امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۱:۰۲  آخرین بروزرسانی : مرداد ۱۳ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ | کد خبر : 44904
    ارسال خبر چاپ خبر
  • پوریا عمرانی سکوت را شکست؛

    پوریا عمرانی سکوت را شکست؛عراق نمی تواند پروتور مناسبی برای جوانان باشد/از تهمت های بی اساس دلسردم

    نفر اول جوانان پینگ پنگ ایران علاقه ای به مصاحبه ندارد وی معمولا در مقابل بسیاری از اتفاقات ریز و درشت زندگی ورزشی اش سکوت اختیار کرده اما این بار حرفهای دلش را در گفتگویی مفصل مطرح کرده است.

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،پوریا عمرانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اذعان داشت: تیم ملی جوانان تنیس روی میز مسابقات قهرمانی آسیا دوحه قطر را پیش رو دارد و من تنها بازیکن تیم هستم که پیش از این نیز سابقه حضور در این مسابقات داشته ام ، از این رو به خوبی می دانم که پیکارهای آسیایی از سطح بالایی برخوردار است و با حضور تیمهای قدرتمند آسیا برگزار می شود.

     

    وی ادامه داد: برای نتیجه گیری در مسابقات این چنینی که سطح بالایی دارند لازم است که تیم ایران مانند سایر رقبای خود از امکانات خوب و اعزامهای متعدد برخوردار باشد، من هم نیاز داشتم که پیش از این حضور در این مسابقه به چند پروتور جهانی معتبر مثل پروتور کرواسی، چین تایپه و لهستان اعزام شوم، البته قرار بود در این مسابقات شرکت کنیم که به دلایل مختلف اعزاممان لغو شد.

     

    اگر سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا چین نتیجه خوبی از جمله مقام ششم تیمی را کسب کردیم و یا اینکه من موفق شدم جزو ۱۶ بازیکن برتر آسیا در مسابقات انفرادی قرار بگیرم تنها به این علت بود که رقابت در پروتورهای با کیفیتی همچون پروتور لهستان را تجربه کرده بودیم.

    وی یادآوری کرد: در مسابقات تیمی پروتور لهستان موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شدیم به همین دلیل فدراسیون قول داد که به اعضای تیم جوایز نقدی اهدا کند اما به هر دلیلی این موضوع فراموش شد و ما بعد از گذشت یک سال هنوز هیچ مبلغی را دریافت نکرده ایم.

     

     

    حضور در عراق جز خستگی فایده دیگری ندارد

    عمرانی درباره برنامه های امسال تیم ملی جوانان برای حضور در مسابقات آسیایی قطر گفت: برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا تاکنون دو مرحله اردو را پشت سر گذاشته ایم، یکی در تهران که پیش از مسابقات انتخابی آسیای میانه بود که با شکست تیمهای قزاقستان و ترکمنستان قهرمان شدیم و جواز حضور در مسابقات قطر را به دست آوردیم، دیگری هم اردویی بود که در همدان برگزار شد، ضمن اینکه اردوی داخلی دیگری را نیز در پیش داریم.

     

    وی افزود: به طور قطع برگزاری ۳ اردوی داخلی برای نتیجه گرفتن در مسابقات آسیایی کافی نیست و ما به حضور در پروتورهای معتبر نیز نیاز داریم. چیزهایی راجع به اعزام تیممان به پروتور حلبچه عراق شنیده ام که چند روز قبل از مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می شود.

     

    این رقابتها سطح پایینی دارد و با توجه به اینکه سالهای گذشته بازیکنان را با اتوبوس به عراق اعزام می کردند، اگر امسال هم به همین شکل اعزام شویم نتیجه ای جز خستگی برایمان در پی نخواهد داشت و ترجیح می دهم به این رقابتها نرویم.

