امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۴:۵۱  آخرین بروزرسانی : بهمن ۶ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱ | کد خبر : 35408
    ارسال خبر چاپ خبر
  • بازگشت حاشیه به تنیس روی میز یکی از مهمترین خبرهای ورزشی این هفته کشور بود. به گزارش  پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل ازخبرنگار ورزشی مشرق، افشین نوروزی پینگ پنگ باز ایران در المپیک پکن که طی روزهای اخیر انتقادهای زیادی را از فدراسیون تنیس روی میز به واسطه عدم برگزاری مناسب اردوهای تیم…

    Untitled

    بازگشت حاشیه به تنیس روی میز یکی از مهمترین خبرهای ورزشی این هفته کشور بود.

    به گزارش  پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل ازخبرنگار ورزشی مشرق، افشین نوروزی پینگ پنگ باز ایران در المپیک پکن که طی روزهای اخیر انتقادهای زیادی را از فدراسیون تنیس روی میز به واسطه عدم برگزاری مناسب اردوهای تیم ملی کرده بود، به محرومیت یکساله از فعالیت در این رشته محکوم شد. محرومیتی که در تاریخ پینگ پنگ بازان ایرانی بی سابقه است.

     

    تنیس روی میز در یکی دو سال اخیر یعنی در زمان مدیریت محمد زارع پور که از مدیران ارشد سایپا هم به شمار می رود، نشان داده در ایجاد حاشیه دست کمی از فوتبال ندارد و از جمله فدراسیون هایی به شمار می رود که به نحوه عملکرد آن انتقادات زیادی وارد است.

     

    تورنمنت اراک ، آغاز اختلافات

    ریشه اصلی مشکلات پینگ پنگ بازان با فدراسیون را باید در تورنمنت حرفه ای اراک که خرداد ماه سال گذشته برگزار شد جستجو کرد. جایی که برترین پینگ پنگ بازان ایران در آن حضور داشتند ولی به خاطر اعتراض به شرایط بد امکانات میزبان، از ادامه حضور در این بازیها انصراف داده و شبانه به تهران بازگشتند. پس از این قضیه مسولان فدراسیون اعلام کردند مسابقات را در تهران برگزار می کنند ولی بازیکنان معترض با این پیشنهاد هم موافقت نکردند و این بازیها را به طور کامل تحریم و اعلام کردند تا زمانی که مشکلات آنها با فدراسیون حل نشود ، در هیچ مسابقه و اردویی شرکت نمی کنند.بر این اساس مسابقات انتخابی تیم ملی هم لغو شد.

     

    از اینجا بود که اختلافات فدراسیون و ملی پوشان علنی شد. شاید هیچ فدراسیونی در طول تاریخ ورزش ایران، تمام ورزشکاران ملی پوشش را ضد خود ندیده باشد و این اتفاقی بود که در پینگ پنگ افتاد.

     

    جلسه بی حاصل معترضین با زارع پور

    چند روز بعد ۱۱ پینگ پنگ باز رو در روی زارع پور رییس فدراسیون جلسه ای برگزار کردند تا مشکلات فیمابین حل شود. از مواردی که ملی پوشان در این جلسه نسبت به آن اعتراض داشتند ، برخورد نامناسب رییس فدراسیون با ملی پوشان طی یکسال( ۸۹ تا ۹۰) ، دعوت ملی پوشان به کمیته انضباطی بدون دلیل ، عدم برنامه ریزی مناسب و …. بود. بر همین اساس ملی پوشان معترض از زارع پور خواستند دبیر فدراسیون را با مشورت آنها انتخاب کرده و در آیین نامه های مسابقات تجدید نظر کند.

     

     

    طی آن روزها نه تنها اختلافات تنیسورها با مسئولان فدراسیون کمتر نشد بلکه این قضیه روز به روز با مصاحبه های آنها شعله ور تر شد. در آن زمان اخلاق پسند نماینده تنیسورهای معترض در مصاحبه ای عنوان کرد زارع پور نمی داند تنیس روی میز یعنی چه! نوشاد عالمیان هم با انتقاد از رییس فدراسیون گفته بود زارع پور به شعور ما توهین می کند.

     

    در ادامه این اختلافات، غلام عباس سعیدی دبیر فدراسیون هم استعفا داد و پس از آن علیه زارع پور موضع گیری کرد. در این میان تنها سیاست رییس فدراسیون سکوت بود. عمیدی دبیر جدید فدراسیون هم البته نتوانست کار خاصی بکند و بارها با اصحاب رسانه و ملی پوشان مشکل پیدا کرد.

