امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۳:۱۲:۰۱  آخرین بروزرسانی : مرداد ۱۱ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ | کد خبر : 44812
    ارسال خبر چاپ خبر
  •     تازه‌ترین رده بندی فدراسیون جهانی تنیس روی میز منتشر شد که در این بین بازیکنان ایرانی سقوط پر رنگی داشتند.     به گزارش  پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل از خبرگزاری فارس، فدراسیون جهانی تنیس روی میز (ITTF) رده بندی ورزشکاران جهان در ماه آگوست سال ۲۰۱۳ زنان و مردان را…

     

     

    تازه‌ترین رده بندی فدراسیون جهانی تنیس روی میز منتشر شد که در این بین بازیکنان ایرانی سقوط پر رنگی داشتند.

     

     

    به گزارش  پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل از خبرگزاری فارس، فدراسیون جهانی تنیس روی میز (ITTF) رده بندی ورزشکاران جهان در ماه آگوست سال ۲۰۱۳ زنان و مردان را منتشر کرد. بر اساس این رده بندی برتری چینی ها همچنان در صدر رنکینگ جهان محسوس است. رنکینگ هشتمین ماه ۲۰۱۳ برای بازیکنان آسیایی تحت تأثیر مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در بوسان کره جنوبی بود.

     

    * رده بندی مردان

     

    در رنکینگ ماه آگوست امتیازات چهار بازیکن ملی پوش کشومان که در بوسان کره جنوبی حضور داشتند محاسبه شده است. نوشاد عالمیان نفر اول ایران در رده بندی بازیکنان جهان با یک پله سقوط در رده ۴۸ جهان قرار گرفت. نوشاد که در بازی‌های قهرمانی آسیا نتوانست نمایش خوبی از خود ارائه دهد با شکست از بازیکنان هنگ کنگ، هند، ژاپن و تایوان ۲۶ امتیاز از دست داد تا رده ۴۶ ماه گذشته خود را تقدیم کازوهیرو چان از ژاپن کند.

     

    نیما عالمیان دیگر ملی پوش کشورمان در بوسان کره جنوبی موفق ترین بازیکن ایران بود. او موفق شد با برد خوبی که مقابل یوک چیونگ هنگ کنگی به دست آورد ۳۲ امتیاز به امتیازات قبلی خود افزود تا این پیروزی باعث صعود ۲۲ پله‌ای در رنکینگ جهان شود و در رتبه ۲۶۹ جهان قرار بگیرد و فاصله خود را با دیگر بازیکنان ایران بیشتر کند.

     

    محمدرضا اخلاق پسند کاپیتان تیم ملی که در رقابت‌های تیمی قهرمانی آسیا بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشته بود با باخت به حریف تایوانی در دیدارهای انفرادی و دریافت ۱۲ امتیاز منفی از این مسابقه با ۴ پله سقوط در مکان ۳۰۸ جهان قرار گرفت.

     

    حمیدرضا طاهرخانی دیگر بازیکن ایرانی حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا دو بار مقابل حریفان خود به میدان رفت و هر دو بار برابر حریفان قزاق و هندی باخت تا ۹ امتیاز منفی به پای او نوشته شود که حاصل آن سقوط ۲۷ پله ای و قرار گرفتن در رده ۶۵۲ بود.

     

    دیگر بازیکنان ایران در این رده بندی سقوطی بیش از ۳۰ پله داشتند که دو دلیل می شود برای آن متصور شد یکی عدم حضور در رقابت های بین المللی و دیگری ورود ۳۶ بازیکن تازه وارد به رنکینگ جهان.

     

    رده بندی دیگر بازیکنان ایران:

     

    افشین نوروزی نزول از رنکینگ ۳۰۳ به ۳۰۶

     

    مهران احدی نزول از رنکینگ ۳۲۹ به ۳۳۴

     

    میدیا لطف الله نسبی نزول از رنکینگ ۴۳۰ به ۴۴۱

     

    واحد مالمیری نزول از رنکینگ ۴۴۶ به ۴۵۵

     

    شهرام سربخشیان نزول از رنکینگ ۵۱۸ به ۵۳۵

     

    *رنکینگ بانوان:

     

    ندا شهسواری بازیکن المپیکی کشورمان و نفر اول ایران در رنکینگ زنان جهان با بازی‌های خوب خود در رقابت های تیمی قهرمانی آسیا موفق به ذخیره کردن ۲۵ امتیاز برای خود شد تا با سه پله صعود در مکان ۴۵۸ قرار بگیرد.

     

    محجوبه عمرانی نفر دوم ایران در رنکینگ جهان ۱۶ پله سقوط کرد تا رتبه ۵۳۳ را به خود اختصاص دهد. او در مسابقات قهرمانی آسیا با دو باخت مقابل هند و یک شکست از بازیکن قزاق نتوانست چهره خوبی از خود به نمایش بگذارد.

     

    مریم صامت نفر سوم ایران در رده بندی زنان جهان همچون شهسواری و عمرانی در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا حضور داشت. صامت با صعود ۳۵ پله ای در جایگاه ۶۲۸ جهان ایستاد. صامت در این رقابت ها با یک برد مقابل قزاقستان ضمن کسب ۹ امتیاز برای خود باعث شکست قزاق ها مقابل ایران شد.

     

    رتبه بندی دیگر بازیکنان بانوان ایران:

     

    پریسا صمدی نزول از رنکینگ ۵۶۰ به ۶۷۵

     

    مهشید صامت نزول از رنکینگ ۷۹۹ به ۸۱۵

     

    سولماز محمدپور نزول از رنکینگ ۱۰۴۸ به ۱۰۶۶

     

    زهرا نیاقی‌ها نزول از رنکینگ ۱۰۸۵ به ۱۱۰۴

     

    سحر رهنما نزول از رنکینگ ۱۱۲۳ به ۱۱۳۷

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "خبرگزاری فارس:سقوط بازیکنان تنیس روی میز ایران در تازه‌ترین رده‌بندی جهانی"
    تازه ترین اخبار