     

     

    اگر از جوانان حمایت نشود در آینده نتیجه نخواهند گرفت

     

    نفر اول جوانان تنیس روی میز ایران اکنون در رنکینگ فدراسیون جهانی وضعیت تاسف باری دارد؛ وی همانند ۸۰ درصد بازیکنان کشورمان ستاره دار شده و در آستانه حذف از رنکینگ قرار دارد، وی در این باره تصریح کرد: یک سال است که به هیچ مسابقه معتبر خارجی اعزام نشده ام به همین دلیل ستاره دار هستم و اگر تا یک ماه دیگر به مسابقه ای نروم مانند بسیاری از بازیکنان دیگر ایران از رنکینگ خارج می شویم.

     

    من اکنون در سنی هستم که به حمایت و سرمایه گذاری نیاز دارم تا در آینده و در رده سنی بزرگسالان بتوانم برای کشورم افتخار آفرینی کنم، اگر از من و دیگر بازیکنان جوان حمایت نشود بدون شک در آینده و در مسابقات برون مرزی نمی توانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

     

    وی خاطرنشان کرد: سال گذشته فدراسیون جهانی تنیس روی میز از من حمایت هایی کرده بود، بعد از مسابقات جهانی هند که به ایران بازگشتم عده ای بدون در نظر گرفتن شرایط در مسابقات راجع به عملکردم اظهارات منفی داشتند. من در حا لی در اواسط مسابقات به هند رسیدم که همه شرکت کنندگان در پیکارهای تیمی شرکت کرده و چند روز قبل از شروع مسابقه به هند رسیده بودند، اما من در مسابقات تیمی شرکت نکردم و با جو مسابقات آشنایی لازم را نداشتم، با این وجود توانستم از گروه خود صعود کنم.

     

    در مرحله بعد و در جمع ۶۴ بازیکن برتر جهان با بدشانسی به نفر اول چین و دارنده رنکینگ یک جوانان جهان خوردم که قهرمان آن مسابقات شد، وی بازیکنی بود که در مسابقات بعدی موفق شد حتی رنکینگ یک بزرگسالان جهان را نیز مغلوب کند، فکر می کنم اظهارات منفی برخی افراد درخصوص حذف شدن من در آن مسابقه کمی بی انصافانه و بدون شناخت کافی بوده است.

     

     

    تهمت می زنند که بدون پدرت نمی توانی مسابقه بدهی!

    پوریا عمرانی تمایل دارد که در مسابقات مختلف همراه پدرش که مربی شخصی وی نیز هست اعزام شود اما از برخی صحبتهای حاشیه ای در این خصوص گله مند است، وی در این خصوص گفت: من دوست دارم پدرم همیشه در مسابقات همراهم باشد این موضوع ارتباطی به وابستگی من به وی ندارد، بلکه فقط به این خاطر است که وی لیاقت آن را دارد و بازیکنان ملی زیادی را تحویل جامعه داده است.

     

    متاسفانه از زبان بسیاری از مسئولان شنیده ام که پوریا بدون پدرش قادر به مسابقه دادن نیست، اگر گفته آنها صحیح است من چطور این همه سال بدون پدرم به مسابقات خارجی اعزام شده ام؟ حتی باوجود سن کم، بدون حضور پدرم در مسابقات رده بندی و انتخابی شرکت کرده ام

     

    وی افزود: به طور مثال سال گذشته و در سن ۱۷ سالگی در مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان اکثر بازیکنانی که بسیار بیشتر از من تجربه و سن داشتند همراه خود مربی آورده بودند، ولی من به عنوان کم سن و سال ترین بازیکن بدون مربی شرکت کردم و توانستم به مقام دوم برسم.

     

    پدرم همیشه تمایل دارد از نزدیک مسابقات من را تماشا کند ولی به خاطر این شایعه نادرست، از آمدن به مسابقات من خودداری می کند تا شاید ثابت شود که به وی متکی نیستم، تمام این مسائل مربی شخصی من را از تماشای رقابتهای من از نزدیک و ارزیابی نمره زحمات چند ساله اش محروم کرده است.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "مصاحبه سید پوریا عمرانی با باشگاه خبرنگاران"
    تازه ترین اخبار