شود را در حد امکانات فدراسیون می دانید؟

     

     

     

    ما در حد توان فدراسیون این حمایت ها را برای پینگ پنگ بانوان کافی می دانیم.

     

     

     

    – آقای باقری امکانش هست که این حمایت ها و پشتیبانی هایی که در سال جاری از تیم ملی بانوان انجام شده را عنوان کنید؟

     

     

     

    ما سعی می کنیم که اردوهای مناسب برگزار کنیم و در زمینه اعزام ها کمک کنیم و هر کمکی از نظر معنوی و مادی از دستمان بر می آید برای بانوان انجام می دهیم.

     

     

     

    – پاسخ این سوال را کلی عنوان کردید اما به صورت موردی از این حمایت ها نام ببرید.

     

     

     

    ما بانوان را به مسابقات جهانی و آسیایی اعزام کردیم و تمرینات داخلی برای ملی پوشان گذاشتیم و کمک کردیم که لیگ برنامه های خود را پیش ببرد. البته نمی گویم که بحث لیگ انجام شده است اما تلاش کردیم که زمینه ها برای تمرینات و لیگ ایجاد شود. این که می گویند لیگ وضعیتش رو به افت بوده و سطح قراردادها پایین بوده است، دست ما نیست بلکه دست باشگاه هاست که پول کمتری را به لیگ می آورند. ما که با بازیکنان قرارداد نمی بندیم.

     

     

     

    – فدراسیون خود را در حمایت از تیم ملی بانوان چقدر موفق می داند؟

     

     

     

    ما در حمایت از تیم ملی بانوان نزدیک به ۹۰ درصد موفق بوده ایم.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "پاسخ دبیر فدراسیون پینگ‌پنگ به شهسواری:در حمایت از بانوان ۹۰ درصد موفق بوده‌ایم!"
    تازه ترین اخبار