     

     

    تیرماه سال ۹۰ فدراسیون برای تلطیف اوضاع ، به نوشاد عالمیان پیشنهاد داد به مسابقات چین اعزام شود ولی وی این پیشنهاد را در ابتدا نپذیرفت. چند روز بعد معترضان به دیدار سجادی معاون سازمان تربیت بدنی وقت رفتند. پینگ پنگ بازان در این دیدار ضمن گلایه از برخورد مسوولان فدارسیون با پیشکسوتان، ورزشکاران، مربیان و کارکنان فدراسیون مراتب اعتراض خود را به اطلاع وی رساندند.در ادامه چند رییس هیات استانی هم به خاطر اعتراض نسبت به عملکرد رییس فدراسیون از کار خود برکنار شدند.

     

    کوتاه آمدن نوشاد ؛ آغاز راه آشتی ملی پوشان و فدراسیون

    بالاخره پس از رایزنی های مسئولان فدراسیون با ورزشکاران معترض به خصوص نوشاد عالمیان، صلح نسبی میان دو طرف برقرار و در اولین گام مقرر شد نوشاد عالمیان که پیش از این از حضور در مسابقات چین امتناع کرده بود ، به این بازیها اعزام شود. در ادامه بازیکنان معترض دعوت فدراسیون برای حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی را پذیرفتند و این بازیها در آبان ماه سال ۹۰ برگزار شد. در دی ماه همان سال هم مسابقات انتخابی المپیک به میزبانی تهران برگزار و عالمیان به عنوان تنها پینگ پنگ باز مرد ایران برای حضور در لندن انتخاب شد.

     

    حضور موفق عالمیان در المپیک و کسب نتایج درخشان وی در این بازیها هم دیگر عاملی بود که انتقادات از فدراسیون تنیس روی میز بیشتر فروکش کند. این در حالی است که به اذعان کارشناسان این رشته و خود عالمیان، موفقیت های وی فقط به خاطر نبوغ شخصی اش است نه برنامه ریزی فدراسیون. اما به هر حال حضور عالمیان در المپیک باعث شد وی دیگر از فدراسیون انتقادی نکند و کاری به کار زارع پور نداشته باشد.

     

    پس از المپیک، تنیس روی میز عملا فعالیت خاصی نداشت و ملی پوشان عملا به حال خود رها شده بوندند. این مسئله عاملی بود که موجب انتقادات اخیر افشین نوروزی از مسئولان فدراسیون شد. افشین نوروزی در مصاحبه اخیر خود عنوان داشته بود عملکرد فدراسیون باعث افت ملی پوشان و رکود رنکینگ آنها شده است. وی از توجه بیش از حد فدراسیون به نوشاد عالمیان انتقاد و تاکید کرده بود فدراسیون در اختیار برادران عالمیان است.

     

     

    وی همچنین عنوان کرده بود” طی این سه‌ سال‌ و نیم که آقای زارع‌پور در فدراسیون بوده آن قدر نابسامانی به وجود آمده که هر روز یک فرد استعفا می‌دهد و روز بعد فرد دیگری روی کار می‌آید. فردی امروز مخالف آقای زارع‌پور است، اما فردا معلوم نیست به چه‌دلیل دوباره به فدراسیون بر‌می‌گردد و سمت می‌گیرد”

     

    همین صحبت ها شدیدترین حکم محرومیت تاریخ تنیس روی میز ایران را رقم زد و نوروزی دو میلیون تومان جریمه و یکسال از حضور در میادین مختلف محروم شد. این حکم در حالی صادر شده است که زارع پور تاکید کرده در انتقاد از فدراسیون باز است! حال باید منتظر ماند و دید کمیته استیناف فدراسیون این حکم را پس از اعتراض نوروزی تایید می کند یا در نهایت به او تخفیف می دهد؟

     

    شنیده ها حاکی از این است که برخی ملی پوشان تنیس روی میز درصدد مذاکره با فدراسیون برای تخفیف در رای نوروزی هستند.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "گزارش مشرق از بازگشت حاشیه به تنیس روی میز؛ انتقاد آزاد است اما مصاحبه کنید جریمه می شوید!"
    تازه ترین اخبار