امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۳:۲۵:۱۶  آخرین بروزرسانی : تیر ۱۸ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ | کد خبر : 43890
    ارسال خبر چاپ خبر
  •       به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل از  خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه‌خوزستان ـ احسان باقری در مجمع انتخاب رییس هیات تنیس روی میز استان که امروز (۱۸ تیرماه) در محل اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهارکرد: امروز به جایی آمدم که در زمینه تنیس روی…

    DSC04391

     

     

     

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل از  خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه‌خوزستان ـ احسان باقری در مجمع انتخاب رییس هیات تنیس روی میز استان که امروز (۱۸ تیرماه) در محل اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهارکرد: امروز به جایی آمدم که در زمینه تنیس روی میز، شرایط عجیبی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد.

     

     

     

    وی ادامه‌داد: مهد پیدایش تنیس روی میز از خوزستان بوده است و خوزستان آن‌قدر ویژگی‌های متعددی دارد که اگر بخواهیم به آن‌ها اشاره کنیم، باید ده‌ها دقیقه درباره آن‌ها صحبت شود.

     

     

     

    دبیر فدراسیون تنیس روی میز عنوان‌کرد: وجود سازمان‌های نفتی و صنعتی بسیار بزرگ در این استان، امکان به کارگیری اسپانسرهای مختلفی را به این استان می‌دهد که شاید چنین امکاناتی در تهران هم نباشد. به نظرم در تهران با این همه عظمت، نسبت به خوزستان امکان به کارگیری اسپانسر وجود ندارد.

     

     

     

    وی خاطرنشان‌کرد: در این رشته برخلاف برخی از رشته‌ها، خانواده‌ها نزدیک به ۵۰ درصد و شاید بیشتر از آن، نقش اساسی در پرورش قهرمانان را دارند و می‌توان گفت که این رشته نسل به نسل در بین خانواده ها و اعضای آن می‌چرخد. من نام بابادی‌وندها، علوی‌ها، لیموچی‌ها و سلیمانی‌ها را از این استان می‌شنوم که این نشان می‌دهد، خانواده‌ها در پرورش قهرمانان موثر بوده‌اند؛ در واقع خانواده‌ها یک پدیده جدید به تنیس روی میز کشور عرضه می‌کنند.

     

     

     

    باقری بیان‌کرد: سابقه تنیس روی میز در کشور و خوزستان نشان می‌دهد که به واسطه تیم‌داری توانسته‌ایم از مربیان و بازیکنان خارجی استفاده کنیم که وجود این نفرات، باعث انتقال تجربه شده است.

     

     

     

    وی با اشاره به تیم‌های خوزستانی که در لیگ‌های کشور شرکت می‌کنند، گفت: این استان تیم‌های بسیاری در لیگ‌های مختلف دارد که این نشان می‌دهد اداره‌کل ورزش و جوانان این استان، همانطور که نسبت به فوتبال حساس است، به این رشته نیز اهمیت می‌دهد که این موضوع در استان‌های دیگر وجود ندارد و شاید این رشته در لایه‌های بسیار پایین‌تر اولویت‌بندی ادارات کل سایر استان‌ها قرار گرفته است.

     

     

     

    دبیر فدراسیون تنیس روی میز افزود: تمام این موارد که درباره خوزستان وجود دارد، خوب است ولی مسوولیت سلیمانی (رییس هیات خوزستان) را زیاد می‌کند.

     

     

     

    وی عنوان‌کرد: یک مدیر باید روند قرار گرفتن و مشارکت تمام طیف‌ها را در سازمان و هیات خود تسریع کند تا کمترین اصطکاک‌ها وجود داشته باشد که اگر یک مدیر بتواند این اقدام را انجام دهد، آن سازمان و آن ورزش رشد می‌کند؛ چرا که افراد، تمام توان خود را، گذشته از حواشی به کار می‌گیرند و به روند توسعه آن رشته کمک می‌کنند و می‌توانم بگویم در خوزستان حواشی بسیار کم است.

     

     

     

    باقری با بیان این‌که نباید به آن‌چه دارید، بسنده و دل خوش کنید، گفت: بنیه تنیس روی میز خوزستان قوی است و باید این بنیه را حفظ کرد. اگر آن را حفظ و به آن کمک نکنیم، رو به نزول خواهد رفت؛ بنابراین باید سعی کنید این بنیه را ارتقا دهید و به آن بیفزایید.

     

     

     

    وی هم‌چنین با اشاره به این‌که کار گروهی این استان در رشته تنیس روی میز بالا است، اظهار کرد: امیدوارم این مشارکت نیز بیشتر از این هم شود.

     

     

     

    دبیر فدراسیون تنیس روی میز در ادامه با بیان این‌که در زمینه حمایت فدراسیون از هیات‌های استانی در سال‌های ۹۱ و ۹۲ حرف چندانی برای گفتن ندارم، عنوان کرد: در اواخر سال ۹۱ و ابتدای سال ۹۲ فدراسیون نتوانست کار خاصی برای هیات‌های استانی انجام دهد و اگر مبلغی را که وزارت و کمیته ملی المپیک باید در اختیار ما می‌گذاشت، بگویم تعجب می‌کنید.

     

     

     

    وی افزود: همچنین باید بگویم در کشور ما کار برای جذب اسپانسر و درآمدهای پایه‌دار در بخش ورزش سخت است؛ با این وجود امیدوارم با گشایش‌هایی که در وضعیت اقتصادی کشور به وجود می‌آید، بتوانیم از منابع دولتی کمک بگیریم. هر چند که تلاش می‌کنیم تا ورزش را کمی خصوصی کرده و نقش دولت را مقداری کم کنیم.

     

     

     

    باقری ادامه‌داد: البته درآمدزایی و کار در بخش خصوصی در کشور به سادگی نیست و ورزش نیز ذاتا بازگشت درآمدی ندارد. به نظرم ورزش مانند چاه ویل است؛ چاهی که ته ندارد. به هر حال ما در سال ۹۲ نتوانستیم به هیات‌های استانی کمک چندانی کنیم.

     

     

     

    وی هم‌چنین درباره اردوهای مشترک بانوان و آقایان گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم این موضوع را در فدراسیون حل کنیم و امیدوارم برگزاری این اردوها از استان‌ها آغاز شود. ما هر زمان که خواسته‌ایم به این موضوع بپردازیم، یک عامل بازدارنده وجود داشته است.

     

     

     

    دبیر فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: به هر حال اگر بانوان کشور بتوانند با آقایان تمرین کنند می‌توانند تمام هم‌ردیف‌های خود را در خارج از کشور شکست دهند. در خارج نیز بانوان با آقایان تمرین می‌کنند که همین موضوع باعث شده آن‌ها این همه قوی شوند و این یک واقعیت است.

     

     

     

    وی در پایان بیان کرد: انتظار دارم سلیمانی (رییس جدید هیات تنیس روی میز خوزستان) مشکلات هیات را رفع کند و مرجعی برای حل مشکلات باشد.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "باقری:تنیس روی میز پتانسیل فنی خوبی در خوزستان دارد"
    تازه ترین اخبار